Piątek 16.04.2021

Temat dnia: W KURNIKU

Cel główny: Zapoznanie ze zwyczajami życia zwierząt na wiejskim podwórku, rozwijanie mowy i umiejętności matematycznych, rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego, doskonalenie umiejętności wnioskowania i  przewidywania następstw,  kształtowanie umiejętności liczenia obiektów i orientacji w przestrzeni, utrwalanie obrazu graficznego cyfr

 

Witajcie kochani! Dziś już piątek! Ale ten czas szybko leci!

Na początek poproś mamę lub tatę może mają piórko? Jeśli tak to weź je i dmuchaj najwyżej jak się da. Spróbuj dmuchać tak żeby piórko nie upadło na ziemię.

Teraz pobawcie się w zabawę ruchową: "Sprytny kotek". Mamusia/tatuś przywiąże długi szalik do dwóch krzeseł, a waszym zadaniem będzie przejście pod nim tak, aby go nie dotknąć. Jeśli będziecie mieć ochotę mamusia możne przywiązywać go coraz niżej i niżej. Będzie to świetna zabawa i ...gimnastyka!

Eksperymenty to coś co przedszkolaki lubią najbardziej. Spróbuj wybrać z rodzicami eksperyment, który Was zainteresował i wykonajcie go. Pamiętajcie, że z chęcią zobaczę Wasze poczynania.

https://www.mamawdomu.pl/2016/03/eksperymenty-z-jajem-czyli-7-pomyslow-na-doswiadczenia-z-dziecmi.html

Posłuchaj wiersza " Jajko" Jana Brzechwy-opowiedz mamie lub tacie o czym dokładnie był ten wiersz

https://www.youtube.com/watch?v=tqWUM_Cmzhk

Spróbuj wykonać karty pracy, poćwiczymy trochę matematykę i sylabki. Propozycje przesyłam w załącznikach.

Dla chętnych sudoku

https://view.genial.ly/6075b678d4b60e0df6a967f4/interactive-content-w-gospodarstwieby-anna-swic

Zaplanujcie rodzinny relaks. Miłego weekendu! Do zobaczenia w poniedziałek!

RELIGIA

Dzień dobry

       W ostatnią niedzielę w Kościele obchodziliśmy święto „Miłosierdzia Bożego”. Pan Jezus poprosił siostrę Faustynę aby namalowała obraz. Obraz miał przedstawiać Jezusa któremu z boku wypływały promienie światła. Światło to miłość Boga do ludzi.

Zaprasza do obejrzenia filmu o św. Faustynie

Moja katolicka rodzina Święta Faustyna i Miłosierdzie Boże Lektor PL - YouTube

 

 

 

Czwartek 15.04.2021

Temat dnia: Co nam dają zwierzęta?

Cel ogólny: Poznanie mieszkańców zagrody wiejskiej, poznanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta wiejskie, usprawnianie narządów mowy i sprawności palców, kształtowanie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez zabawową formę zajęć, kształtowanie i rozwijanie sprawności ruchowo-motorycznej;

 

Witajcie kochani!

Dziś zapraszam Was do obejrzenia prezentacji na temat zwierzątek wiejskich i wykonania kilku zadań.

Link poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

Potańcz w rytm piosenki. Spróbuj zapamiętać co nam dają zwierzęta, spróbuj również naśladować odgłosy tych zwierząt.

https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4

Za chwilę będziesz wykonywać karty pracy, więc przed zadankami proponuję rozgrzać paluszki. Zabawa paluszkowa na pewno Ci w tym pomoże. Na początku tej zabawy drogi Rodzicu pokaż dziecku otwartą dłoń ze wszystkimi palcami. Potem, drugą ręką, przyginaj odpowiednie palce kciukiem i palcem wskazującym, zgodnie z wypowiadanymi wersami, aż nazwiesz po kolei wszystkie palce

Każdy mój paluszek w zwierzątko zmienić muszę.

Gruby, okrągły kciuk w owczarka zamienię tu.

Ten wskazujący to koń, po łące goń go goń.

Środkowy jak krówka jest mleczko dawać chce.

Serdeczny to stara koza, zaprzęgę go do wozu.

A mały paluszek .... beee, w owieczkę zamienił się

 

Rozwiąż kilka zadań z zamieszczonych kart pracy. Poproś o pomoc mamę lub tatę, jeśli masz problem z rozwiązaniem tych zadań

https://przedszkolankowo.pl/2017/03/29/co-nam-daja-zwierzeta-karty-pracy/

Zapraszam do zabawy z piosenkami w języku angielskim

https://supersimple.com/song/old-macdonald/

https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

 Dla chętnych przesyłam propozycje kart pracy w linku poniżej i w załączniku.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIEJSKA-ZAGRODA-KARTY-PRACY.pdf

 

Dobrej zabawy, czekam na Wasze cudne relacje!

 

RELIGIA

Dzień dobry

Pan Jezus zmartwychwstał i jest razem z uczniami. Ukazywał się apostołom w różnych miejscach, czasem przybył gdy wszyscy byli w Wieczerniku- to miejsce w którym po raz ostatni zjadł z nimi wieczerze. Innym rzazem spotkał się nad jeziorem, za każdym razem opowiadał im o Bogu. Do dawał im odwagi ab poszli w świat i bez leku opowiadali ludziom o Bogu.

Pan Jezus też chce się z nami spotkać, dlatego nie zapominajmy o MODLITWIE.

Przesyłam kolorowankę Jezusa, który rozmawia z apostołami.

 

 

 

 

 

 

Środa 14.04.2021

Temat dnia: Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci

Cel główny: Poszerzenie wiedzy na temat użyteczności zwierząt hodowlanych, doskonalenie spostrzegawczości, usprawnianie narządów mowy, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, rozwijanie słuchu fonemowego,

 

Witajcie Motylki! Dziś mamy środę, to trzeci dzień tygodnia. Dla utrwalenia wymień wszystkie dni tygodni. Ile ich jest? Dziękuję za zdjęcia. Cóż za wyobraźnia! Jakie piękne zwierzątka! Wielkie brawa dla Was i Waszych Rodziców

Teraz niech mamusia albo tatuś przeczytają Ci wiersz zamieszczony na obrazkach.

https://drive.google.com/file/d/1llH1uddqaJmtnjKyRfrtCxIdVV9Ed2GV/view?fbclid=IwAR3ti-AU9IvIenekldLlK9TbF1A5SAhGGAbsWXkS26xu-dx_1Pi6c48GWe4

Czy pamiętasz jakie zwierzęta były w wierszu? I jak nazywały się ich dzieci?

Motylki do wykonania macie aż 7 zadań, musicie naciskać po kolei link a dowiecie się jakie zadania na Was czekają. Powodzenia

Obejrzyj film, a dowiesz się jak nazywają się zwierzątka i ich dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=17pEP4eO7mM

Twoje zadanie polega na odkrywaniu kart i  wykonaniu polecenia. 

https://wordwall.net/pl/resource/13878832/zwierz%c4%99ta-na-wsi

Teraz przyszedł czas na memory. Poćwiczymy spostrzegawczość. Odkrywaj po dwie takie same karty. 

   https://learningapps.org/display?v=pmki4q3m321

Ciekawe czy wiesz, jakie odgłosy wydają zwierzęta mieszkające na wsi. Zakręć kołem i spróbuj je naśladować. 

https://wordwall.net/pl/resource/13882044/odg%C5%82osy-zwierz%C4%85t

Rozwiąż zagadki

 https://learningapps.org/display?v=pznyuxnp521

Posłuchaj piosenki i wymień jakie zwierzątka występowały w utworze.

https://www.youtube.com/watch?v=sY1jT8_LIx0

Podziel wyrazy na sylaby, przelicz liczbę sylab, powiedz jaka jest pierwsza sylaba a jaką słychać na końcu.

Stodoła, kura, kogut, owieczka, świnka, koń, krowa, zagroda

Motylki pamiętajcie o sylabkach, utrwalcie je. Zajrzyjcie do swoich zeszytów.

Dobrej zabawy. Do usłyszenia jutro. 

 

Wtorek 13.04.2021

Temat dnia: Wiosna w gospodarstwie

Cel główny: Poznanie zwyczajów zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim, rozwijanie koncentracji uwagi, doskonalenie sprawności manualnych, rozwijanie percepcji słuchowej,

Witajcie kochani!

Mam nadzieję, że wczorajszy dzień czekolady udał się. Pewnie łasuchów nie brakowało. Teraz  czeka Was mnóstwo zabaw z wiejskimi zwierzątkami w roli głównej. Pieski, kotki, kaczuszki, koniki...Lubicie je?

Zastanów się, jakie zwierzątka można spotkać na wsi. Mamusia/tatuś spisze je wszystkie na kartce, a następnie spróbuje dodać nazwę zwierzątka, którego nie wymieniłeś. Spróbuj podzielić nazwy zwierząt na sylaby. Policz z ilu sylab składa się wyraz oraz jaką sylabę słychać na początku a jaką na końcu wyrazu. Czy w Twoim domku masz książeczki o zwierzątkach? Jeśli tak - poszukaj ich i obejrzyj/poczytaj razem z rodzicem.

Odrysuj rączkę mamy/taty na kartce. Teraz wspólnie spróbujcie dorysować/ domalować (technika dowolna) takie elementy, aby powstał rysunek wybranego wiejskiego zwierzątka.

Kilka inspiracji znajdziesz tutaj : https://www.google.pl/search?q=farm+animal+handprints&tbm=isch&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwjBt9Kg1vjvAhXeBXcKHSqkDNkQBXoECAEQPQ&biw=1349&bih=598

Oczywiście czekam na  zdjęcia Waszych artystycznych wytworów.

Rodzic odtworzy Ci nagranie odgłosów zwierząt gospodarskich (kura, kaczka, krowa, owca, koń, świnia, pies, kot, królik). Twoim zadaniem jest nazwanie zwierzęcia, które wydaje odtwarzany dźwięk.

https://view.genial.ly/5e9336bb124be30da536b6cc?fbclid=IwAR1S_rUY3nDDM4r7U0tD35rgDZUE5L3aMLeaGwbFSJ6h-9drdYmAoB7WVu0

Spróbuj zagrać z mamą lub tatą w wiejskie sudoku. Instrukcję znajdziesz w poniższym linku

https://view.genial.ly/606f18eb34cf9e0d3299c3f8/presentation-sudoku-zwierzeta-z-wiejskiej-zagrody-by-karolina-kwiatkowska?fbclid=IwAR2ZM4UIkO6hg7kajZ1K-OAUq4nVvmjuj0FU9Xy7HZkqDUKLLbHS5xoxfns

Mamausia/ tatuś zadadzą Ci kilka pytań na temat wsi. Twoim zadaniem jest określenie czy zdania są prawdziwe czy fałszywe. Jeżeli zdanie jest prawdziwe to klaśnij w ręce jeden raz, gdy zdanie jest fałszywe rozłóż ręce na boki.

Przykładowe zdania:

•Na wsi jeżdżą pociągi i tramwaje.

•Rolnik zbiera różne zboża.

• Kura mieszka w oborze.

•Krowa daje mleko.

•Rolnik potraf jeździć kombajnem.

 

Miłego dnia! Do usłyszenia jutro!

 

 

 

 

Poniedziałek 12.04.2021 r.

Temat dnia: Dzień czekolady

Cel główny: Zapoznanie dzieci z historią powstania czekolady, zachęcenie do wypowiadania się na temat filmu, zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami zdrowego żywienia, wdrażanie do rozumienia racjonalnego żywienia i jego znaczenia dla zdrowia, kształtowanie pożądanych postaw dotyczących wiedzy o zdrowym stylu życia

 

Witajcie Motylki w poniedziałek!

Dziś mamy słodki dzień- dzień czekolady! Zapraszam do wykonania zadań.

 

Posłuchacie wierszyka D. Wawiłow pt. „Zapach czekolady” czytanego przez mamusie/ tatusia

Przyszedł do nas wujek Władek, 

przyniósł wielką czekoladę,  z orzechami, z rodzynkami,

 w pięknym pudle z obrazkami.

Jeśli będę grzecznie siedzieć,  dadzą mi ją po obiedzie... 

Choć zamknięta jest szuflada,  wszędzie pachnie czekolada.

 Układanki chcę układać -  wszędzie pachnie czekolada. 

Gdy na nowy rower wsiadam -  wszędzie pachnie czekolada. 

Kiedy z lalką sobie gadam -  wszędzie pachnie czekolada. 

Czy ktoś może mi powiedzieć,  kiedy będzie po obiedzie? 

Bo nie mogę żyć w spokoju,  gdy ten zapach jest w pokoju!

 

Teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • Jak miał na imię wujek z wierszyka?
  •  Jaką czekoladę przyniósł wujek?
  • Kiedy będzie można zjeść czekoladę?

 

Zapraszam Was do obejrzenia film pt „Jak  powstaje czekolada?”

https://www.youtube.com/watch?v=oAjB4Udr6UM

Kolejne zadanko polega na wielozmysłowym poznaniu właściwości czekolady „Jaka jest czekolada?”

  • Powiedz, jakie znasz rodzaje czekolady ( gorzka, mleczna, biała, deserowa)
  • Spróbuj rozpoznać rodzaje czekolady za pomocą smaku, możesz zamknąć oczy  (degustacja kostek czekolady w różnych smakach)
  • Obejrzyj opakowania po czekoladzie: porównaj opakowania, powiedz czym się różnią
  • Policz, ile kostek ma tabliczka czekolady, zjedz 3 kosteczki i sprawdź ile kostek zostało

Teraz zapraszam Was do gry:

https://wordwall.net/pl/resource/14264177/memory-dzie%C5%84-czekolady

A teraz posłuchajcie piosenki i spróbujcie zatańczyć czekoladowy taniec.

https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk

W załącznikach dla chętnych dzieci karty pracy. Dwa wzory bombonierek, pusta bombonierka gdzie można odwzorować układ czekoladek. Czekoladki do bombonierek do wycięcia oraz rytmy do układania. Na pustej bombonierce można również ułożyć sudoku.

 

 Dobrej zabawy! Do jutra!

 

Piątek 09.04.2021

Temat dnia: Sport to zdrowie

Cele główne: zachęcenie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu

Witajcie kochani! Dziękuje za Wasze relacje! Dziś ostatni dzień tygodnia. Mam dla Was kilka zabaw.

Poćwicz z mamusią/tatusiem, bo...gimnastyki nigdy dość! Reaguj na sygnał dźwiękowy

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE

Wysłuchaj opowiadania Doroty Kossakowskiej „Sport to zdrowie”.

Kacper chodzi do przedszkola. Lubi bawić się z kolegami i ze starszym bratem Michałem. Kiedy jest w przedszkolu najchętniej buduje z klocków wieże, domy i garaże. Z bratem urządzają zabawy na podwórku. Ścigają się, wspinają na drabinki i grają w piłkę nożną. Brat Kacpra chodzi do szkoły i na treningi piłki nożnej. Nie wie jeszcze, czy zostanie piłkarzem, ale lubi sport. Wie, że uprawianie sportu daje siłę, poprawia kondycję i hartuje organizm. Kiedy Kacper pójdzie do szkoły też zacznie trenować. Może razem z bratem?

Spróbuje odpowiedzieć na pytania: Jak myślicie, co trzeba robić, żeby być zdrowym? Czy trzeba uprawiać sport? A co trzeba jeść?

Pobaw się na świeżym powietrzu z piłką lub skakanką. Jak mogłabyś/mógłbyś zachęcić do takich zabaw dzieci z Twojej przedszkolnej grupy?

Czy umiesz robić małe i duże kroki? Stań w pewnej odległości od mamy/taty. Podejdź do rodzica krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy). Jak myślisz czy zwierzęta uprawiają sport? Opowiedz o tym

Poruszaj się do słów rymowanki.

 

Zrób do przodu cztery kroki,

I rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa,

Ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok,

Przysiad i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,By koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć,

Na klaskanie też nasz chęć.

Teraz obróć się dokoła I hurraaa! Zawołaj.                                                             

 Do usłyszenia w poniedziałek!

RELIGIA

Dzień dobry

Wielkanoc jest radosnym świętem. W kościele radość ta jest wyrażona pewnym słowem. Jakim?

Tym radosnym słowem jest Alleluja. Słyszymy je bardzo często w kościele. To słowo znacie także z piosenki „Bóg kocha mnie”.

Mam nadzieję, że pamiętacie słowa tej piosenki – możecie ją zaśpiewać https://www.youtube.com/watch?v=WQnKPHeYzZk&t=2s

 

Czwartek 08.04.2021

Temat dnia: SPORTOWE ZGADYWANKI

Cele ogólne: rozbudzanie zainteresowania dzieci sportem oraz aktywnym trybem życia, rozwijanie pomysłowości, umuzykalnianie dzieci, rozwijanie sprawności manualnych i umiejętności wypowiadania się na określony temat, wzbudzenie zainteresowania nauką j. angielskiego

Witajcie kochani! Dziękuje za Wasze zdjęcia i filmiki przedstawiające Wasze wspaniałe zabawy! Cóż za wyobraźnia! Wielkie brawa dla Was i Waszych Rodziców! Gotowi na dzisiejsze zabawy? Zapraszam.

  1. Zatańcz do utworu: "Wiosna". Do tańca zaproś mamusię/tatusia. Jaki nastrój ma utwór? Wesoły czy smutny? https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

 

  1. Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz –spróbuj samodzielnie ułożyć zagadkę i zadaj ją rodzicom. https://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+sporcie

 

  1. Ćwiczenia klasyfikacyjne: "W tym wybiorę  się na spacer, a to włożę na urodzinki..." Mamusia/tatuś przygotuje dla Ciebie kilka sztuk ubranek. Zastanów się, które możesz włożyć na spacer/trening czy jazdę rowerem, a które na przykład na eleganckie przyjęcie urodzinowe.

 

  1. Zabawa konstrukcyjno-manipulacyjna: "Stadion sportowy" Zbudujcie z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Czy wiesz co oznaczają słowa: "trybuny", "płyta boiska", "murawa"?

 

  1. Zabawa logopedyczna z piłeczką ping-pongową. Przetransportuj piłeczkę pingpongową (lub inny, leciutki przedmiot) z jednego miejsca na drugie, wyłącznie za pomocą oddechu (dmuchając i nadając piłce kierunek) np. od kanapy do fotela i najdalej jak umiesz

 

  1. Trening fitness: Czas na fitness z Lulisią i Lulitulisiami

 

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

 

  1. Zapraszam Was do zabawy z piosenkami w języku angielskim

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

 

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk

Dobrej zabawy. Do usłyszenia jutro!

 

RELIGIA

Dzień dobry

Pan Jezus zmartwychwstał, to znaczy, że pokonał śmierć i każde zło. Pismo Święte opisuje nam, jak kobiety w niedzielę rano poszły do grobu Pana Jezusa i zobaczyły, że kamień od grobu jest odsunięty, a obok stoją dwaj mężczyźni w białych szatach. To byli aniołowie. Oni właśnie powiedzieli, że Pan Jezus zmartwychwstał i żyje. To jest najważniejsza i najbardziej radosna wiadomość, o której przypominamy sobie w każdą Wielkanoc.

Pokolorujcie obrazek, który trzeba wydrukować. Przedstawia on kobiety które zobaczyły pusty grób.

 

Środa 07.04.2021

 Temat: ZNAM DYSCYPLINY SPORTOWE

Cele główne: Zachęcanie do aktywności fizycznej, rozbudzanie zainteresowania dzieci sportem oraz aktywnym trybem życia, rozwijanie kreatywności, koordynacji wzrokowo-ruchowej, przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych

Witajcie Motylki!

Jak Wam minęły święta? Kogo z Was odwiedził zajączek? Kto spróbował pysznego serniczka? Po świętach czas na ruch i aktywność fizyczną. Gotowi do zabawy?

Gimnastyka połączona z tańcem to jest to! Razem z mamusią/tatusiem porusz ciało do piosenki "Prosty taniec"

https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw

Zabawa ruchowa "Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy" to zabawa, która zapewne zna mamusia, tatuś, a nawet babcia. Przypomnę zasady. Mama/tata to Baba Jaga. Stoi tyłem do dziecka i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie szybko biegnij w jej/jego stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Jeśli nie zdołasz się zatrzymać w bezruchu, wracaj na start, jak dotkniesz Baby Jagi - zajmij jej miejsce.

"Jakie znasz dyscypliny sportowe – burza mózgu. Wymień znane Ci dysycpliny sportowe. Którą z nich uprawia mamusia/tatuś? A ty? Którą lubisz najbardziej?

 

Obejrzyj filmik edukacyjny na temat dyscyplin sportowych oraz posłuchaj wiersza E. Pawlak: "Elementarz sportowy" . Podaje link:

https://www.youtube.com/watch?v=eiU2XVGTiLE

Zaprojektuj strój piłkarza. Wykorzystaj kartę pracy ( https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Karta-pracy-3-1.pdf) lub narysuj strój samodzielnie.

 

Zaplanujcie aktywności sportowe na najbliższe dni tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolka, hulajnodze itd Jeśli pogoda nie będzie sprzyjająca – wiele ćwiczeń również można wykonywać w domku. Może spróbujecie zaprojektować wspólnie domowy tor przeszkód. Przypomnijcie sobie przy okazji zasady bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu.

Czekam na Wasze relacje do usłyszenia  jutro!

 

Środa 31.03.2021

Temat dnia: ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA

Cel główny: Rozwijanie samodzielności, poznawanie i utrwalanie tradycji wielkanocnych, obdarzanie uwagą innych, odczuwanie radości ze spotkania z najbliższymi

 

Moi Kochani to już ostatnie zadania w tym tygodniu!

Dziś od rana świeci piękne słońce, wiosna pełną parą!

Droga Mamo, drogi Tato J Opowiedzcie Waszym dzieciom, jakie tradycje wielkanocne panowały w Waszych domach rodzinnych. Być może niektóre z nich, towarzyszą Wam nadal. Następnie wspólnie z dziećmi posłuchajcie piosenki Zuzi – Wielkanoc

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Dziś chcę, abyście pomogli rodzicom w przygotowaniach do zbliżających się świąt – pomóżcie mamie/tacie w porządkach w domu i ogrodzie, posegregujcie swoje zabawki, zetrzyjcie kurze.

Dziś Zajączek Jędruś zaprasza na wielkanocny quiz

https://view.genial.ly/60624014cb87f60cf056fc75/interactive-content-quiz-wielkanocny-przedszkole?fbclid=IwAR2bCEGKCSNfcugi4HRu3giAhE1S3_ut9JJnTqUSVKN-T__2quYmFWxoWN0

Już w najbliższy czwartek zapraszam Was na spotkanie on-line z zajączkiem. Szczegóły w załącznikach.

Drodzy Rodzice, Kochane dzieci

Życzę Wam , aby te święta wielkanocne wniosły do Waszych serc

spokój, radość i energię.

Życzę  przede wszystkim zdrowia i odpoczynku od codziennej pracy,

aby móc zebrać siły na kolejne dni.

Spokojnych Świąt Wielkanocnych!

 

Do usłyszenia w środę!

 

Wtorek 30.03.2021 r.

Temat dnia: SKACZE DROGĄ ZAJĄĆ

Cel główny: kształtowanie wiedzy o polskich symbolach świątecznych, wypowiadanie się na określony temat, rozwijanie mowy, myślenia oraz  sprawności fizycznej, określanie nastroju i tempa piosenki, doskonalenie umiejętności przeliczania.

Witajcie Kochani!

Przed nami kolejny dzień wspólnej zabawy J

 

  1. Na początek posłuchanie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=xAhMOdXuujg

Spróbujcie określić jej nastrój i tempo. Opowiedzcie mamie lub tacie o czym była.

2. Teraz zapraszam Was na zajęcia ruchowe w trochę innej formie

  1. Muzyczna gimnastyka w podskokach

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

  1. Gimnastyka przedszkolaka- ruletka

https://wordwall.net/pl/resource/1069314/gimnastyka-przedszkolaka

  1. Skorzystajcie z pięknej pogody , wyjdźcie z rodzicami na spacer, poszukajcie oznak wiosny, może uda Wam się zobaczyć wielkanocne dekoracje.

            

3.„Ile jest?” – czas na logiczne myślenie poprzez wykonanie zadania matematycznego. Ciekawe dzieciaczki, czy uda Wam się prawidłowo obliczyć ilość ukrytych na karcie symboli Wielkanocy? (patrz: zdjęcie- nie trzeba drukować)

 

4.„Motylki” czas powtórzyć sylabki – przesyłam propozycje kart pracy w załączniku. Każdy z Was jest na innym poziomie- odszukajcie coś dla siebie.

 

Korzystajcie z pięknej pogodyJ do usłyszenia jutro!

 

 

 

 

 

TEMAT TYGODNIA: WIELKANOC- ZWYCZAJE I TRADYCJE

Poniedziałek 29.03.2021

Cel główny: Zapoznanie z polskimi tradycjami i zwyczajami wielkanocnymi, słuchanie wiersza R.  Przymus „Śmigus- dyngus”, nauka wiersza „Pisanki” D.Gellner

Kochane dzieciaczki!

Być może Wasi rodzice rozpoczęli już przygotowania do świąt. Okna zrobiły się lśniące, odświeżona została garderoba, na stole w kuchni powoli widać wielkanocne dekoracje. A jak wyglądają Wasze pokoje? Czy żaden klocek nie leży na ziemi? Czy wszystkie kredki są w pudełeczku? Kiedy już w pokoju jest już porządek zapraszam Was do wspólnych zabaw. Na początek posłuchacie wiersza:

„Śmigus-dyngus!”  Ryszarda Przymus

Śmigus-dyngus!
Staropolskim obyczajem
w wielkanocny poniedziałek
oblewamy się nawzajem.

Miły zwyczaj śmigus-dyngus!
Bo pośród życzeń radosnych
przynosi nam w podarku
uśmiech kolorowej wiosny.

Postarajcie się wyjaśnić określenie śmigus-dyngus. Teraz zapraszam Was do obejrzenia filmu pt. „Tradycje wielkanocne”:

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg

Na podstawie filmu chętne dzieci  mogą narysować wybrane zwyczaje wielkanocne i wysłać do mnie zdjęcie J

Utrwalcie proszę wiersz, który się uczyliśmy „Pisanki” D. Gellner

Patrzcie,

ile na stole leży pisanek!

Każda ma oczy malowane, naklejane.

Każda ma uśmiech kolorowy

i leży na stole grzecznie,

by się nie potłuc przypadkiem w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki nie są do jedzenia!

Z pisanek się wyklują Świąteczne życzenia.

 

Dziękuje Wam za dziś do zobaczenia jutro!

 



Załączniki: