16.04.2021r. PIĄTEK

TEMAT:  Unia Europejska   

CEL: Wprowadzenie podstawowych informacji o Unii Europejskiej. Stwarzanie okazji sprzyjających zdobywaniu wiedzy o świecie. Doskonalenie sprawności  manualnej.       

Witam Was i zapraszam na ostatnie zadania. Dzisiaj porozmawiamy o Unii Europejskiej

 Kochani na początek obejrzyjcie filmik pt. „Poznaj Unię”

https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw

Wykonajcie proszę  karty pracy  nr  35 i 50

A może macie ochotę pograć -  dla chętnych – zabawa on-line puzzle o UE

https://europa.eu/learning-corner/eu-puzzle_pl?fbclid=IwAR1rOMk88avJkWr4T0B

Kochani miłego wypoczynku i w poniedziałek spotykamy się w przedszkolu. Proszę przynieście książki, w których pracowaliście.

Dziękuję rodzicom za współpracę i relacje z działań dzieci.

RELIGIA

Dzień dobry

Pan Jezus zmartwychwstał i jest razem z uczniami. Ukazywał się apostołom w różnych miejscach, czasem przybył gdy wszyscy byli w Wieczerniku- to miejsce w którym po raz ostatni zjadł z nimi wieczerze. Innym rzazem spotkał się nad jeziorem, za każdym razem opowiadał im o Bogu. Do dawał im odwagi ab poszli w świat i bez leku opowiadali ludziom o Bogu.

Pan Jezus też chce się z nami spotkać, dlatego nie zapominajmy o MODLITWIE.

Przesyłam kolorowankę Jezusa, który rozmawia z apostołami.

 

15.04.2021r. CZWARTEK

TEMAT: Piękna nasza Polska

CEL: Wdrażanie do uważnego słuchania. Rozwijanie wrażliwości na piękno Polski. Rozwijanie sprawności manualnej oraz sprawności fizycznej.

Wiecie już tak dużo na temat symboli narodowych i stolicy Polski. Cudowne z Was dzieciaki!
- Dzisiaj zapraszam Was na wycieczkę po polskich miastach. Zapraszam:

https://www.youtube.com/watch?v=5wN3GxF7aqk

Opowiedzcie Mamie/Tacie czego dowiedzieliście się z filmu. Jakie miasta zostały przedstawione w filmie? A co powiecie o przyrodzie Polski?

 - Sprawdźcie się co wiecie o naszym kraju w zabawie „prawda i fałsz”. Rodzice niech sprawdzą poprawność Waszych odpowiedzi

Nasz kraj to Polska?                                                                                                                   

 W godle Polski jest wrona?

W godle Polski jest biały orzeł?

Polska flaga jest czerwono – biała?

Symbole narodowe to flaga, godło i hymn?                                                                              

 Stolicą Polski jest Kraków?                                                                                                 

 Najdłuższa rzeka Polski to Wisła?                                                                                              

 Rządzi w Polsce król?

- Poćwiczcie trochę – karty do ćwiczeń, ruletka lub paczki do wyboru: https://wordwall.net/pl/resource/1120558/gimnastyka/gimnastyka-na-ka%C5%BCdy-dzie%C5%84-obrazki-bli%C5%BCej-przedszkola?ref=embed-iframe

- Zapraszam do zrobienia karty pracy ze strony 34.

Życzę fajnej zabawy. Pozdrawiam

Dla chętnych zadania w załącznikach: grafomotoryka i sudoku

Język angielski

Zapraszam do zabawy z piosenką w języku angielskim

https://supersimple.com/song/old-macdonald/

https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

 

a teraz czas na grę:

https://wordwall.net/pl/resource/1534750/angielski/farm-animals

 

14.04.2021r ŚRODA

TEMAT: Warszawa nasza stolica

CEL: Poznawanie zabytków i charakterystyczne budowli Warszawy. Doskonalenie umiejętności śpiewania. Rozwijanie kreatywności.

Witajcie. Dzisiaj porozmawiamy o stolicy Polski – Warszawie.

- Wysłuchajcie legendy o warszawskiej syrenie.

https://www.youtube.com/watch?v=7ZtJjiR5wbk

Odpowiedzcie Mamie/Tacie na pytania:

Co postanowili zrobić rybacy?

Jak udało im się złapać syrenę?

Na co namówiła syrena młodego rybaka?

Co zrobił w strachu młody rybak?

Dlaczego syrena śpiewała rybakom?

Co obiecała syrena?

Narysujcie warszawską syrenę, ale taką jak w herbie Warszawy. Można również wykorzystać schemat syreny umieszczony w załącznikach. Pokolorujcie lub wyklejcie albo pomalujcie farbami.

- Przenieśmy się teraz do Warszawy, zobaczcie najważniejsze zabytki. https://slideplayer.pl/slide/10748864/

- Czas trochę pośpiewać. Piosenkę wielu z Was zna i lubi:

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

A oto słowa piosenki „Jesteśmy Polką i Polakiem”

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i tyI ty
Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas

Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i tyI ty

Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniała
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok

Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem...

Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc

Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem…

Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdański
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat

Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem… x2

- Na zakończenie wykonajcie kartę pracy z książki ze strony 32.

Dla chętnych w załącznikach dodatkowe karty z kodowania oraz krzyżówki do czytania.

Pozdrawiam Was serdecznie.

 

13.04.2021r. WTOREK

TEMAT: Polska nasza ojczyzna.

CEL:  Poznanie treści legend. Doskonalenie czytania. Wdrażanie do koncentracji uwagi na zadaniu. Rozwijanie kreatywności. Rozwijanie sprawności fizycznej.

Witajcie. Dzisiaj utrwalimy wiadomości na temat naszego kraju. Zapraszam Was do zapoznania się z legendą o powstaniu państwa polskiego. Dzieci, które czytają mogą poćwiczyć czytanie i przeczytać samodzielnie legendę.

https://www.youtube.com/watch?v=tlUUy7MI8vA

Do obejrzenia i wysłuchania legenda:

 https://www.youtube.com/watch?v=MrXIw4fAvTQ

 

Spróbujcie opowiedzieć najbliższym o czym była legenda. Pamiętajcie o wypowiadaniu się całym zdaniem.

Na pewno macie w domu klocki. Zabawcie się w budowniczych i zbudujcie gród  w jakim kiedyś mieszkano.

Na zakończenie zapraszam na Wasze ulubione zajęcia z yogi:

https://www.youtube.com/watch?v=CPm028S_FF8

Wykonajcie również kartę pracy o Polsce ze strony 31

Dla chętnych w załącznikach karty z kodowania o tematyce patriotycznej.

Miłego dnia. Dziękuję za Wasze zdjęcia i filmy. Czekam na dalsze relacje.

 

RELIGIA:

Dzień dobry.

W ostatnią niedzielę w kościele obchodziliśmy święto „Miłosierdzia Bożego” Pan Jezus poprosił siostrę Faustynę aby namalowała obraz. Obraz miał przedstawiać Jezusa któremu z boku wypływały promienie światła. Światło to miłość Boga do ludzi.

Zapraszam do obejrzenia filmu o św. Faustynie pod linkiem:

Moja katolicka rodzina Święta Faustyna i Miłosierdzie Boże Lektor PL  

 

 

12.04.2021r PONIEDZIAŁEK

TEMAT:  Dzień czekolady

 

CEL: Zapoznanie z produkcją czekolady. Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się całym zdaniem na dany temat. Rozwijanie poczucia rytmu. Utrwalanie zasad zdrowego odżywiania.

 

Witajcie. Dzisiaj świętujemy. Zapraszam Was na Dzień Czekolady.

Obejrzyjcie film o powstawaniu czekolady. Link do: https://www.youtube.com/watch?v=oAjB4Udr6UM

 

Teraz poruszajcie się trochę. Zatańczcie do piosenki „Czekolada”. Link:

 https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk

 

Przeczytajcie lub niech Wam przeczyta mama wierszyk o czekoladzie

 

Zapach czekolady.

Przyszedł do nas wujek Władek,

 przyniósł wielką czekoladę,
z orzechami, z rodzynkami,
w pięknym pudle z obrazkami.
Jeśli będę grzecznie siedzieć,
dadzą mi ją po obiedzie…
Choć zamknięta jest szuflada,
wszędzie pachnie czekolada.
Układanki chcę układać -
wszędzie pachnie czekolada.
Gdy na nowy rower wsiadam -
wszędzie pachnie czekolada.
Kiedy z lalką sobie gadam -
wszędzie pachnie czekolada.
Czy ktoś może mi powiedzieć,
kiedy będzie po obiedzie?
Bo nie mogę żyć w spokoju,
gdy ten zapach jest w pokoju!

 Odpowiedzcie na pytania:

Jak miał na imię wuja, który przyniósł czekoladę?

Z jakimi dodatkami była czekolada?

Jaki zapach rozchodził się po mieszkaniu?

Kiedy można zjeść czekoladę?

 

Pamiętajcie że czekolady nie można jeść za dużo!!!

 

A może zrobicie z mamą zdrową domo czekoladę

Przepis na czekoladę jak ze sklepu. Potrzebne składniki

  • 150 g masła
  • szklanka mleka
  • pół szklanki cukru
  • cztery łyżki kakao
  • 250 g mleka w proszku
  • Zagotuj mleko w garnku, cały czas mieszając, aby się nie przypaliło. Następnie rozpuść w nim 150 g masła.
  • Kiedy masło zupełnie rozpuści się w mleku, dodaj do niego cukier i kakao. Następnie mieszaj zawartość garnka, dopóki nie uzyskasz jednolitej masy.
  • Zdejmij garnek z ognia, dodaj mleko w proszku i mieszaj, aż zupełnie się rozpuści. Jeśli na powierzchni pozostaną grudki, możesz wykorzystać mikser.
  • Przygotuj blaszkę, którą wyłożysz papierem do pieczenia lub śniadaniowym. Następnie przelej zawartość do niej zawartość garnka.
  • Kiedy substancja ostygnie, zasłoń zawartość blaszki naczyniem, folią spożywczą lub aluminiową, a następnie wstaw do lodówki i odczekaj do następnego dnia.

Rano zdejmij z blaszki folię i pokrój czekoladę. Po kolejnych kilku godzinach w lodówce słodycze będą gotowe do zjedzenia. Smacznego!

W załącznikach dla chętnych dzieci karty pracy. Dwa wzory bombonierek, pusta bombonierka gdzie można odwzorować układ czekoladek. Czekoladki do bombonierek do wycięcia oraz rytmy do układania. Na pustej bombonierce można również ułożyć sudoku.

Miłej i radosnej zabawy w ten czekoladowy dzień. Czekam na Wasze relacje.

 


 

09.04.2021r.  PIĄTEK

TEMAT: Dbamy o czystość w swoim pokoju.

CEL: Wdrażanie do zachowania porządku w kącikach tematycznych w swoim pokoju i zgłaszania uszkodzonych zabawek. Usprawnianie sprawności manualnej, doskonalenie przeliczania i porównywania zbiorów.

Witajcie. Zaczynamy następny dzień zabaw. Dbanie o zdrowie to również porządek wokół nas. Na początek posłuchajcie piosenki „Posprzątajmy razem bałagan w pokoju”

https://www.youtube.com/watch?v=e3zuosDT3K4

Czy w waszym pokoju jest porządek?  Kochani dziś zadbajcie o porządek w swoim pokoju, poukładajcie zabawki na odpowiednie miejsca, książeczki ułóżcie na półce, zetrzyjcie kurz z półek, poproście dorosłego o pomoc w odkurzaniu odkurzaczem. Zabawa, w tak czystym pokoju na pewno będzie przyjemniejsza. Powodzenia!

 Jak już posprzątacie i was pokój będzie piękny, to namalujcie jak wygląda. Jeśli nie macie farb to możecie narysować kredkami.

Jeszcze trochę matematyki. Policzcie ile macie w swoim pokoju:

- książeczek

- lalek/samochodów

- maskotek

- kartoników z puzzlami

- gier planszowych

- itp.

Powiedz „Których zabawek masz najwięcej, a których najmniej?”

Zróbcie również karty pracy ze strony 48 i 49.

Miłego wypoczynku. Do zobaczenia w poniedziałek.

Dla chętnych w załącznikach umieszczam: zdania do czytania, których nie trzeba drukować, można czytać z monitora. Krzyżówki, które można wydrukować i ćwiczyć czytanie.

 

 

CZWARTEK  08.04.2021r

TEMAT: Czysta woda zdrowia doda.

CEL: Wdrażanie do dbania o higienę.  Poszerzenie wiedzy na temat higieny, doskonalenie sprawności manualnej i percepcji wzrokowej oraz kreatywności. Rozwijanie słuchu muzycznego.

 

Witajcie kochani. Jak wiecie woda jest niezbędna do życia, ale woda jest również bardzo pomocna w dbaniu o higienę. Zaczynamy dzisiaj naszą zabawę od piosenki. Posłuchajcie jej i spróbujcie zaśpiewać. Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=kq4NULDhx5M

Słowa piosenki:

„Mydło lubi zabawę

Mydło lubi zabawę w chowanego pod wodą
Każda taka zabawa jest wspaniałą przygodą
Kiedy dobry ma humor to zamienia się w pianę
A jak znajdzie gdzieś słomkę, puszcza bańki mydlane.

Ref: Mydło wszystko umyje, nawet uszy i szyję
Mydło, mydło pachnące jak kwiatki na łące.

Mydło lubi kąpiele, kiedy woda gorąca
Skacząc z ręki do ręki, złapie czasem zająca
Lubi bawić się w berka, z gąbką chętnie gra w klasy
I do wspólnej zabawy wciąga wszystkie brudasy.

Teraz gimnastyka dla umysłu. Rozwiążcie zagadki:

  1. Mydła i wody pilnie unika. Co weźmie do rąk, wszystko poplami. Jak takiego nazwać chłopczyka Ja wiem, nie powiem. Nazwijcie go sami.(brudas)
  2. Dziurki w niej jak w serze. Żyła w morzu na dnie. Do wanny ją bierzesz, bo umie myć ładnie.(gąbka do mycia)
  3. Używasz go często, wieczorem i rano. Przypomina przedmiot, którym grabią siano.(grzebień)
  4. Bywa w ramach lub bez ramy, często w nim się przeglądamy. Ono zawsze powie szczerze, czy wyglądasz jak należy.(lustro)
  5. Przyjemnie pachnie, ładnie się pieni a, brudne ręce w czyste zamieni.(mydło)
  6. Do suchej nitki moknie nieraz, gdy po kąpieli nim się wycierasz.(ręcznik)
  7. Pieni się płyn z butelki. Zamienia się w bąbelki. Nieraz głowę ci zmywa. Czy wiesz jak się nazywa?(szampon)

Wykonajcie pracę plastyczną wybraną przez siebie techniką – zaprojektujcie swój ręcznik.

Pamiętajcie o dbaniu o higienę. Na zakończenie wykonajcie kartę pracy ze strony 47.

Zaglądajcie do zeszytów z ćwiczeniami sylabkami-poćwiczcie  czytanie.

Dla dzieci uczęszczających na logopedię ćwiczenia umieszczane są w kąciku logopedycznym.

JĘZYK ANGIELSKI

Zapraszam Was do zabawy z piosenkami w języku angielskim

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk

dla chętnych bajeczka: https://www.youtube.com/watch?v=wG79NIO0x7w&ab_channel=WeLovePeppaPig

RELIGIA

Dzień dobry

Pan Jezus zmartwychwstał, to znaczy, że pokonał śmierć i każde zło. Pismo Święte opisuje nam, jak kobiety w niedzielę rano poszły do grobu Pana Jezusa i zobaczyły, że kamień od grobu jest odsunięty, a obok stoją dwaj mężczyźni w białych szatach. To byli aniołowie. Oni właśnie powiedzieli, że Pan Jezus zmartwychwstał i żyje. To jest najważniejsza i najbardziej radosna wiadomość, o której przypominamy sobie w każdą Wielkanoc.

Pokolorujcie obrazek, który trzeba wydrukować. Przedstawia on kobiety które zobaczyły pusty grób.

ŚRODA  7.04.2021r.

TEMAT: Chcemy być zdrowi.

CEL: Wdrażanie do wypowiadania się całym zdaniem. Utrwalenie sposobów dbania o zdrowie. Rozwijanie sprawności fizycznej.

Witajcie dzieci po świętach. Zajączek przyniósł pewnie sporo słodyczy, mam nadzieję że nikt się nie rozchorował. W tym tygodniu przypomnimy sobie jak dbać o zdrowie. Musimy być silni i zdrowi aby wrócić do przedszkola.

Na początek przeczytajcie samodzielnie albo z pomocą Rodzica wiersz „Na zdrowie”

Na zdrowie.

Doktor Rybka niech wam powie,

jak należy dbać o zdrowie!

Kto chce prosty być jak trzcina,

gimnastyką dzień zaczyna!

Całe ciało myje co dzień

pod prysznicem, w czystej wodzie!

Wie, że zęby białe, czyste

lubią szczotkę i dentystę!

Pije mleko. Wie, że zdrowo

chrupać marchew na surowo!

Kiedy kicha, czysta chustka

dobrze mu zasłania usta!

Chcesz, to zobacz na obrazku,

jak jeść jabłko bez zarazków!

Rób tak samo, bo chcesz chyba

taki zdrowy być jak ryba!

 

Odpowiedzcie całym zdaniem  Mamie/Tacie na pytania:

- Jakie rady daje dzieciom doktor Rybka?

- Wymieńcie sposoby dbania o zdrowie?

- Jak ty dbasz o swoje zdrowie?

 

Możecie zobaczyć Budzikowe spotkanie poświęcone dbaniu o zdrowie. W programie jest również gimnastyka, którą możecie wykonać z dziećmi.

Oto link do programu:

https://vod.tvp.pl/video/budzik,zdrowie-i-higiena,5493178

 

Jeśli ktoś chce jeszcze poćwiczyć – link do ćwiczeń gimnastycznych

https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw

 

 Na zakończenie dzisiejszych zajęć wykonajcie kartę pracy ze strony 46 o dbaniu o higienę.

Miłej zabawy i spotykamy się jutro.

 

ŚRODA   31.03.2021r

TEMAT: Przygotowania do świąt.

CEL: Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku oraz pomagania w czynnościach domowych.  Doskonalenie umiejętności matematycznych: klasyfikowania, przeliczania.

Zabawy na środę już do Was lecą – mam  nadzieję, że z radości oczka Wam się zaświecą. Z dzisiejszych zabaw najbardziej ucieszy się mamusia, gdyż będziemy się bawić w świąteczne porządki.

- Na początek sprawdźcie porządek w klockach - segregowanie  klocków wg jednej lub więcej cech, odkładanie uszkodzonych.

- Poukładajcie wasze książeczki na półce od najwyższej do najniższej.

- Teraz kolej na wasze maskotki – ustawcie je od najmniejszej do największej. Pięknie posprzątane.

- Pomóżcie mamie w domowych porządkach – pamiętajcie o bezpieczeństwie podczas pracy sprzętem podłączonym do prądu.

Przypomnijcie sobie naszą wielkanocną piosenkę, link do piosenki:

http://chomikuj.pl/piotrusz11/Muzyka/MUZYKA/MP3+WIELKANOC/PISANKI,5028485713.mp3(audio)

Już w najbiższy czwartek zapraszam Was na spotkanie z zajączkiem. Szczegóły w załącznikach.

 

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych pragnę złożyć Wam, kochani Rodzice,  najserdeczniejsze życzenia. Zdrowia, spokoju i wspaniałych chwil w gronie najbliższych. Niestety kolejne  święta będą inne, ale MAMY SIEBIE .Celebrujmy  każdą chwilę życia, cieszmy się z każdego uśmiechu.

Dla Was dzieci dodatkowe życzenia: https://www.youtube.com/watch?v=jpOdkNQLGQE

Dla chętnych link do gier interaktywnych o Wielkanocy:https://eduzabawy.com/gry-online/wykreslanki/wielkanoc/

Do usłyszenia po świętach w środę. Czekam na Wasze relacje.

 

WTOREK   30.03.2021r

TEMAT: Wielkanocne zmagania.

CEL:  Poszerzenie i utrwalenie wiadomości o zwyczajach i tradycjach wielkanocnych. Rozbudzanie  ciekawości otaczającym światem przyrody  oraz uczenie  prowadzenia obserwacji. Rozwijanie sprawności manualnej,  kreatywności oraz sprawności fizycznej.

Zapraszam do dalszych wielkanocnych zabaw.

Pisanki są jednym z najbardziej znanych symboli wielkanocnych. Można je wykonać na wiele sposobów, a wy uwielbiacie  je przygotowywać! Zróbcie proszę pisanki według własnego pomysłu. Jeśli nie macie pomysłu na to, jak zrobić pisanki na Wielkanoc, zajrzyjcie na tą stronę:

https://miastodzieci.pl/czytelnia/robimy-wielkanocne-pisanki/

 Pamiętajcie podziękujcie pięknie za wspólne zabawy Mamie/Tacie /Babci/Dziadkowi, a może siostrze i posprzątajcie po pracy.

Gdy już wykonacie pracę i posprzątacie to w ramach ćwiczeń gimnastycznych wyjdżcie na świeże powietrze: pobiegajcie, pograjcie w piłkę.

Gdy wrócicie do domu to wykonajcie kartę pracy z książki na stronie 45.

Czekam na relacje. Bawcie się dobrze!

Religia

Dzisiaj będziemy przygotowywać koszyczek wielkanocny, czyli święconkę.

Posłuchajcie zagadki, spróbujcie ją odgadnąć, potem jeśli możliwe to wydrukujcie kartę pracy ( wytnijcie te elementy które wkładamy do koszyczka i pokolorujcie) kto nie wydrukować niech własnoręcznie narysuje koszyczek wielkanocny.

Zagadka:

To w nim leżą na serwetce
jajka malowane, kiełbaska i szyneczka,

pieprz, sól, chrzan i słodka babeczka,
a pośrodku, obok chlebka,
spoczywa baranek.  

Karta pracy - Wielkanocny Koszyczek zał. 2.

 

PONIEDZIAŁEK 29.03.2021r.

TEMAT:  Eksperymenty z jajkiem.

CEL: Wdrażanie do uważnego słuchania i odpowiadania na pytania. Zachęcanie do obserwacji oraz wyciągania wniosków z przeprowadzonych obserwacji. Poznanie różnorodnych zastosowań jajka oraz uświadomienie konieczności szczególnej higieny w obchodzeniu z surowym jajkiem.
Drogie dzieci zapraszam do zabaw z jakiem.

1. Na początek przeczytajcie wiersz/ lub niech przeczyta Mama. I odpowiedzcie na pytania.
Wierszyk „Nieznośne jajko”
Uciekło jajeczko kokoszce z kurnika,
Toczy się prędziutko, przed mamą umyka.
Czekaj – woła mama – pozwól się wysiedzieć,
Hola, hej! Nie zmykaj tak szybko z podwórka,
Zapraszam cię pięknie do tego mazurka.
Jajo brwi zmarszczyło: znam cię, mój kochany.
Z cukrem mnie ukręcisz, oto twoje tany.
Przyturlaj do mnie – Zosia zawołała,
Zaraz będzie z ciebie pisanka wspaniała.
Na pisance bazie, słodziutki mazurek,
Kogutek, co ogon z tęczowych ma piórek.
Jajko podskoczyło: sztukę sobie cenię,
Weź mnie w swoje rączki, chętnie się odmienię.
Popatrz, mamo, będę ślicznie ozdobione
I razem z barankiem niebawem poświęcone.
Przeczytajcie pytania i na nie odpowiedzcie/ lub niech przeczyta Mama:
- Skąd uciekło jajko?
- Z kim rozmawiało?
- Co proponowała mu mama?
- Co chciał z niego zrobić kucharz?
- Czyja propozycja najbardziej spodobała się jaju?
- Do czego wykorzystujesz jajka w domu?
- Jakie potrawy z wykorzystaniem jajek najbardziej lubisz?
2. Zapraszam Was do obejrzenia filmu przedstawiającego eksperymenty z jajkiem. Poproście rodziców, aby przeprowadzili z Wami któryś z eksperymentów. Link do fimu:
https://www.youtube.com/watch?v=dtsnC2am0_w
Na koniec wykonajcie samodzielnie kartę pracy ze strony 44. Jeśli ktoś ma nie zrobione wcześniejsze karty (z wyjątkiem kart o Polsce, które omijamy) w wolnej chwili może te zaległości nadrobić.



Załączniki: