12.04.2021r.
Temat:  O czym klekocą bociany?
Cel:
poszerzanie wiedzy przyrodniczej, kształtowanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek, wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat, doskonalenie sprawności manualnej, doskonalenie przeliczania.

Witajcie Jeżyki!

1. Na początek mam dla Was zagadkę, spróbujcie odgadnąć o kogo chodzi 

Powrócił do nas z dalekiej strony,
ma długie nogi i dziób czerwony.
Swoim czerwonym dziobem
klekoce, nie pieje,
wśród żab i ślimaków
wielki postrach sieje.
   (BOCIAN)
2. A teraz spójrzcie na ilustrację bociana i opiszcie jak on wygląda – ilustracja ZAŁĄCZNIK bocian.
3. Posłuchajcie uważnie opowiadania „Piosenka wesołych bocianów”
Lecą bociany po niebie, pytają siwej chmury:
– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?
Chmura odpowiedziała:
– Nie wiem.
Lecą bociany po niebie, pytają zielonego lasu:
– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?
Las odpowiedział:
– Nie wiem.
Lecą bociany po niebie, pytają wesołej rzeczki:
– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?
Rzeczka zaszumiała, zaświeciła, zaśmiała się:
– Znam Marysię. Co dzień przychodzi z piłką kąpać się w mojej wodzie. Mieszka w tym domu na górce.
Wygląda Marysia oknem.
– Kto o mnie pyta?
– To my, białe bociany z czerwonymi nogami. Przyleciałyśmy, żeby ci podziękować.
– A za co podziękować?
– Za to, żeś w zeszłym roku wyleczyła naszego brata bociana, kiedy złamał jedną ze swoich czerwonych nóg i był bardzo chory.
No i wszystkie bociany stanęły wkoło i zaśpiewały piękną piosenkę, jakiej ludzkie ucho jeszcze nie słyszało.
Była to piosenka wesołych bocianów.
Chcecie ją poznać? Zapytajcie Marysi z zadartym noskiem.
Rozmawiamy na temat opowiadania
-  Kogo szukały bociany?
- Kogo pytały o Marysię z zadartym noskiem?
- Za co chciały podziękować Marysi?
- W jaki sposób podziękowały Marysi?

4. Praca plastyczna –„ Bocian”  z wykorzystaniem płatków kosmetycznych (patrz ilustracja – załącznik) 
Potrzebne będą: 
- kartka papieru, 
- 3 waciki kosmetyczne okrągłe,
- klej, 
- kredka czarna lub flamaster. 
– wykonajcie pracę wg wzoru lub wymyślcie sami pracę z bocianem z dowolnych materiałów np. plastelina, bibuła itp.
- Po skończonej pracy posprzątajcie stolik i umyjcie rączki !!!
5. A teraz przyjrzyj się ilustracji ( załącznik – wskaż i policz) i wykonaj polecenia
- Wskaż na obrazku wszystkie żaby i je policz.
- Wskaż na obrazku wszystkie bociany i je policz.
- Ile bocianów stoi, a ile lata?
- Ile widzisz motyli?

DLA CHĘTNYCH  kilka ciekawostek na temat bocianów  - obejrzyjcie filmik
EduKredka – BOCIANY / Film edukacyjny #DLADZIECI #10
              https://www.youtube.com/watch?v=2XwDTO0Wh_c&t=45s



Załączniki: