08.04.2021r.

Temat: SPACER WIOSNY

Cel: doskonalenie sprawności  ruchowej, wdrażanie do uważnego słuchania wiersza i wypowiadania się na jego temat, doskonalenie spostrzegawczości, utrwalanie poznanej piosenki, utrwalanie samogłosek, doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej, utrwalanie kolorów.

Dzień dobry kochani.

1.Na początek trochę się poruszajmy

  • „Marsz” – Dziecko maszeruje po pokoju, na palcach, na piętach, na całej stopie.
  • „Do przodu i do tyłu” – Dziecko kładzie przed sobą np. pluszaka na podłodze. Przeskakuje obunóż przez zabawkę do przodu i do tyłu. Następnie powtarza ćwiczenie skacząc na prawej i na lewej nodze.
  • „Umiem trzymać równowagę” – Dziecko stoi na jednej nodze, drugą wolną nogą zatacza w powietrzu koła.
  • „Jazda na rowerze” – Dziecko kładzie się na plecach, unosi ręce i nogi naśladując jazdę na rowerze.
  • „Taczka” – Dziecko kładzie się na podłodze na brzuchu a rodzic chwyta je za nogi. Dziecko podnosi się na rękach i porusza się na nich do przodu.

2.A teraz posłuchajcie wierszyka:

„Spacer Wiosny” –  A. Olędzka.

Wyszła Wiosna na spacer

w kolorowej sukience.

W kapeluszu na głowie

i z kwiatami w ręce.

Słońce do niej się dzisiaj uśmiecha,

żółty motyl siada na dłoni.

A Wiosenka biegnie przed siebie

i czerwone biedronki goni.

 

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza:

– W jakiej sukience wyszła Wiosna na spacer?

– Kto uśmiecha się do Wiosny?

– W jakim kolorze jest motyl, który usiadł na dłoni Wiosny?

– Kogo goni Wiosna?

3. A teraz przyjrzyjcie się obrazkom (ZAŁACZNIK– nie trzeba drukować można wskazać słownie) i znajdźcie różnice.

4. Przypomnijmy sobie piosenkę „Maszeruje wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

5. A teraz powtórzmy samogłoski (załącznik – kwiatki)

   Drodzy rodzice pamiętamy o zasadzie!!!

  • Najpierw rodzic wskazuje kwiatki z samogłoskami (A,O,E,I,U,Ó,Y) i odczytuje je na głos
  • Teraz prosimy dziecko, aby wskazywało samogłoski np. pokaż gdzie jest A,

pokaż gdzie jest E, pokaż gdzie jest Y, itd.

  • A na koniec dzieci same próbują przeczytać wszystkie samogłoski

5. Na koniec pokolorujcie obrazek Pani wiosny (ZAŁĄCZNIK) lub narysujcie sami – na koniec wymienicie i wskażcie kolory jakich użyliście.

6. DLA CHĘTNYCH:

- RYSUJ PO ŚLADZIE – ZAŁĄCZNIK

JĘZYK ANGIELSKI

Zapraszam Was do zabawy z piosenkami w języku angielskim

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ



Załączniki: