KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ
08.04.2021r.08.04.2021r.
Temat: SPACER WIOSNY
Cel: doskonalenie sprawności ruchowej, wdrażanie do uważnego słuchania wiersza i wypowiadania się na jego temat, doskonalenie spostrzegawczości, utrwalanie poznanej piosenki, utrwalanie samogłosek, doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej, utrwalanie kolorów.
Dzień dobry kochani.
1.Na początek trochę się poruszajmy
- „Marsz” – Dziecko maszeruje po pokoju, na palcach, na piętach, na całej stopie.
- „Do przodu i do tyłu” – Dziecko kładzie przed sobą np. pluszaka na podłodze. Przeskakuje obunóż przez zabawkę do przodu i do tyłu. Następnie powtarza ćwiczenie skacząc na prawej i na lewej nodze.
- „Umiem trzymać równowagę” – Dziecko stoi na jednej nodze, drugą wolną nogą zatacza w powietrzu koła.
- „Jazda na rowerze” – Dziecko kładzie się na plecach, unosi ręce i nogi naśladując jazdę na rowerze.
- „Taczka” – Dziecko kładzie się na podłodze na brzuchu a rodzic chwyta je za nogi. Dziecko podnosi się na rękach i porusza się na nich do przodu.
2.A teraz posłuchajcie wierszyka:
„Spacer Wiosny” – A. Olędzka.
Wyszła Wiosna na spacer
w kolorowej sukience.
W kapeluszu na głowie
i z kwiatami w ręce.
Słońce do niej się dzisiaj uśmiecha,
żółty motyl siada na dłoni.
A Wiosenka biegnie przed siebie
i czerwone biedronki goni.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza:
– W jakiej sukience wyszła Wiosna na spacer?
– Kto uśmiecha się do Wiosny?
– W jakim kolorze jest motyl, który usiadł na dłoni Wiosny?
– Kogo goni Wiosna?
3. A teraz przyjrzyjcie się obrazkom (ZAŁACZNIK– nie trzeba drukować można wskazać słownie) i znajdźcie różnice.
4. Przypomnijmy sobie piosenkę „Maszeruje wiosna”
https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
5. A teraz powtórzmy samogłoski (załącznik – kwiatki)
Drodzy rodzice pamiętamy o zasadzie!!!
- Najpierw rodzic wskazuje kwiatki z samogłoskami (A,O,E,I,U,Ó,Y) i odczytuje je na głos
- Teraz prosimy dziecko, aby wskazywało samogłoski np. pokaż gdzie jest A,
pokaż gdzie jest E, pokaż gdzie jest Y, itd.
- A na koniec dzieci same próbują przeczytać wszystkie samogłoski
5. Na koniec pokolorujcie obrazek Pani wiosny (ZAŁĄCZNIK) lub narysujcie sami – na koniec wymienicie i wskażcie kolory jakich użyliście.
6. DLA CHĘTNYCH:
- RYSUJ PO ŚLADZIE – ZAŁĄCZNIK
JĘZYK ANGIELSKI
Zapraszam Was do zabawy z piosenkami w języku angielskim
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ