KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ
7.04.2021r.Temat dnia: Wiosna, wiosenka…
Cel: doskonalenie poczucia rytmu, aktywności muzyczno – ruchowej, doskonalenie mowy i słuchu fonemowego, ćwiczenie spostrzegawczości, doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
Kochani witam Was serdecznie po przerwie świątecznej
1.Kochani na początek troszkę się poruszamy przy nowej piosence (nie musimy się jej uczyć na pamięć) - zabawa taneczna przy piosence „Wiosna, wiosenka” – do tej zabawy potrzebne nam będą chustki albo apaszki/wstążki/szalik itp. To co macie w domu i zaczynamy
https://www.youtube.com/watch?v=H2Sx4o2qCNM&t=218s
2.Czy piosenka Wam się spodobała?
3.A teraz przyjrzyjcie się ilustracji (załącznik) i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Jaka to pora roku?
Jakie widzimy oznaki wiosny?
4.Wyklaszcz na sylaby wyrazy: wiosna, bocian, żaba, tęcza, jaskółka, pąki, kałuża – policz ile sylab jest w każdym wyrazie.
5.A teraz czas na „Kwiatowe rytmy” – gra interaktywna
https://view.genial.ly/5eb2cbcc52e86d0d777f51cf/learning-experience-challenges-kwiatowe-rytmy
6.A teraz wspólnie z rodzicami wymyślcie swój dowolny rytm z materiałów dostępnych w domach np. kredki, kubeczki, sztućce itp.
Rodzic proponuje dziecku rytm np. łyżeczka – widelec- łyżeczka – widelec, a dziecko kontynuuje rytm.
7.Gra interaktywna – znajdź parę
https://wordwall.net/pl/resource/2462440/znajd%C5%BA-par%C4%99-kwiaty
Dla chętnych karty pracy (załącznik)
- Rysuj po śladzie