14.04.2021r.
Temat: Wiosenne prace w ogrodzie
Cel:
poznanie pracy ogrodnika, jego wyglądu i akcesoriów; podawanie nazw przyborów do sprzątania ogrodu. Doskonalenie sprawności manualnej .Doskonalenie mowy i słuchu fonemowego. Doskonalenie poczucia rytmu poprzez zabawy muzyczno - ruchowe. Usprawnianie narzadów mowy. Doskonalenie percepcji wzrokowej, utrwalanie samogłosek.

Witajcie kochani :)

1. Na początek mam dla was zagadkę -   zagadka wprowadzająca do rozmowy o pracy ogrodnika
Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.
              OGRODNIK

Mam nadzieje, że odgadliście :) 
2. A teraz przyjrzyjcie się ilustracji (załącznik) i powiedzcie „Co ogrodnik robi w ogrodzie” -  Rozmowa na temat prac, jakie wykonuje ogrodnik.
3.Naśladujmy prace ogrodnika:
- naśladuj przekopywanie ziemi,
- naśladuj grabienie,
- naśladuj zamniatanie,
- naśladuj przycinanie drzew,
- naśladuj sianie/sadzenie,
- naśladuj podlewanie. 
4. Spójrzcie teraz na kolejna ilustrację (załącznik – NARZĘDZIA OGRODNICZE) – poznajcie przybory jakie używa w swojej pracy ogrodnik.

  • Spróbuj podzielić na sylaby poszczególne nazwy (wyklaskując), powiedz ile razy klaskałeś.

5. Możecie teraz pomalować/ narysować/ ozdobić konewkę ( załącznik)
6. Serdecznie zachęcam do obejrzenia filmu edukacyjnego pt. “Wędrówki Skrzata Borówki – ogród” odcinek 1 (link poniżej):
https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo
7. Poćwiczmy nasze buzie -  Gimnastyka buzi i języka-ćwiczenia narządów mowy - „ Poszukiwanie wiosny” - rodzic czyta opowieść i wspólnie naśladuje z dzieckiem.
Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladuje głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniku („kląskanie” językiem). Na łące zobaczył bociany (dziecko wymawia „kle. kle, kle”). Zatrzymał się na leśnej polanie (dziecko wymawia „prr”). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonuje krótki wdech nosem, chwilę zatrzymuje powietrze – bezdech – i długo wydycha ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się, rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (dziecko oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdycha powietrze nosem) i kichnął (dziecko kicha wymawiając „apsik”). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (dziecko ziewa; przeciska język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („kląskanie”, uderzając szerokim językiem o podniebienie).
8. Który kwiatek będzie nastepny? - kontynuowanie rytmów - załącznik - TULIPANY- nie trzeba drukować można wykonać słownie.
9. Pobawmy się chwilę przy piosence „Woogie – Bogie”
https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w
10. Kochani możecie również poćwiczyć samogłoski.

  • PSZCZÓŁKI  - ZAŁĄCZNIK - panietajmy o zasadzie (powtórz, pokaż gdzie jest, spróbuj smodzielnie przeczytć samogłoski)
  • ZAPROWADŹ PSZCZÓŁKI DO ULA - ZAŁĄCZNIK - połącz w pary (może być słownie jesli nie macie możliwości wydrukowania)

DLA CHĘTNYCH
Gra interaktywana „ Powiedz, co robi? Co to jest?
https://wordwall.net/pl/resource/1560118/wiosna-w-ogrodzie
Gra interaktywna „Połącz w pary”
https://wordwall.net/pl/resource/13136453/wiosna-po%C5%82%C4%85cz-w-pary



Załączniki: