Wiem, że wszyscy teraz mamy dużo wolnego czasu, dlatego wykorzystajmy go aktywnie bawiąc się z dzieckiem, a nie włączając mu TV czy komputer (mowa tu oczywiście o małych dzieciach).

Jak bawić się z dzieckiem
- Wspólne czytanie. Bajki stymulują rozwój mowy dziecka i wzbogacają zasób słownictwa. Ponadto pobudzają do aktywności językowej, rozwijają zdolności komunikacyjne, a także spostrzegawczość i wyobraźnię dziecka. Rodzicu, czytaj codziennie swojemu dziecku.
Budowanie z klocków. Dla małych dzieci najlepsze są zabawki, do korzystania z których powinno używać się obu rąk, bowiem jest to niezwykle ważne do tego, by pobudzić i wzmocnić pracę obu półkul mózgowych. Zabawa klockami rozwija również logiczne i przestrzenne myślenie.

- Zabawa lalkami i samochodami. Według AAP najważniejszym atrybutem zabawki jest to, by angażowała zarówno dziecko jak i rodzica/ opiekuna, wspierała ich relacje, a tym samym rozwój językowy. Dlatego te tradycyjne zabawki są dla rozwoju dziecka najcenniejsze. Zabawki wysokiej jakości wcale nie muszą być drogie.

-Zabawy tematyczne np. w sklep, lekarza świetnie rozwijają wyobraźnię dziecka, stymulują rozwój mowy, a także uczą zasad zachowania w określonych sytuacjach.

- Śpiewaj piosenki, ucz wierszyków – baw się z dzieckiem tak, by angażować zmysł słuchu, wzroku i dotyku. Wspólna zabawa z dzieckiem to doskonały sposób na stymulowanie rozwoju mowy dziecka, ponieważ wówczas dziecko poznaje nowe słowa, a także przypomina sobie te, które już zna.

- Zabawy ruchowe rozwijają mięśnie i kondycję, a także poprawiają motorykę dziecka. Zabawy rozwijające kształtowanie się rozwoju psychofizycznego dziecka to: zabawy orientacyjno-porządkowe, zabawy bieżne, zabawy rzutne, zabawy na czworakach, zabawy skoczne.

- Zabawy manualne usprawniają zarówno motorykę małą, jak i rozwój mowy dziecka. Zabawy stymulujące sprawność dłoni to: malowanie, wycinanie, nawlekanie koralików, lepienie plasteliną/ masą solną/ ciastoliną/ piaskiem.

( plakat i tekst zaczerpnięty z facebook

- Dzieciom 6 letnim proponujemy doskonalenie czytania ( sylabki z zeszytu, czytanie z gazet, książek itd). , ćwiczenia grafomotoryczne w zeszytach, a dzieciom, które uczestniczą w zajęciach logopedycznych o codzienne utrwalanie materiałów z zeszytów