Temat dnia: Wiosna, wiosenka…

Cel: doskonalenie poczucia rytmu, aktywności muzyczno – ruchowej, doskonalenie mowy i słuchu fonemowego, ćwiczenie spostrzegawczości, doskonalenie sprawności grafomotorycznej.

Kochani witam Was serdecznie po przerwie świątecznej

1.Kochani na początek troszkę się poruszamy przy nowej piosence (nie musimy się jej uczyć na pamięć) - zabawa taneczna przy piosence „Wiosna, wiosenka” – do tej zabawy potrzebne nam będą chustki albo apaszki/wstążki/szalik itp. To co macie w domu i zaczynamy

https://www.youtube.com/watch?v=H2Sx4o2qCNM&t=218s

2.Czy piosenka Wam się spodobała?

3.A teraz przyjrzyjcie się ilustracji (załącznik) i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

Jaka to pora roku?

Jakie widzimy oznaki wiosny?

4.Wyklaszcz na sylaby wyrazy: wiosna, bocian, żaba, tęcza, jaskółka, pąki, kałuża – policz ile sylab jest w każdym wyrazie.

5.A teraz czas na „Kwiatowe rytmy” – gra interaktywna

https://view.genial.ly/5eb2cbcc52e86d0d777f51cf/learning-experience-challenges-kwiatowe-rytmy

6.A teraz wspólnie z rodzicami wymyślcie swój dowolny rytm z materiałów dostępnych w domach np. kredki, kubeczki, sztućce itp.

Rodzic proponuje dziecku rytm np. łyżeczka – widelec- łyżeczka – widelec, a dziecko kontynuuje rytm.

7.Gra interaktywna – znajdź parę

https://wordwall.net/pl/resource/2462440/znajd%C5%BA-par%C4%99-kwiaty

Dla chętnych karty pracy (załącznik)

  • Rysuj po śladzie

 

 



Załączniki: