W razie potrzeby możliwe konsultacje indywidualne telefonicznie lub meilowo m.jablonska023@wp.pl w godz. od poniedziałku do piątku 15.00 - 17.00.

25.03.2020r.(środa) Temat: Nasza wiosna

Cel: Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej i umiejętności komunikacyjnych poprzez różnorodne formy muzyczno-ruchowe.

Zabawa ruchowa ,,Jestem żabką”-  dziecko wykonuje 10 podskoków jak żaba naśladując przy tym odgłos żaby.

Dziś utrwalamy piosenkę pt. ,,Maszeruje wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

Miłej zabawy!

26.03.2020r.(czwartek) Temat: Przyszła wiosna

Cel: Poznawanie charakterystycznych cech nowej pory roku- wiosny. 

Obejrzyjcie bajkę pt. ,,Przyszła wiosna”   [link poniżej] - i  zobserwujcie jakie zmiany zachodzą w przyrodzie wiosną. Może uda Wam się je róznież zaobserwoać przez okno lub w Waszych ogródkach.

https://www.youtube.com/watch?v=E-wqi3Drn6I

Wykonajcie wiosenną kartę pracy [załącznik nr 1 (w galeri zdjęć poniżej)]. Pamiętajcie! Strajcie się rysować tylko po śladzie.

Jeśli nie macie Państwo dostępu do drukarki dziecko może narysować kwiatka samodzielnie.

Miłej zabawy Jeżyki!

Język angielski:

Temat: BINGO!

Cel: Rozumienie prostych poleceń w języku obcym. Śpiewane piosenki w języku obcym.

Utrwalenie piosenki ,,Bingo!”.

https://supersimple.com/song/bingo/

27.03.2020r.(piątek) Kolorowa Wiosna

Przed Wami ostatnie zadanie w tym tygodniu. Poproście mamusie/ tatusia aby przeczytali Wam zagadki. Spróbujcie je rozwiązać.

Cel: Doskonalenie sprawności manualnej oraz utrwalenie nazw kolorów.

Zagadki słowne:

  1. W tym kolorze jest niebo i morze (niebieski)
  2. Powiedz proszę w  jakim kolorze jest gorące słońce i piasek nad morzem (żółty)
  3. Tego koloru szukaj na łące, jest w nim trawa i żabki na łące (zielony)
  4. W jakim kolorze butki mają krasnoludki? (czerwony)

Wykonajcie również tęczę.  (załącznik nr 2/ lub jeśli nie macie Państwo dostępu do drukarki załącznik nr 3). Poproście rodziców o zdjęcia Waszych prac, chętnie je zobaczę. 

Do usłyszenia w poniedziałek!

Religia

https://www.youtube.com/watch?v=c6EG_n_ourU

30.03.2020r.(poniedziałek) Wielkanoce tradycje

Cel: Wdrażanie do rozumienia tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat.

Witajcie w poniedziałek!

Poproście mamusie/ tatusia aby przeczytali Wam wiersz a później spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

D. Gellner ,,Pisanki”

Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.

Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia!

Rozmowa na temat treści wiersza w oparciu o pytania:

-Dlaczego pisanki miały grzecznie leżeć na stole?

-Dlaczego nie jemy pisanek?

-Z czego wykonujemy pisanki?

A teraz pora na puzzle. (załcznik nr 4) Przecinamy obrazek na 3 do 5 części w liniach poziomych lub pionowych.  Składamy obrazek w całość i przyklejamy na kartkę. Jeżeli nie macie Państwo możliwości wydrukowania pisanki można narysować samodzielnie.

Wasze puzzle obejrzymy po powrocie do przedszkola. 

Miłej zabawy.

 

31.03.2020r.(wtorek) Pisanki, pisanki

Cel: Wdrażanie do poznawania tradycji wielkanocnych i rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

Dziś zapraszam Was do osłuchania się z piosenką ,,Pisanki pisanki". Tekst do piosenki zamieszczam poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Piosenka ,,Pisanki, pisanki"

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

Zapraszam Was również do zabawy ruchowej ,,Wyścig króliczków". - za pomocą taśmy lub sznurka zaznaczamy dziecku linie startu i mety. Zadaniem dziecka jest  jak najszybsze pokonanie wyznaczonej trasy: podskakując obunóż, podskakując na jednej nodze, na czworakach itp.

A dla chętnych gra! Sami wybieracie jakie ruchy będziecie tańczyć z Kubusiem.

https://kubus.pl/gry-i-zabawy/ruszaj-sie/

Do usłyszenia jutro!

Poproście mamusie/ tatusia/ babcie lub dziadka aby przeczytali Wam bajeczkę, którą zamieściliśmy na stronie naszego przedszkola w zakłądce ,,Z życia przedszkola".

1.04.2020r. (środa)  Wielkanocne porządki

Cel: Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów ze względu na kształt lub kolor.

Dziś pobawimy się matematycznie a przy okazji pomożemy mamusi w porządkach z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych. 

Zabawa dydaktyczna ,,Wielkanocne porządki w zabawkach”.- w wyznaczonym miejscu wysypujemy dziecku klocki (najlepiej 3-5 z każdego koloru, kształtu). Zadaniem dziecka jest posegregować je ze względu na kształt lub kolor i stworzyć zbiory. Dziecko może podjąć próby przeliczania elementów w zbiorach. Można również poprosić dziecko, by uszkodzone klocki odkładało na bok przy okazji porządkując zabawki.

Możecie również zaprosić rodziców do zabawy w ,,Kto zbuduje wyższą wieżę". Nagrodą dla zwycięzcy niech będzie buziak albo mocny przytulas.

Jeżyki pamiętajcie, że po skończonej zabawie trzeba samodzielnie posprzątać. 

Udanej zabawy klockami!

Do galerii zdjęć (poniżej) wrzucam również pomysły na zabawy sensoryczne: z wykałaczką i makaronem oraz zabawę z kaszą lub ryżem.

2.04.2020r. (czwartek) Zaginione pisanki

Cel: Nazywanie zwierząt kojarzących się ze Świętami Wielkanocnymi (królik, kurczaczek, baranek).

Witajcie. Dziś przygotowałam dla Was krótki film (link poniżej). Oglądajcie uważnie i spróbujcie odpowiedzieć na pytania a następnie spróbujcie samodzielnie rozwiązać zagadki.

https://www.youtube.com/watch?v=nDlJVu4rXrU

Rozmowa na temat obejrzanych treści w oparciu o pytania:

-co zgubił zajączek?

-jakie zwierzątka pomogły zajączkowi?

-gdzie ukryły się pisanki?

Zagadki słowne:

Zrobione z wydmuszek, pięknie malowane –
w szlaczki kolorowe albo nakrapiane.  (pisanki)

Ukrywa w Wielkanoc słodkości różne, więc każde dziecko na niego czeka.
Zobaczyć go jednak - wysiłki to próżne, bo on susami – kic! Kic! Ucieka. (zajączek)

Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą. (kurczątka)

Proszę Was również o pokolorowanie królina (załącznik nr 5 w galerii zdjęć).  Jeżeli nie macie Państwo możliwości wydrukowania królika można narysować samodzielnie.

Na koniec spróbujcie potańczyć naśladując ruchy królika

https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA

Dobrej zabawy Jeżyki!

 

J. angielski:

Cel: Wdrażanie do nauki języka angielskiego poprzez ruch i zabawę.

Osłuchanie z piosenką ,, The Way the Bunny Hops”. Naśladowanie ruchów króliczka.

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Have fun :-)

3.04.2020r. (piątek) Moja pisanka

Cel: Pobudzanie wyobraźni dziecka poprzez pogłębianie doświadczeń plastycznych

Przed Wami ostatnie zadanie w tym tygodniu. Już niedługo Wiekanoc, dlatego proszę Was o wykonanie pisanki- technika i format pracy jest dowolny. Pisanki obejrzymy, gdy wrócimy do przedszkola.

Podczas pracy możecie utrwalać piosenkę o pisankach.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Na koniec tygodnia mam jeszcze jedno pytanie. Jak podobały Wam się zajęcia w tym tygodniu? Jeśli tak narysujcie dla mnie dużą, uśmiechniętą buźkę. Bardzo chętnie obejrzę ją w formie zdjęcia ale o to musicie poprosić rodziców.

Do usłyszenia w Poniedziełek!

Drodzy Rodzice bardzo serdecznie dziękuję za wszytskie zdjęcia i Waszą pomoc w realizacji zadań. 

Zachęcam również do zaglądania na facebookowy profil MISIOWA MAMA - znajdziecie tam Państwo wiele dodatkowych zadań i inspiracji.

Poniżej zostawiam linki do kilku zabaw muzycznych, które śpiewaliśmy z dziećmi w przedszkolu. 

,,Krasnoludki" https://www.youtube.com/watch?v=piZ27BZdL_s&list=PL2YRXvY-taXnKTAhSaXzowhzmnjzGgxrL

,,Boogie woogie" https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w&list=PL2YRXvY-taXnKTAhSaXzowhzmnjzGgxrL&index=4

,,Głowa, ramiona" https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

,,Maszynista zuch"  https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik

,,Taniec Mai"  https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

 

6.04.2020r. (poniedziałek)  Śniadanie wielkanocne

Cel: Wzbogacanie słownictwa dzieci, rozwijanie mowy.

Jeżyki witajcie po weekendzie!

Na początek przypominjcie sobie jak dokładnie myć ręce (instrukcja w galerii zdjęć) i potrenujcie w łazience. 

Święta już coraz bliżej, więc dziś nauczymy się świątecznej rymowanki. Razem poćwiczymy, gdy tylko wrócimy do przedszkola.

Rymowanka:

Słońce mocniej grzeje,

Ciepłe już poranki.

A my z naszą babcią,

Robimy pisanki.

Mama piecze ciasta,

Kupiła baranka.

My jej pomagamy

Od samego ranka.

Bo już nadchodzą

Wielkanocne Święta

I cała rodzina

Jest już uśmiechnięta.

A na koniec pora na przypomnienie samogłosek. 

Zabawa dydaktyczna ,,Samogłoski”.- zadaniem dziecka jest odczytywanie samogłosek. (załącznik nr 6). Jeśli nie macie Państwo możliwości wydruku można wyciąć z kolorowego papieru i napisać samogłoski (litery drukowane)

Do usłyszenia jutro! 

7.04.2020r. (wtorek) Kolorowe dźwięki

Cel: Rozwijanie percepcji słuchowej

Witajcie we wtorek. 

Dziś przygotujemy swój własny instrument. Potrzebne będą szklanki i kolorowe farbki. Jak przygotować instrument dowiecie się z poniższego filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=xQalexGPX2c

Zapraszam Was również do wykonania ćwiczeń logopedycznych rozwijających aparat mowy. Kilka pomysłów poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I

A na koniec zabawa ruchowa. Do zabawy będzie potrzebne jajko, poproście o nie Mamusie pewnie się zgodzi. 

Zabawa ruchowa ,,Spacer z jajkiem”- Zadaniem dziecka jest przenoszenie jajka na łyżce (ugotowanego) po wyznaczonej trasie

Udanej zabawy!

8.04.2020r. (środa) Od najmniejszego do największego

Cel: Kształcenie spostrzegawczości, doskonalenie umiejętności segregowania elementów od najmniejszego do największego.

Witajcie!

Kolejny dzień nauki przed Wami. Dziś zabawa matematyczna.

Zabawa dydaktyczna ,,Pisanki”. Zadaniem dziecka jest odszukanie takich samych pisanek, przeliczenie ich oraz ułożenie w kolejności od najmniejszej do największej.  Szablony pisanek do pobrania w galerii zdjęć (załącznik nr 7). Jeśli nie macie Państwo możliwości wydruku można pisanki wyciąć z kolorowego papieru.

W wolnej chwili możecie również obejrzeć bajkę o zbiżających się Świętach Wielkanocnych (link poniżej)

https://www.youtube.com/watch?v=CmtqWLGWHWQ

Wiem, że już nie możecie się doczekać aż odwiedzi Was zajączek. Zapraszam Was serdecznie do internetowego spotaknia z zajączkiem w czwartek o godz. 11:00 na facebookowym profilu: DUSIOWE INSPIRACJE (link poniżej). A rodziców zajączek prosi o pomoc (szczegóły poniżej).

https://www.facebook.com/animacjeduski/posts/2872953519437748

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW

Nasza propozycja na spotkanie z zającem Strona - Duśkowe animacje na facebook,niżej również link :

https://www.facebook.com/animacjeduski/

Informacja od autorki spotkania:

UWAGA!!! UWAGA!!! PILNA WIADOMOŚĆ OD ZAJĄCA!!!  TYLKO DLA RODZICÓW
Zajączek już przygotowany na czwartkową wizytę, ale prosi rodziców o pomoc
Przygotuj :
Miejsce do skakania i tańczenia z dobrą obserwacją zająca
Wytnij kolorowe jajka z papieru. Sam dostosuj wielkość do orientacji dziecka. W czwartek rano naklej je w różnych miejscach w pomieszczeniu w którym będzie się bawić z zającem. Nie chowaj za bardzo
Kartkę A4 lub większą, pisak i coś do zakrycia oczu ( mogą być dłonie mamy)
Kolorowy papier A4 lub większy, nożyczki, klej lub zszywacz.
Koszyczek
W innym pomieszczeniu pochowaj to co wg Ciebie dziecko ma dostać od " zajączka" np słodycze. Po spotkaniu zając da hasło do poszukiwań
Przygotuj wodę do picia... będzie sporo ruchu. Jeśli możesz przekaż wiadomość innym rodzicom.

 

09.04.2020 Czwartek  Poznajemy jajko

Cel: Poznanie budowy jajka.

Witajcie w ten Świąteczny czas. Kogo już odwiedził Zając? Chętnie zobaczę czy udało Wam się odnaleźć świąteczną niespodzinakę w koszyku.

Dziś mam dla Was zadanie specjalne. Przed Świętami jest dużo przygotowań a Wy dziś stajecie się pomocnikami mamusi/tatusia itp. W trakcie pomocy w kuchnii poproście mamusie by pokazała Wam jajko. Możecie też przeprowadzić zabawę badawczą.

Zabawa badawcza ,,Jajko ugotowane i jajko surowe”- wcześniej ugotować jedno jajko. Zaprezentować dziecku 2 jajka surowe i ugotowane. Zadaniem dziecka jest obranie ugotowanego jajka. Po przekrojeniu należy nazwać żółto i białko. To samo powtórzyć po rozbiciu do szklanki jajka surowego.

A kto lubi jajko ugotowane po zabawie może je zjeść! 

Po pracy możecie odpocząć słuchając autiobooka ,,O kurczaczku wielkanocnym".

https://www.youtube.com/watch?v=ymnXDUjz_vg

Serdecznie zapraszam Was na spotkanie z Zającem na facebooku ,,DUSIOWE ANIMACJE". Zapowiada się świetna zabawa!

Przypominam godz. 11:00.

Dla znudzonych zostawiam w galerii kilka kart pracy na ,,czarną godzinę".

Miłej zabawy!

 

J. angielski:

Temat: Easter vocabulary.

Cele: Wdrażanie do nauki języka angielskiego poprzez zabawę. Poznanie i rozumienie nazw symboli wielkanocnych.

1. Utrwalanie zabawy ruchowej do piosenki ,,The Way the Bunny Hops".

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

2. Poproście rodziców o włączenie filmiku. Powtarzajcie nazwy symboli wielkanocnych:

https://www.youtube.com/watch?v=7yx2xIpNiQ4

Have fun! 

10.04.20r. Zajączek wielkanocny

Cel: Odczuwanie radości ze świętowania w rodzinnej atmosferze

Witajcie w piątkowy poranek. Na dziś bardzo proste zadanie. Powtarzamy piosenkę o pisankach i świąteczną rymowankę. 

Dla chętnych w galerii zdjęć zostawiam rówież inspirację na stworzenie Zajączka wielkanocnego.

Praca plastyczna ,,Zajączek”- Zadaniem dziecka jest pocięcie gazet na kawałki i zapakowanie ich do woreczka wg. wzoru (załącznik 8). Następnie z pomocą rodzica wycina i przykleja brakujące elementy by powstała głowa zająca.

Bardzo serdecznie dziękuję Państwu za współprace i wszystkie relacje z pracy z dziećmi.

Nie możemy się spotakć osobiście, więc pozwólcie Państwo, że poprzez naszą stronę złożę Najseredeczniejsze życzenia świąteczne. Przede wszytstkim zdrowych i spokojnych Świąt. A dzieciom oczywiście mokrego Dyngusa! I obyśmy jak naszybciej mogi spotkać się w Przedszkolu!

https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g

Wesołego Alleluja!

Do usłyszenia po Świętach!

 

14.04.20r. (wtorek) Śpiewamy, mówimy i dobrze się bawimy.

Cel: Rozwijanie słuchu muzycznego, poczucia rytmu i sprawności ruchowej.

Witajcie po Świętach! 

Dziś powtarzamy poznane w ostatnim czasie piosenki:

1) ,,Maszeruje wiosna"

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

2) ,,Pisanki, pisanki"

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

A na deser gimnastyka z Pipi.

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

Miłej zabawy! Do jutra!

15.04.20r. Czym się różni dzień od nocy?

Cel: wdrażanie do rozumienia następstwa dnia i nocy

Witajcie w środę!

Dziś nauczycmy się co to jest dzień, a co to noc. Żeby przybliżyć ten temat zapraszam Was do obejrzenia bajki (link poniżej)

https://www.youtube.com/watch?v=TwiIDRA1g_I

Po bajeczce zapraszam Was do zabawy. Potrzebne będą żółte i niebieskie nakrętki lub kartki i sznurek.  Kolor żółty będzie kojarzył Wam się ze słoneczkiem czyli dniem, a kolor niebieski z nocą. 

Zabawa dydaktyczna ,,Noc i dzień” z wykorzystaniem nakrętek lub kolorowych karteczek. (załączniki nr 9 i 10 w galerii zdjęć). Zadaniem dziecka jest ułożenie na obręczy (przygotowanej z nitki, sznurka itp.) przemijanie dnia i nocy, tzn. na przemian –żółty, niebieski, żółty, niebieski itd. Po wykonaniu zadania dzieci odczytują to, co ułożyły tzn. dzień, noc, dzień, noc itd.

Te same nakrętki lub karteczki przydadzą Wam się podczas następnej zabawy.

Zabawa ruchowa ,,Noc- dzień”- te same nakrętki/ karteczki wykorzystujemy do ułożenia toru ( żółty, niebieski, żółty itd.) Nakrętki/ karteczki układamy w dużych odległościach. Zadaniem dziecka jest podchodzenie do kolejno ułożonych kolorów i nazywanie symboli (kolorów) ,,noc-dzień” . Podchodzenie można zmodyfikować w podskoki i biegi.

Mam nadzieję, że po tych zabawach już wszyscy będą wiedzieli, kiedy mamy noc a kiedy dzień. 

Pozdrawiam i do jutra!

16.04.2020 (Czwartek)  Noc w przedszkolu

Cel: poznanie zwierząt aktywnych nocą.

Witajcie Jeżyki!

Po relacji ze zdjęć widziałam, że wszyscy znają już następstwo dnia i nocy! A czy wiecie, że niektóre zwierzątka śpią w dzień a w nocy nie? Chcielibyście się dowiedzieć jakie? To koniecznie obejrzyjcie film (link poniżej) i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

Film edukacyjny ,,Las nocą”- https://www.youtube.com/watch?v=ko2jKJLR8uc

Rozmowa na temat filmu oparta na pytaniach:

-Jakie zwierzęta nie śpią w nocy?

-A jak myślisz jakie śpią?

-A Ty śpisz w nocy czy w dzień?

No to teraz powtórzymy dzielenie na sylaby. 

Zabawa sylabowa ,,Dzielę na sylaby”- zadaniem dziecka jest podzielnie na sylaby następujących nazw:

zwierząt: sowa, krowa, nietoperz, niedźwiedź, jeż, pies, motyl, żaba itp. 

Dziś również nauczymy się rysować gwiazdki i księżyć. Przygotujcie kredki i kartkę najlepiej czarną lub granatową.

Zabawa plastyczna ,,Noc” – Potrzebne będą : karta papieru w ciemnym kolorze (czarna, granatowa) i biała lub żółta kredka. Zadaniem dziecka jest narysowanie symboli nocy- nauka zgodnie ze schematem (załącznik nr 11)

Dla chętnych zostawiam również filmiki utrwalające poznane samogłoski i wyrażenia dźwiękonaśladowcze.

1) wyrażenia dźwiękonaśladowcze

https://www.youtube.com/watch?v=EjR6EbO80iE

2) samogłoski

https://www.youtube.com/watch?v=MFNXh5iLxik

Do jutra!

J. ANGIELSKI

Temat: We know pets.

Cele: Wdrażanie do nauki języka angielskiego poprzez ruch i zabawę. Przypomnienie nazw zwierząt domowych.

Kochani! Zadania na dziś:

1. Przypominamy sobie piosenkę o piesku, który nazywa się ,,BINGO” z wyklaskiwaniem rytmu:

https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

2. Przypomnijmy sobie nazwy zwierzątek domowych , o których rozmawialiśmy w przedszkolu. Powtarzajcie proszę ich nazwy po lektorze:

https://www.youtube.com/watch?v=oDDkLGcje00

HAVE FUN :-) 

 

17.04.2020r. Co robimy w dzień a co w nocy?

Cel: rozwijanie sprawności manualnej poprzez zabawy z plasteliną

Witajcie w piątek! 

Dziś na początek poznacie Lulka i dowiecie się co robi w ciagu dnia. 

https://www.youtube.com/watch?v=WSqtd2Ny8mg

Po obejrzeniu filmu zastanówcie się co Wy robicie rano , w południe a co wieczorem. 

Wykonajcie również zegar, na którym będziecie zaznaczać aktualną porę dnia. 

Praca plastyczna ,,Zegar nocy i dnia”  Potrzebne będą: papierowy talerzyk / koło wycięte z tekturki, plastelina, brokat itp. , strzałka wycięta z kolorowej tekturki i szpilka.  Wykonujemy wg. załącznika 12 w galerii zdjęć.  Strzałkę montujemy wg. załącznika nr 13.  I tak na przygotowanym zegarze zaznaczamy pory dnia.

By ułatwić dzieciom zrozumienie sytuacji z obowiązkowym noszeniem maseczki zachęcam do przeczytania bajki pt. ,,Wojtek i maseczki"  ze strony internetowej https://www.mamaprzyjaciel.pl/. Jej treść zamieszczam w załączniku poniżej galerii zdjęć.

Dla chętnych zamieszczam również samogłoski z Kicią Kocią do utrwalania. (załącznik)

Życzę udanego weekendu i do usłyszenia w poniedziałek! 

Religia 

1. Posłuchajcie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=sMFKnxZyHJE

2. Pokolorujcie obrazki (załączniki)

20.04.20r. (poniedziałek)  Kolorowe pojemniki

Cel: Wdrażanie do segregacji śmieci.

Witajcie w poniedziałek!

Ktoś zostawił u mnie dla Was wiadomość! (zmieszczam w galerii zdjęć). Poproście mamusie/ tatusia/babcie by przeczytali Wam treść wiadomości a Wy zastanówcie się od kogo ona może pochodzić?

Jak już wiecie zblża sie Dzień Ziemi dlatego w tym tygodniu nauczymy się jak o nią dbać. Posłuchajcie wierszyka i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

D. Gellner pt. ,,Śmieci”

Leży pod krzakiem

Butelka stara.

Straszy wiewiórkę,

Straszy komara.

I pełno gazet

Wala się wszędzie.

Przecież to komar

Czytać nie będzie!

 

Rozmowa kierowana pytaniami:

-O jakich śmieciach jest mowa w wierszu?

-Jakie zwierzątka bały się śmieci?

-Wyobraźcie sobie, że jesteście wiewiórką albo komarem. Co powiedzielibyście osobom, które zostawiają śmieci pod krzakiem?

 

By lepiej zrozumieć o co chodzi z tym dbaniem o Ziemię zapraszam Was na film 

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

Sprawdźcie, czy Wy w domu segregujecie śmieci. Poproście rodziców by pokazali Wam jak to robić. Zapraszam do wykorzystania gry z rybką Minimini (link poniżej)

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci

Udanej zabawy!

 

21.04.20r. (wtorek) Co to jest przyroda?

Cel: Rozwijanie poczucia rytmu

Witajcie Jeżyki. 

Dziś pobawimy się muzycznie. Będziemy śpiewać i tańczyć. Uważnie oglądajcie film i poruszajcie się zgodnie z rytmem.

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

Spróbujemy również nauczyć się piosenki z początku filmu. A do piosenki taniec obowiązkowy

Ilustrowanie ruchem piosenki. W nawiasach zamieszczam propozycje ruchów.

 

1. Kto lubi śpiewać? (naśladowanie śpiewu)

My właśnie my!

Kto lubi biegać? (bieg)

My właśnie my!

Kto lubi skakać?(skoki)

My właśnie my!

Więc skaczmy wszyscy (3 podskoki)

Raz, dwa i trzy!

2. Kto lubi słuchać?( nadsłuchiwanie uchem)

My właśnie my!

Kto lubi tupać? (tupanie)

My właśnie my!

Kto lubi klaskać ? (klaskanie)

My właśnie my!

Więc klaszczmy wszyscy (3 oklaski)

Raz, dwa i trzy!

3. Kto lubi tańczyć? (tańczymy)

My właśnie my!

Grać na bębenku? (naśladowanie gry na bębenku)

My właśnie my!

Dobrze się bawić?( robimy uśmiech)

My właśnie my!

Więc zaczynajmy (3 podskoki)

Raz, dwa i trzy!

 

Razem potańczymy, gdy tylko wrócimy do przedszkola!

A po tańcu nalezy się odpoczynek, więc zapraszam Was na film.

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Do usłyszenia jutro!

22.04.20r. (środa) Dzień Ziemi

Cel: Utrwalenie nazw figur geometrycznych

Witajcie Kochani! Dzisiaj nasza planeta Ziemia obchodzi swoje święto. By uczcić tę okazję możecie do zajęć ubrać się na zielono! Chętnie zobaczę Was w zielonych strojach na zdjęciach bo daję głowę, że wszyscy bardzo urośliście. 

Na początek zapraszam Was do gimnastyki buzi i języka. Ćwiczenia zamieszczam w załączniku pod galerią zdjęć. 

Wiemy już, że trzeba dbać o Ziemię więc dla przypomnienia odsyłam Was do filmu

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

A teraz zabawa z figurami. Potrzebne będą: zielone koła, niebieskie trójkąty i brązowe kwadraty. Zadaniem dziecka jest posegregowanie figur, nazwanie ich, można je również przeliczyć Kolejnym krokiem jest zbudowanie z tych figur drzewa. Dla przykładu (załącznik). Ważne jest, by dziecko samo spróbowało takie drzewo ułożyć. 

Dla chętnych zostawiam również kolorowankę z planetą. 

Miłego świętowania i do usłyszenia. 

23.04.20r. (czwartek) Oszczędzamy wodę.

Cel: Wdrażanie do oszczędzania wody.

Witajcie Jeżyki. Bardzo dziękuje za wszystkie zdjęcia z Dnia Ziemi. Po waszych uśmiechach widać, że zabawa była udana. 

Dziś zapraszam Was do obejrzenia filmu o oszczędzaniu wody! Pamiętajcie o tym, by nie bawić się wodą podczas mycia rąk i zębów.

https://www.youtube.com/watch?v=p0Nr-A7ElxQ

Zapraszam Was również do przeprowadzenia doświadczenia, z którego dowiecie się jak na brudne ręce działa mydło. 

https://www.youtube.com/watch?v=NrHBc1cEj-E

W galerii zdjęć zostawiam również kartę pracy z rybą do ćwiczenia rączek.

 

J.angielski

Temat: Farm animals.

Cele: Wdrażanie do nauki języka angielskiego poprzez zabawę. Rozumienie prostych poleceń w języku obcym. Przypomnienie i utrwalenie nazw zwierząt wiejskich.

1. Poznanie nazw zwierząt wiejskich przy pomocy filmiku- powtarzanie nazw zwierząt:

https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc

2. Dobrze Wam znana piosenka z pokazywaniem ,,Baby shark”:

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

Pozdrawiam i do jutra!

 

24.04.20r. (piątek) Zielony las

Cel: wdrażanie do rozumienia pojęcia recykling, rozwijanie kreatywności

Jeżyki. Piękna pogoda za oknami oznacza, że pewnie dużo czasu spędzacie na dworze! Dziś mam dla Was zadanie, które można realizować na świeżym powietrzu. W tym tygodniu dowiedzieliśmy się, że trzeba dbać o naszą planetę, dlatego segregujemy śmieci i staramy się je ponowanie wykorzystywać. Dziś własnie tak zrobimy. Poszukajcie w domu odpady (pastikowych butelek, nakrętek, kartonów, gazet, materiałów) i z pomocą mamusi/ tatusia stwórzcie ekologiczną zabawkę. A jaką? To zależy tylko od Was, co tylko sobie wymyślicie. Kilka inspiracji zostawiam w galerii zdjęć. Chętnie zobaczę Wasze pomysły na zdjęciach. Już nie mogę się doczekać co wymyślicie. 

Po wykonanym zadaniu nie zapomninamy o sprzątaniu!

A teraz pora na relaks. Zapraszam do masażyku!


Tu płynie rzeczka – wzdłuż kręgosłupa z góry na dół rysujemy linię falistą
Tędy przeszła pani na szpileczkach – szybko kroczymy czubkami palców wskazujących
Tu stąpały słonie – powoli kroczymy płasko ułożonymi dłońmi
I biegły konie – szybko stukamy pięściami
Wtem przemknęła szczypaweczka – poszczypujemy
Zaświeciły dwa słoneczka – dłońmi zataczamy kółka
Spadł drobniutki deszczyk – stukamy opuszkami palców
Czy przeszedł cię dreszczyk? – nagle gilgoczemy w kark.

Do usłyszenia w poniedziałek!

 

27.04.20r. (poniedziałek) Talerz witaminek

Cel: utrwalenie nazw warzyw i owoców, wdrażanie do zdrowego stylu życia

Witajcie w poniedziałek. 

W tym tygodniu będziemy mówić o witaminkach. Jak myślicie co to są witaminki? I gdzie je można znaleźć?

Witaminy można znaleźć w warzywach. Wysłuchajcie o nich wiersza i odpowiedzcie na pytania. 

 D. Gellner pt. ,,Warzywa”

Bardzo są zdrowe

Wszystkie warzywa,

Marchewka prosta,

Marchewka krzywa,

Mała pietruszka,

Duża pietruszka,

Każda tak samo

wpada do brzuszka.

Burak niewielki

I burak spory,

Seler pękaty

I chude pory…

No i ziemniaczki!

Dobrze je znamy!

Często na obiad

Je zapraszamy!

 

Rozmowa kierowana pytaniami:

-O jakich warzywach opowiada wiersz?

-Jaka może być marchewka (pietruszka)?

-Co to znaczy, że warzywa ,,często zapraszamy na obiad?

A teraz pora na zagadki. Spróbujcie rozpoznać warzywa w filmie. 

https://www.youtube.com/watch?v=R2EwtRLFtM4

I na koniec dla chętnych gra! 

https://kubus.pl/gry-i-zabawy/mistrz-pamieci/

Udanej zabawy. Do jutra!

 

28.04.20r. (wtorek) Zabawy z piłką

Cel: kształtowanie sprawności fizycznej dzieci, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Witajcie. Dzisiaj zapraszam Was do osłuchania z piosenką pt. ,,Witaminki".

https://www.youtube.com/watch?v=nYg5TJhjOEs

  1. Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
    Słaby, mizerny, ponura mina,
    A inni chłopcy silni jak słonie,
    Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.

    Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?
    Bo to głuptasek i witamin nie je!

    Ref. Witaminki, witaminki,
    Dla chłopczyka i dziewczynki,
    Wszyscy mamy dziarskie minki,
    Bo zjadamy witaminki.

    Witaminki, witaminki,
    Dla chłopczyka i dziewczynki,
    Wszyscy mamy dziarskie minki,
    Bo zjadamy witaminki.

    2. Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
    Gruszka, pietruszka i kalarepka,
    Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,
    To wszystko właśnie są witaminy.

    Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,
    Musi owoce jeść i warzywa!
    Ref.

Pogoda jest piękna więc przygotowałam dla Was zestaw zabaw z piłką.

  1. Zabawa z elementem rzutu – dziecko stoi w rozsypce, podrzuca piłkę i próbuje ją złapać oburącz.
  2. Przenoszenie piłeczek nogami. Jeśli nie macie Państwo takich piłek mogą to być klocki, misie itp.https://www.facebook.com/MaestrasPreescolarRecursos/videos/541244273401870/UzpfSTEwMDAwMDQ5OTc1NzA0NjozNDc2NTMyMzQ5MDQwMDU2/?id=100000499757046
  3. Wiadomo, że jeśli jest piłka, to przyda się i bramka. Profesjonalna lub wyznaczona drzewami czy wbitymi w ziemię patykami. Zadaniem dziecka jest:
    – prowadzenie piłki przez 10 m. po linii prostej w stronę bramki , a potem oddanie strzału i pokonania bramkarza – rodzica,
  4. Kto pod kim dołki kopie. Zabawa zarówno dla rodzica, jak i dla dzieci. Najlepiej na piasku. Usypujemy dość sporą górkę z piasku i wokół niej rysujemy okrąg o granicy mniej więcej 5-10 cm od podstawy usypanej górki. Na szczycie górki kładziemy piłkę – najlepiej od tenisa stołowego lub ziemnego. Potrzebna będzie też łopatka do piasku. Każdy z uczestników zabawy po kolei musi wykopać łopatkę piachu z wnętrza zakreślonego okręgu lub samej górki, tak aby piłka umiejscowiona na szczycie nie spadła. Jeśli w czasie ruchu danego zawodnika piłka spadnie z górki, uczestnik odpada z gry.

Przyjemnej zabawy! Pozdrawiam.

29.04.20r. (środa) Smaczne witaminki

Cel: Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów

Witajcie Jezyki! Gotowi na kolejny dzień nauki? Na początek przypomnimy sobie nazwy kolorów z naszym nowym przyjacielem Ubu.

https://www.youtube.com/watch?v=9iw9XTshytg

Do dzisiejszych zabaw potrzebne będą owoce i warzywa po kilka sztuk z tego samgo rodzaju (np. 4 marchewki, 3 banany, 2 ziemniaki). Najlepiej by każdy rodzaj miał inną liczbę. Mogą to być również owoce i warzywa wycięte z papieru, narysowane lub zastąpione przez klocki. 

Zabawy matematyczne:

  1. ,,Doskonalenie umiejętności liczenia na owocach i warzywach”- zadaniem dziecka jest posegregowanie owoców i przeliczenie ich, można również dopytać dziecko, których jest najwięcej/najmniej
  2. ,,Układanie sekwencji''- zadaniem dziecka jest dokończenie rytmu np. jabłko, banan, jabłko itp. Dla przykładu odsyłam do załącznika w galerii zdjęć

I na koniec karta pracy- rysowanie owoców po śladach. (karty pracy do ćwiczenia znajdują się również w galerii zdjęć)

Pozdrawiam.

 

30.04.2020 czwartek Jak dbamy o zdrowie?

Cel: rozwijanie samodzielności, wdrażanie do zdrowego odżywiania się

Jeżyki. Mam dziś dla Was zadanie spacjanle. Przygotujcie kanapkę dla siebie i domowników. Kilka pomysłów na zdrowe kanapczki zostawię Wam w galerii zdjęć. Zanim jeszcze przystąpicie do pracy możecie potrenować z Kubusiem. Znajdziecie tam kilka pomysłów na zdrowe kanapczki. 

https://kubus.pl/gry-i-zabawy/mistrz-kanapka/

Po pracy nie zapomnijcie o sprzątaniu. A na odpoczynek film o witaminkach.

https://www.youtube.com/watch?v=oQSUMQRqOeg

Dla chętnych w załącznikach na dole strony dodaję motylki do utrwalenia samogłosek

Udanego weekendu majowego! Do usłyszenia w poniedziałek.

J. angielski

Temat: Spider song.

Cele: Poznanie nowych słów i wyrażeń w języku angielskim. Rozumienie prostych poleceń w j. obcym.

Jeżyki! Oto zadania z j. angielskiego:

1.Osłuchanie z piosenką pt. ,, On, In, under, by song”.

https://www.youtube.com/watch?v=DHb4-CCif7U

2. Zabawa ruchowa ,, Simon says”-

Poproście rodziców, aby wskazywali Wam w różnej kolejności  polecenia, które musicie wykonać:

clap (czyt. klap)- klaszczemy

jump ( czyt. dżamp)- skaczemy

sit down ( czyt. syt dałn)- siadamy

stand up (czyt. stend ap)- wstajemy

ENJOY :-)

4.05.20r. poniedziałek Mój dom

Cel: Wzbogacanie słownictwa czynnego.

Witajcie w kolejnym tygodniu. Dziś zapraszam Was do przyjrzenia się najbliżeszej okolicy z ogrodu, okna, spaceru. Zwróćcie uwagę na różnego rodzaju domy-  na kształt, kolor, charakterystyczne cechy konstrukcji. Popatrzcie również na swój dom.  Żeby utrwalić poszczególne elementy domu zapraszam do filmu

https://www.youtube.com/watch?v=vv98AY0UqsE

A teraz spróbujcie rozwiązać zagadki.

Zagadki słowne:

  1. Cały z cegły zbudowany.

Ma dach oraz 4 ściany.

Ma też okna oraz drzwi,

Właśnie w takim mieszkasz ty. (dom)

2. Mają klamki, mają zamki,

Służą więc do zamykania.

Gdy wychodzisz, wtedy one

Przypilnują ci mieszkania (drzwi)

3. Zwykle w kształcie prostokąta.

Ma drewniane, białe ramki,

Oraz przezroczyste szybki,

Ozdobione przez firanki. (okno)

4. Znajdziesz go na dachu

Koleżanko, kolego,

Ciemna smuga dymu,

Wylatuje z niego (komin)

 

Kto z Was wie w jakiej miejscowości mieszka? A może ktoś zna swój adres? 

Zapraszam również na facebookowy profil Misiowa Mama, gdzie w bieżącym tygodniu realizowana jest ta sama tematyka. Można tam znaleźć propozycje zadań dodatkowych. 

Pozdrowienia

 

05.05.20r. wtorek Polska- nasz dom.

Cel: Poznanie symboli narodowych i hymnu

Jeżyki. Dziś dowiemy się w jakim kraju mieszkamy. Jest to Polska. Każdy kraj ma swoją flagę i hymn. Więcej na ten temat dowiecie się z filmu

https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

W listopadzie zaczęliśmy już naukę hymnu, więc teraz w ramach przypomnienia i utrwalenia pierwsza zwrotka i refren do poćwiczenia. Pamiętajcie, że podczas śpiewania hymnu przyjmujemy postawę "na baczność".

https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ

A może ktoś z Was wykona lub narysuje flagę? Bardzo chętnie zobaczę. Pozdrawiam

6.05.20r. środa Nasza miejscowość

Cel: Wdrażanie do stosowania określeń mały- duży, wysoki- niski.

Witajcie Jezyki. 

Dziś zapraszam Was na spacer ulicami miejscowości, w których mieszkacie. Podczas spaceru poszukajcie domów małych i dużych oraz wysokich i niskich. A jaki jest Wasz dom?

Wykonamy też wspólnie dom. Potrzebne będą figury geometryczne w różnych kolorach: duży kwadrat (dom), duży trójkąt (dach), 2 małe prostokąty (drzwi i komin), 2 kwadraty (okna). Zadaniem dziecka jest nazwanie figur geometrycznych oraz ułożenie z nich domu i przyklejenie na kartkę. 

Po pracy pora na zabawę ruchową. Dziś przypomnimy sobie ,,Paluszka"

https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0

Zachęcam również do nauki rysowania domu. 

Do jutra

 

7.05.20r. (czwartek) Domy zwierząt

Cel: Poznanie domów niektórych zwierząt

Witajcie. Dziś zaczniemy od oberzjenia filmu. Oglądajcie uważnie. 

https://www.youtube.com/watch?v=tMKFb0ShJVQ

Skoro już oebjrzeliści film to teraz odpowiedzcie na pytania:

-Kto mieszka w budzie?

-Gdzie mieszkają pszczoły?

-Jak nazywa się dom ptaków?

-Czy dom mrówek to mrowisko?

Spróbujcie również podzielić nazwy domów zwierząt na sylaby: buda, gniazdo, ul, mrowisko.

W galerii zdjęć zostawiam również kartę pracy z budą i pieskiem.

A dla chętnych super pomysł na nudę. Zabawa sensoryczna. 

https://www.youtube.com/watch?v=gbIQwBK1mR8

08.05.20r. (piątek) Budujemy domy

Cel: Doskonalenie umiejętności konstruowania z użyciem klocków

Witajcie. Dziś zapraszam Was na bajkę. Uważnie przyglądajcie się jak powstaje dom.

https://www.youtube.com/watch?v=1Pcyo1ra-nQ&t=104s

Skoro już wiecie jak zbudować dom to teraz zadanie dla Was. Z klocków, które macie w domu zbudujcie dom. Duży, mały? Obojętnie. Dziś wy decydujecie.

I na koniec utrwalamy samogłoski (wstawiam w załączniku pod galerią zdjęć). 

Do usłyszenia w poniedziałek. 

 

J. angielski

Temat: On the farm.

Cele: Utrwalenie nazw zwierząt mieszkających na wsi w j. angielskim. Wzbudzenie zainteresowania nauką j. angielskiego. Kształtowanie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez zabawową formę zajęć, ruch oraz śpiew. 

1. Przypomnienie nazw zwierzątek mieszkających na wsi- postarajcie się powtarzać nazwy zwierzątek po angielsku:

https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc

2. Przypomnienie piosenki o piesku Bingo- znana i lubiana przez Was piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

Pozdrawiam.

11.05.20r. ( poniedziałek) Kto mieszka na wiejskim podwórku?

Cel: Zdobywanie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi.

Witajcie. Dziś zapraszam Was do wysłuchania opowiadania U. Piotrowskiej pt. ,,Z wizytą na wsi” . Treść opowiadnia zamieszczam w załącznikach na dole strony (pod galerią zdjęć). Po wysłychaniu opowiadania spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

Rozmowa kierowana pytaniami:

-Jakie zwierzątka widziała Anulka na wsi?

-Gdzie mieszkały świnki, a gdzie krowa Mela?

-Dlaczego pies Miłek oddalił się od dzieci?

-Czy Anulce podobało się na wsi?

Teraz zastanówcie się jakie odgłosy wydają zwierzęta, które mieszkają na wsi. Zachęcam do wypróbowania gry internetowej. 

Gra słuchowa ,,Odgłosy zwierząt”- zadaniem dziecka jest odgadnąć co to za zwierzę po odgłosie, który wydaje.

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/jakie-zwierze-slyszysz.

Chętnych zapraszam 13 maja o godz. 18:00 na bezpłatne warsztaty online pt. ,,Skarby ula" na facebookowej stronie Pasieki Smakulskich. Potrzebne będą: klej, taśma, nożyczki, kartki z bloku technicznego, bibuła (żółta, pomarańczowa, czarna, brązowa).

Pozdrawiam

12.05.20r.  (wtorek) Jak robi krowa?

Cel: Ćwiczenie aparatu mowy i rozwój sprawności ruchowej

Jeżyki! Dziś zapraszam Was do zabawy w naśladowanie głosów zwierząt.

Zabawa ortofoniczna ,,Naśladuj dźwięki zwierząt”- zadaniem dziecka jest naśladowanie odgłosów zwierząt. Najpierw zwierzątko -  potem dziecko.

https://www.youtube.com/watch?v=Osl8JG6GcEs

A teraz trochę ruchu! Krótka gimnastytka. Naśladujcie ruchy kolegów na filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA.

Udanej zabawy!

13.05.20r. (środa) ​Skąd się bierze mleko?

Cel: doskonalenie liczenia w zakresie 5

Witajcie. Dziś dowiemy się co ludzie mają od zwierząt. Na początek zapraszam Was na film. Oglądajcie uważnie, po filmie spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

Rozmowa  w oparciu o pytania:

-Od jakiego zwierzątka mamy mleko?

-Co mamy od kur?

-Po co ludzie hodują świnki?

Jeżyki dziś trenujemy liczenie. Zobaczcie co ludzie otrzymują od zwierzątek i policzcie te produkty. Pomoc do liczenia załączam pod galerią zdjęć na dole strony. Jeśli nie macie Państwo możliwości wyświetlenia/ wydruku obrazków można potrenować liczenie na klockach. 

Na koniec, dla chętnych w galerii zdjęć zamieszczam też kolorowanki.

Do jutra!

 

14.05.2020 (czwartek) Zwierzęta dorosłe i ich dzieci

Cel: Poznanie nazw dorosłych zwierząt i ich potomstwa

Witajcie. Czy znacie już wszystkie zwierzątka, które można spotkać na wsi? Zaraz się przekonamy. Zapraszam Was na film. Mały piesek zgubił swoją mamę pomóżcie mu ją odnaleźć.

https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

No to teraz trochę ruchu!

Zabawa naśladowcza „Na wiejskim podwórku”
Przebieg: Dzieci biegają w tempie podanym na bębenku. Zatrzymują się i na hasło: Pieski – chodzą na czworakach i naśladują szczekanie psa. Na hasło: Koniki – biegną, zatrzymują się i grzebią kopytkiem. Na hasło: Koguty – stają na jednej nodze i naśladują pianie koguta.

I na sam koniec karta pracy (załączam w galerii zdjęć) Dla chętnych dorzucam również w załącznikach grę ,,Cienie" i ćwiczenie grafomotoryczne.

Pozdrawiam.

 

J. angielski

Temat: Let's go to the zoo.

Cele: Poznanie nazw i odgłosów zwierząt mieszkających w .dżungli.

 

1. Obejrzenie bajki pt. ,, We are going to the Zoo”:

https://www.youtube.com/watch?v=mzFcK2ng57I

2. Poznanie nazw i odgłosów dzikich zwierząt- powtarzajcie nazwy zwierzątek ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=N1zUp9aPFG4

Good luck !

15.05.20r. (piątek) Kurki z kolorowego kurnika

Cel: Pogłębianie doświadczeń plastycznych

Witajcie. Dziś na początku zabawimy się w kurczaczki.

Zabawa ruchowa – „Kura i kurczątka” – dzieci chodzą, biegają na paluszkach przy dźwiękach instrumentu. Są kurczętami, które chodzą po podwórku i wołają pi, pi, pi. Gdy usłyszą głośny dźwięk uciekają do rodziców, gdyż grozi im niebezpieczeństwo, skrada się lis.  Gdy instrument gra cicho kurczątka znów spacerują.

A teraz przed Wami zadanie plastyczne. 

Praca plastyczna ,,Kurka”- potrzebne będą: kartka biała, żółta farba, widelec i pomarańczowa kredka. Na środku kartki robimy mała plamę z farby. Zadaniem dziecka jest rozprowadzanie farby widelcem i robienie futerka (załącznik) po wyschnięciu dodajemy nos, oczy i nogi. Przykładową pracę zamieszczam w galerii zdjęć. 

Powodzenia!

Religia- pokoloruj obrazek w załącznikach .

18.05.20r. (poniedziałek) Kto mieszka w ZOO?

Cel: poznanie pojęć ZOO i zwierzęta egzotyczne

Witacje Jeżyki!

Dziś zapraszam Was na wycieczkę do Zoo. Czy wiecie co to jest Zoo? I kogo możemy tam spotkać?

Zapraszam Was na filmik. Zobaczcie kogo spotykamy w Zoo. Nazwijcie te zwierzątka i podzielcie ich nazwy na sylaby.

https://www.youtube.com/watch?v=PcDRe2Kk4aY

W galerii zdjęć zostawiam również kolorowankę by poćwiczyć rączkę a w załącznikach małpki do ćwiczenia samogłosek. Pozdrawiam!

19.05.20r. (wtorek) Trampolinek idzie do ZOO

Cel: doskonalenie poczucia rytmu poprzez improwizacje ruchowe do muzyki

Jeżyki. Dziś ,,Idziemy do zoo". Piosenkę już znacie bo tańczyliśmy do niej w przedszkolu. Teraz spróbujcie ją pośpiewać i potańczyć. 

Osłuchanie z piosenką ,,Idziemy do ZOO”. Improwizacja ruchowa do utworu.

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo (chodzimy po dywanie udając, że idziemy na spacer)

W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop
W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop
Za ogony siebie łapią
I na linach się się bujają
W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop  (na słowo hop- podskok)
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj
Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą
Daj mi loda, ciastko, żelka
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj... (na słowo daj- ręce układamy w dziób i otwieramy i zamykamy)

Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo

Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
Bo tak już jest to zrobione
Trąbą piją wodę słonie
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup (na słowo chlup- z ręki robimy długą trąbę i naśladujemy picie wody)
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi
Nie wiadomo wciąż dlaczego
Humor dopisuje hienom
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi (na hi- wyszczerzamy zęby i się smiejemy)

Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
... x2

A na odpoczynek możecie zobaczyć jak Kajtuś udał się na wycieczkę do Zoo. Pozdrawiam

https://www.youtube.com/watch?v=DgiSUXJ8k2M

20.05.20r. (środa) Matematyczne ZOO

Cel: wdrażanie do stosowanie określeń: przód, tył

Witajcie w środę. Kto już potrafi śpiewać ,,Idziemy do zoo"? Dziś zabawimy się matematycznie.

Zabawa dyaktyczna ,,Przodem- tyłem"- wybierzcie ze swoich zabawek kilka z nich i spróbujcie usadzić je przodem i tyłem. Potem to samo spróbujcie zrobić sami a może nawet zabawcie się z rodzeństwem.

Zabawa dydaktyczna ,,Układamy sekwencje"- wytnijcie zwierzątka i spróbujcie je dopasować w odpowiednie miejsca. Kartę pracy wstawiam do galerii zdjęć.

A dla chętnych puzzle z lwem do wycięcia i ułożenia. 

Powodzenia!

 

21.05.2020 Czwartek Gdzie żyją zwierzęta?

Cel: utrwalenie nazw zwierząt, poznanie środowisk życia

Witajcie. Na początek spróbujcie rozwiązać kilka zagadek słownych.

„Choć przypomina człowieka
Na drzewo chętnie ucieka
Banany zjada łapczywie
I wrzeszczy przeraźliwie” (małpa)

„Wielkie łapy
Wielka głowa
Wokół głowy grzywa płowa
Kłopot musi mieć prawdziwy
Z uczesanej takiej grzywy” (lew)

„Jest szary, powolny i wielki
I uszy ma w kształcie wachlarzy,
Ma trąbę i ogon z pędzelkiem
Je dużo i dużo też waży” (słoń)

„Wśród zwierząt najdłuższą ma szyję
Więc pewno nie często ją myje
Na sierści ma plamy wzorzyste,
Wprost z drzewa zrywa liście soczyste” (żyrafa)

„Siedzi w klatce kolorowa
i powtarza różne słowa.
Choć to ptakom nie wypada,
ona ludzkim głosem gada.” (papuga)
 

A teraz zoabczcie jakby wyglądało gdyby krowa żyła w wodzie! Jesteście ciekawi? To zapraszam na film

https://www.youtube.com/watch?v=aE3f4zj-rL8

Czas się poruszać.  Zabawa ruchowa: „Jesteście zwierzątkami". Dorosyły uderza w „zaczarowany bęben" i podaje polecenia: jesteście „sennym misiem", „groźnym lwem", „ciężkim słoniem", „skocznym kangurem", „wesołą małpką" Zadaniem dzieci jest naśladować ruchy zwierząt.  Podczas zabawy, zachęca dzieci do wykonywania ćwiczeń narządów mowy i tak: lew - ziewa, miś - wyjada językiem miód, małpki - robią minki, posyłają całuski).

Udanej zabawy.

J.angielski

Temat: Mother's Day.

Cele: Osłuchanie się z nową piosenką w języku angielskim.

1. Próba nauki piosenki ,, I love my mummy”- posłuchajcie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

 

'I love my mommy, I love my mommy

I love my mommy, yes I do.'

 Here's a kiss and a hug for you

Thank you mommy for all you do

Happy Mother's Day, Happy Mother's Day

 'Happy Mother's Day, I love you.

' I love my mommy, I love my mommy

 I love my mommy, yes I do.

Here's a kiss and a hug for you

Thank you mommy for all you do

Happy Mother's Day, Happy Mother's Day

Happy Mother's Day, I love you.

Happy Mother's Day, I love you.

22.05.20r. Piątek Wesoły hipopotam

Cel: nauka składania wachlarza, doskonalenie sprawności manualnych

Witajcie ostatniego dnia w tym tygodniu.

Dziś nauczymy się składać wachlarz. Poproście mamusie/ tatusia by pokazali Wam jak to zrobić. Poćwiczcie najpierw na gazetach.  Będzie Wam to potrzebne do wykonania dzisiejszej pracy plastycznej. 

Praca plastyczna- dziś wykonamy domowe Zoo. A jakie zwierzątka się w nim znajdą to zależy od Was. Potrzebne będą: kolorowe kartki A4, klej/zszywacz, nożyczki, pisaki. Zadaniem dziecka jest składanie wachlarzy. Na głowę zwierzaka potrzebne są dwa wachlarze, które składamy w papierową rozetę. Przykładowe prace wstawiam do galerii zdjęć. 

Na koniec przypomnijcie sobie piosenkę ,,Idziemy do Zoo".

Udanej pracy i dobrej zabawy.

 

25.05.20r.(poniedziałek) Moja mama jest kochana

Cel: Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem

Witajcie Jeżyki. Rozpoczynamy kolejny tydzień nauki. W tym tygodniu ktoś bardzo ważny obchodzi swoje święto. Wiecie kto? Wasze Mamusie. 

Spróbujcie dokończyć zdania.

Zabawa słowna ,,Jaka jest moja mama”. Zadaniem dziecka jest dokończenie zdań:

-Moja mama jest…

-Moja mama lubi…

-Lubię z moją mamą…

Wysłuchajcie wiersza i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

Słuchanie wiersza D. Gellerowej pt. ,,Mamo!”.

Mamo!
Dam Ci dziś piękny kwiatek
i wstążkę na dodatek.

Dam Ci złoty pierścionek,
na górce mały domek,
ogródek malowany,
ławkę pod wielkim kasztanem.

Dam Ci słońce nad domem,
słońce – złotą koronę.

I dam Ci księżyc, wiesz?
I jeszcze... co tylko chcesz.

Bo jestem bardzo bogaty,
dostałem kredki od taty.

 Rozmowa kierowana pytaniami na temat wiersza.

- Jak myślicie, kto w wierszu zwraca się do mamy?

-Co dziecko chciało dać mamie?

-Dlaczego mówiło, że jest bardzo bogate?

-Co dostało od taty?

-Co wy chcielibyście dać swoim mamom?

Do usłyszenia jutro!

 

26.05.20r. (wtorek) Mój tata jest kochany

Cel: Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, wdrażanie do zdrowej rywalizacji

JeżykiDziś Dzień Mamy! Nie zapomnijcie o przytulaskach i buziakach dla mam! Miło będzie, gdy pomożecie mamusią w porządkach i innych pracach w domu. Dziś ich święto więc pamiętajcie o grzecznym zachowaniu. Zaproście też mamusie do wspólnej zabawy.

Zestaw zabaw ruchowych:

 

- Slalom w okularach

Uczestnicy w okularach słonecznych biegną z jajkiem umieszonym na łyżce. Wygrywa ten, kto nie stłucze jajek i uzyska najlepszy czas.

-Rzut beretem: każdy zawodnik rzuca kolejno beretem. Wygrywa najdłuższy rzut.

-Przebij balon- potrzebne będą balony dla każdego z uczestników wypełnione powietrzem. Balony przyklejamy do podłogi na taśmę dwustronną. Wygrywa ten kto pierwszy usiądzie na balon tak by on pękł

- Skoki zająca- Każdy zawodnik trzyma piłkę między udami, wykonuje skoki do pachołka i z powrotem do mety. Wygrywa ten, kto szybciej i dokładniej wykona ćwiczenie

- Napełnij słoik ( 2 butelki, 2 miski z wodą, 2 łyżeczki)
Zadaniem uczestników jest napełnianie słoików wodą za pomocą łyżeczki wygrywa ten, kto pierwszy napełni cały słoik

Udanej zabawy! 

27.05.20r. środa Kocham moich rodziców

Cel: doskonalenie umiejętności przeliczania elementów i rozpoznawania graficznych obrazów cyfr.

Witajcie. Na początek posłuchajcie piosenki o rodzince. Spróbujemy się jej nauczyć

Nauka piosenki ,,Moja wesoła rodzina”

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

Moja wesoła rodzinka

My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!
 
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
 
Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo mam mama wielkie serce!
 
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
 
Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!
 
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
 
Gdy napsocę i nabroję,
stoję w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
 
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
 
Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!
 
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

Teraz zadanie matematyczne. W załącznikach dodaje kartę pracy. (można również taką pomoc przygotować samodzielnie). Dziś doskonalimy rozpoznawanie cyfr 1-5. Do serduszka z cyferką dobierz to z odpowiednią liczbą kropek. Na początek proponuję zabawę cyferkami 1-3 a następnie systematyczne utrwalanie.

I na koniec w galeri zdjęć karta pracy - ,,Kwiatki dla mamy"- doskonalimy rysowanie kółek.

Owocnej pracy!

 

RELIGIA

Krótki film o Matce Bożej - https://www.youtube.com/watch?v=SSAaGrG1V-k

Piosenka - https://www.youtube.com/watch?v=LSnpQYW_44I&list=RDs3Ski-eVn64&index=2

 

28.05.2020 Czwartek Uśmiechnięte buzie

Cel: wdrażanie do nazywania członków rodziny i określania stopnia pokrewieństwa

Witajcie w czwartek. Dziś obejrzymy film o członkach rodziny. 

https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY

Teraz wy spróbujcie nazwać swoich członków rodziny. Jak ma imię wasza mama/ tata/ babcia/ dziadek/ rodzeństwo.

Powtórzcie również słowa wczorajszej piosenki o rodzince.

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

A może spróbujecie narysować swoją mamę? Kto potrafi? Chętnie zobaczę jakie mamusie udało Wam się narysować.

Przyjemnej pracy, do jutra!

 

J.angielski

Temat: Revision.

Cele: Utrwalenie piosenek poznanych w j.angielskim.

Kochane Jeżyki ! Oto dwa zadania z j. angielskiego na dziś:

1. Przypomnienie i utrwalenie piosenki ,, Baby shark”:

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

 

2. Przypomnienie i utrwalenie piosenki  ,, I love my mummy”:

https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

Good luck !

29.05.20r. piątek Serduszko dla mamy

Cel: Doskonalenie sprawności manualnej

Witajcie. Bardzo dziękuje za Wasze obrazki przedstawiające mamusie. Powiem szczerze jestem pod dużym wrażeniem. Dziś zajęcia plastyczne, do którch potrzebna będzie masa solna. Przepis na jej wykonanie zamieszczam poniżej.

Przepis na masę solną- można wykonać z połowy porcji.

  • 1 szklanka mąki;
  • 1 szklanka soli;
  • ok. 0,5 szklanki woda

Zanim przystąpimy do pracy możecie wykorzystać masę do zabawy i ulepić z niej co tylko chcecie. 

Zadanie na dziś. Z przygotowanej masy solnej uformujcie serduszko. Będzie ono prezentem dla mamy z okazji jej święta.Tak przygotowane serduszko można ozdobić koralikami, cekinami a po wyschnięciu masy pomalować farbami. 

Owocnej pracy!

1.06.20r. poniedziałek Dzień Dziecka

Kochani z okazji Waszego święta przesyłam najlepsze życzenia. 

https://www.youtube.com/watch?v=1ba7q9K6puI

A jakie zadanie na dziś?

Dziś świętujemy więć tylko zabawa i same przyjemności. 

Przesyłam moc uścisków i buziaków! Do usłyszenia!

2.06.20r. wtorek Wesołe zabawy w ogrodzie

Cel: rozwijanie sprawności ruchowej i poczucia rytmu

Witajcie we wtorek. Dzień Dziecka udany? Myślę, że zabawa była wspaniała. 

Dziś dalej się bawimy. Zapraszam Was na krótką gimnastykę. Potrzebne będzie trochę miejsca i woda. 

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

Ostatnio świętowały Mamusie, wczoraj Wy a już niedługo kolej Tatusiów. Pora przypomnieć sobie piosenkę o rodzince.

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

Do usłyszenia!

3.06.20r. środa Tańczymy z okazji naszego święta

Cel: Doskonalenie umiejętności segregowania od najmniejszego do największego i odwrotnie

Witajcie. Dziś chciałabym się od Was dowiedzieć co lubicie robić na dworze. Jeździcie na rowerach, hulajnogach a może gracie w piłkę?

Opowiedzcie o tym swojej mamusi/tatusiowi.

Spróbujcie rozwiązać zagadki, dotyczące zabaw na powietrzu.

 

Rozwiązywanie zagadek słownych

  1. Gdy wiatr wieje- wtedy lata,

Może zrobić Ci go tata.

Dwa patyczki, papier, żyłka

W niebo frunie w sekund kilka. (latawiec)

2. Ma siodełko i dwa koła,

Dzwonek, kierownicę

Kiedy na nim pedałujesz,

Zwiedzasz okolicę (rower)

 

3.Przeważnie okrągła: nożna, do siatkówki;

Możesz nią kozłować lub odbijać z główki.

Gdy do kosza wpadnie, to punkty zdobywasz;

Na boisku chętnie sam w nią pewnie grywasz (piłka)

 

4. Gdy jedziesz na niej,

Stoisz na jednej nodze.

Drugą się odpychasz,

Gdy mkniesz na … (hulajnodze)

Pora na zabawę matematyczną. (załącznik 3.06.20r.) Zadaniem dziecka jest segregowanie dzieci od najmniejszego do największego i odwrotnie.

Jeśli nie macie Państwo możliwości wydruku możecie samodzielnie wyciąć np. figury geometryczne o różnych wielkościach. 

Przyjemnej zabawy!

 

04.06.2020 czwartek Pracowite krasnoludki

Cel: poznanie rówieśników innej narodowości, rozumienie, że wszyscy jesteśmy równi

Witajcie dziś zapraszam Was na film. Poznajcie rówieśników ze świata.

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0&t=21s

Przypomnimy sobie rówież zabawę ruchową ,,Krasnoludki". (naśladujcie ruchy dzieci na filmie)

Zabawa ruchowa do piosenki ,,My jesteśmy krasnoludki”

https://www.youtube.com/watch?v=piZ27BZdL_s

I na koniec dodaję do galerii zdjęć kilka ćwiczeń na spostrzegawczość dla pracowitych. (,,Znajdź różnicę" ,,Co tu nie pasuje") 

Do usłyszenia!

J.angielski

Temat: Summer is here !

Cele: Utrwalenie nazw zwierzątek wiejskich w języku angielskim: cat, dog, pig, cow, horse, duck.  Udział w zabawie muzyczno-ruchowej w języku angielskim.

1. Przypomnienie piosenki o piesku Bingo:

https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

 

2. Dowolny taniec do wakacyjnej piosenki ,, Summer Song”:

https://www.youtube.com/watch?v=RKuOdbBmA7I

5.06.20r. piątek Kolorowy dzień

Cel: rozwijanie umiejętności konstruowania i współpracy

Witajcie. Dziś kolorowy dzień. Jaki jest Wasz ulubiony kolor? Możecie również ubrać się w swoje ulubione kolory. A teraz utrwalamy nazwy kolorów z naszym znajomym Ubu.

https://www.youtube.com/watch?v=N_L0HUjaBXU

Dziś wykonamy wiatraczki. Potrzebne będą: kolorowe kartki, klej, patyczek, nożyczki, pinezka. Szczegółowe instrukcje znajdują się na filmie. 

Praca techniczna ,,Wiatraczek”- z pomocą rodzica

https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o

Powodzenia i do usłyszenia!

08.06.20r. poniedziałek  Wycieczka na łąkę

Cel: rozwijanie zaintereswań przyrodniczych, poznanie zwierząt i roślin żyjących na łące

Witajcie. Jeśli możecie udajcie się na spacer na pobliską łąkę. Przypatrzcie się jakie zwierzęta i rośliny możecie tam spotać. Potem wraz z krasanelm Borówką poznajcie nazwy tych roślin.

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Rozmowa kierowana pytaniami na temat filmu:

-Kto zaprosił krasnala na łąkę?

-Jakie zwierzęta możemy spotkać na łące?

-I jakie rośliny?

A po filmie karta pracy. Dodaje do galerii zdjęć. Znajdzcie takie same owady i pomóżcie pszczłce znaleźć jej miodek.

Przyjemnej pracy.

9.06.20r. wtorek  Wesoła stonoga

Cel: rozwijanie sprawności ruchowej

 Witajcie. Dziś zapraszam Was na krótką gimnastykę.

Trening fitness dla dzieci cz. 2 z Lulisią i Lulitulisami

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

A na odpczynek posłuchajcie bajki o stonodze.

https://www.youtube.com/watch?v=J6AUcII3yBI

Do galerii zdjęć dodaje również kolorowankę ze stonogą. Pokolorujcie ją używając swoich ulubionych kolorów.

Do usłyszenia!

10.06.20r. środa Matematyczne myszki

Cel: utrwalenie nazw dni tygodnia i figur gemoetrycznych

Witajcie. Dziś będziemy doskonalić naukę dni tygodnia. A może ktoś z Was potrafi je już wymienić. 

Dziś poćwiczymy z Ubu.

https://www.youtube.com/watch?v=UzTuxynD6y8

A teraz pora na figury geometryczne. Do galerii zdjęć dodaję karty pracy z kształtami koła, trójkąta, kwadratu i prostokąta zadaniem dzieci jest nazwanie figur a następnie narysowanie ich odpowiednimi kolorami. 

Życzę Wam udanego długiego weekendu i do usłyszenia w poniedziałek. 

RELIGIA

1. Film o uroczystości Bożego Ciała

https://www.youtube.com/watch?v=sBAvzHfxB_w

2. Pokoloruj obrazek (załącznik)

15.06.20r. poniedziałek Co nam daje słońce?

Cel: poznanie znaczenia słońca dla życia człowieka

Witajcie. Już za chwileczkę lato i wakacje! Będzie dużo słońca. Ale do czego człowiekowi słońce? Zapraszam na krótki filmik.

Film edukacyjny ,,Słońce”-

https://www.youtube.com/watch?v=bjOs87SkX2I

Posłuchajcie wiersza o słońcu i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

 D. Gellner pt. ,,Słońce”

Słońce ze mną

 je śniadanie

 Patrzcie!

Złote ma ubranie!

Złotą łyżką w kaszy grzebie

I miód złoty ma na chlebie.

Coś pod złotym nosem śpiewa

I kakao mi podgrzewa

 

Rozmowa na temat wiersza w oparciu o pytania:

-Jakie jest słońce?

-Z czym wam się kojarzy?

-Co robi słońce z wiersza?

-Dlaczego słońce jest potrzebne.

 I na koniec dla chętnych zabawa badawcza. 

Zabawa badawcza długoterminowa ,,Znaczenie słońca dla roślin”- zadaniem dziecka jest zasadzenie młodej roślinki i prowadzenie codziennych obserwacji.

Do jutra.

16.06.20r. wtorek Czasem świeci słońce, a czasem pada deszcz

Cel: rozpoznawanie prostych symboli oznaczających zjawiska pogody

Witajcie jeżyki. Dziś zapraszam Was na słoneczną gimnastykę.

https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc

Dziś nauczymy się również nazywać różne symbole pogody. Posłychajcie piosenkę i obejrzyjcie teledysk. Spróbujcie opowiedzieć mamie lub tacie jaka może być pogoda. 

https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q

A teraz zabawa dydaktyczna. Do załączników poniżej galerii zdjęć dodaję plik z symbolami pogody. Zadaniem dziecka jest rozszyfrowanie co dany symbol oznacza.

Miłej nauki, do jutra!

17.06.20r środa Matematyczne lato

Cel: utrwalenie znajomości liczebników głównych

Witajcie w środę. Dziś zapraszam Was do nauki matematycznej rymowanki. Sprbójcie nauczyć się jej na pamięć.

 ,,Matematyczne lato”

Raz i dwa, raz i dwa,

To już lato, ciepło da.

Trzy i cztery, trzy i cztery,

Pojedziemy na rowery.

Pięć i sześć, pięć i sześć,

Lato lubi lody jeść.

Siedem, osiem, siedem, osiem,

My lubimy grać na nosie.

Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,

Lato uśmiech zawsze niesie!

Jak lato to i lody. Do galerii zdjęć dodaję matematyczne zadanie. Zadaniem dziecka jest odnalezienie takich samych lodów i policzenie ich. Poniżej galerii zdjęć dodaję również lodowy zestaw kart pracy dla wszystkich małych pracusiów!

Przyjemnego liczenia!

16.06.20r. religia 

1. Piosenka ,,Sercem kocham Jezusa"

https://www.youtube.com/watch?v=5REeBurQYaw&fbclid=IwAR1cDfzFHproF4mjE2GEOzlZ6Dly56doqFnXEb3_W0v-YDbStnBAiF5M9Fk

2. Kolorowanka 

https://www.facebook.com/messenger_media/?thread_id=2185062034889020&attachment_id=2718317151612448&message_id=mid.%24gAAfDTWZm2Tx47g13ClyvMgqD6R6I

 

18.06.2020 Czwartek Smaczne truskawki

Cel: poznawanie polisensoryczne smaku owoców

Witajcie w czwartek. Dziś zapraszam Was do zabawy w ,,Zgaduj zgadulę". Potrzebne będą ulubione owoce, warzywa lub inne smakołyki i ktoś do pomocy.

Zabawa ,,zgaduj zgadula”

- cz.1 – prezentacja kilku owoców- utrwalenie ich nazw

-cz. 2- schowanie owoców do worka, zadaniem dziecka jest odgadywanie poprzez dotyk

-cz. 3-  dziecko ma zasłonięte oczy, zadaniem dziecka jest odgadnięcie smaków różnych owoców poprzez zmysł smaku

Dziś przypomnimy sobie również czytanie samogłosek. Do załączników poniżej galerii zdjęć dodaję pomoc.

Dzieci, które już opanowały samgłoski zapraszam do nauki pierwszego paradygmatu sylabek. Zadaniem dziecka jest powtarzanie za osobą na filmie. Proponuję zacząc tylko od samogłosek z ,,P". 

https://www.youtube.com/watch?v=1vAgFijij9o

Udanego dnia!

J.angielski

Temat: Have fun!

Cele: Reagowanie na proste polecenia w j.angielskim. Utrwalenie poznanych piosenek.

1. Zabawa ruchowa ze śpiewem ,, One Little finger”:

https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

2. Przypomnienie piosenki ,, Baby shark”:

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

19.06.20r. piątek Wakacyjna zabawa niech trwa

Cel: rozwijanie umiejętności plastycznych

Kochani! Wakacje już za pasem więc pora na ostatnią w tym roku szkolnym piosenkę. 

 

„Wakacyjna zabawa niech trwa”

(muz. K. Bayer, sł. K. Bayer, A Wacławski)

1.Na ciepłej plaży przy wodach Bałtyku

zebrał się ludzi ogromny tłum.

Słoneczko grzało i wszyscy się śmiali,

aż z tej radości bioderka poszły w ruch.

Ref. Gili, gili, chili, chili,

niech się tobie rytm nie myli,

bo na plaży muzyka dziś gra.

Kręć kółeczka w lewo, w prawo,

bioderkami ruszaj żwawo,

wakacyjna zabawa niech trwa.

2.Już zachód słońca przy wodach Bałtyku,

a na plaży wciąż wielki tłum.

Wszyscy nadal ruszają biodrami

do tej muzyki dołączył morza szum.

Ref. Gili…

https://chomikuj.pl/dorotakow62/Lato+-+piosenki/01.Wakacyjna+zabawa+niech+trwa,2505130763.mp3(audio)

 

A teraz pora na pracę plastyczną. Dziś wykonamy ,,Wakacyjne klapki". Potrzebne będą: karta papieru, piasek suchy, farby, plastikowa słomka, klej.  Przykładową pracę dodaję do galerii zdjęć. 

Udanego weekendu.

22.06.2020r. poniedziałek Lubimy podróżować

Cel: rozpoznawanie i nazywanie środków transportu

Witajcie. Przed nami ostatni tydzień przed wakacjami. Gdzie planujecie spędzić wakcje? 

Na wakacje możemy jechać samochodem, lecieć samolotem  no i czym jeszcze? Może macie jakieś pomysły? Pomoże Wam film.

https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg

Podzielcie teraz poznane środki transportu na sylaby i policzcie ile ich jest.

A na koniec ćwiczymy samogłoski i sylabki z ,,P". (galeria zdjęć i załączniki)

Pozdrawiam!

23.06.2020r. wtorek Odpoczywamy w lesie

Cel: rozwijanie słuchu muzycznego i sprawności manualnej

Kochani. Dziś ważne święto. Dzień Ojca. Pamietajcie o uściskach dla Tatusiów. Może ktoś z Was wykona jakąs laurkę dla taty albo zaprosi do wspólnej gry w piłkę?

Po zabawie zaprszam do utrwalenia piosenki wakacyjnej.

https://chomikuj.pl/dorotakow62/Lato+-+piosenki/01.Wakacyjna+zabawa+niech+trwa,2505130763.mp3(audio)

Pozdrawiam.

24.06.20r. Środa Nad wodą jest zawsze wesoło

Cel: poznanie znaczenia słów: morze, rzeka, jezioro, uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa dotyczących spędzania czasu nad wodą

Jeżyki. Wakcje to czas odpoczynku i wyjazdów.

Dziś zapraszam Was do obejrzenia filmu jak należy zachowywać się podczas zabaw w wodzie. 

Kochani pamiętajcie bezpieczeństwo jest bardzo ważne. 

Film edukacyjny ,,Bezpieczne wakacje nad wodą”

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Zapraszam Was również do poćwiczenia matematycznej rymowanki z ubiegłego tygodnia. 

Do jutra!

24.06.2020r. czwartek Spacer po górach

Cel: uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa dotyczących spędzania czasu w górach

Witajcie. Zapraszam na film odnoście wakcji w górach.

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

Dziś spróbujemy też nauczyć się rozwiązywac labirynty. Poproście mamusię/ tatusia by pokazali Wam jak poruszamy się w labiryncie. (karty pracy dodaję do galerii zdjęć)

Pozdrowienia!

26.06.20r. piątek Wakacyjne marzenia.

Cel: Odczuwanie radości z nadchodzących wakacji.

Kochane Jeżyki! 

Zaczynamy wakacje. 

Życzę Wam:

wspaniałych, pogodnych

i roześmianych wakacji.

Niech ten letni czas 

będzie pełen niezpamnianych

chwil i wrażeń.

Życzę Wam również bezpiecznego i najszybszego powrotu do przedszkola. 

Do zobaczenia we wrześniu (oby!)

 

Do galerii zdjęć dodaję certyfikat dla wszystkich małych pracuśiów. Brawo. Dobra robota! Jestem z Was dumna!

 

Drodzy Rodzice!

Dziękujemy Wam za trud i zaangażowanie jakie 

włożyliście w zdalną edukację Waszych dzieci. 

Doceniamy Wasze wsparcie i poświęcony czas.

Dziękujemy za wyrozumiałość i cierpliwość. 

Bez Was nie osiągnelibyśmy tak wiele. 

 

Z wakacyjnymy pozdrowieniami Monika Jabłońska.



Galeria zdjęć:



Załączniki: