W razie potrzeby możliwe konsultacje indywidualne telefonicznie lub meilowo joasiamajcherek@gmail.com  od poniedziałku do piątku w godz. 15.00-17.00

 

25.03.2020r.

Temat: Maszeruje wiosna.

Cel: rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej i słuchu muzycznego.

Utrwalenie piosenki ,,Maszeruje wiosna”.

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

Zabawa ruchowa ze śpiewem ,,Maszynista zuch”.

https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik

 

26.03.2020r.

Temat: Przyszła wiosna!

Cel: Poznawanie roślin i warzyw uprawianych w ogródku wiosną. Rozumienie znaczenia słów apple,banana,grapes,watermelon w języku angielskim.

„Mali ogrodnicy”- edukacja przyrodnicza z wykorzystaniem wiersza Hanny Zdzitowickiej „W naszym ogródeczku” (Załącznik nr 1 w galerii).

J.angielski- utrwalanie piosenki ,, Are you hungry?”.

https://supersimple.com/song/are-you-hungry/

 

27.03.2020r.

Religiahttps://www.youtube.com/watch?v=c6EG_n_ourU

Temat: Kolorowa wiosna.

Cel: Doskonalenie sprawności manualnej oraz umiejętności plastycznych

Wykonanie krokusów z kolorowego papieru, zgodnie ze sposobem przedstawionym na zdjęciu (załącznik nr 2). Przypominam o gromadzeniu prac w teczce. Proszę podpisać każdą z prac datą.

Miłego weekendu :-) 

 

30.03.2020

Temat: Wielkanocny stół.

Cel: Poznanie tradycji i obyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Rozwijanie słownictwa związanego z omawianym tematem.

1. Wysłuchanie opowiadania A. Galicy ,,Bajeczka Wielkanocna” (załącznik nr 3 w galerii).

- Na jakim drzewie rosną wierzbowe kotki?

- Kogo obudziło słoneczko?

- Kto miał na szyi mały, złoty dzwoneczek?

- Kto w Wielkanocny poranek podskakuje na łące?

2. Zabawa dydaktyczna ,,Wielkanocny stół”- rozmowa na temat ilustracji, przedstawiających stół wielkanocny (załącznik nr 4 w galerii). Pytania do obrazka:

- Jakie potrawy znajdują się na stole?

- Co wkładamy do koszyczka, idąc na święconkę?

- Czym możemy udekorować wielkanocny stół?

31.03.2020

Temat: Wielkanocne muzykowanie.

Cel: Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej i słuchu muzycznego. Doskonalenie pamięci.

Utrwalenie piosenki ,,Pisanki, Pisanki”.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Nauka wierszyka o Wielkanocy ( załącznik nr 5 w galerii).

 

01.04.2020

Temat: Kolorowa pisanka.

Cel: Rozwijanie percepcji wzrokowej. Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5. Utrwalanie znajomości kolorów. Doskonalenie sprawności manualnej.

1. Znajdź i wskaż w swoim domu 2 przedmioty w kolorze czerwonym , 3 przedmioty w kolorze zielonym, 4 przedmioty w kolorze żółtym.

 

2. Narysuj na kartce dużą pisankę, a na niej:

- 5 pomarańczowych kropek

- 1 żółtą gwiazdkę

- 3 różowe kwiatki

Pokoloruj pisankę według uznania.

3. Utrwal wierszyk o Wielkanocy ( załącznik nr 5).

Zachęcam do utrwalania samogłosek oraz sylabek z P i M :-) Przydatne linki:

https://www.youtube.com/watch?v=4Qm9YgDemhQ (samogłoski)

 

02.04.2020

Temat: Ruszam się jak zajączek!

Cele: Rozwijanie sprawności fizycznej. Poznanie nowej piosenki w języku obcym.

Podskocz 10 razy jak żabka. Wykonaj 10 pajacyków. Wierszyk gimnastyczny z pokazywaniem (załącznik nr 6 w galerii).

J. angielski:

Osłuchanie z piosenką ,, The Way the Bunny Hops”. Naśladowanie ruchów króliczka.

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Have fun :-)

 

03.04.2020

Temat: Wielkanocny króliczek.

Cel: Rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności plastycznych.

 

1.Wykonanie zajączka z rolki po papierze toaletowym (załącznik nr 7 w galerii). Potrzebne będą: rolki po papierze, kolorowy papier, klej, nożyczki, kredki/pisaki :-)

2. Wielkanocna pisanka- ćwiczenie grafomotoryczne ( załącznik nr 8 w galerii). Jeśli ktoś nie ma możliwości wydruku, poproście rodziców o narysowanie podobnej pisanki.

 

W plikach poniżej załączam wiosenną książeczkę aktywizującą. Chętne osoby mogą ją wydrukować i wykonać zadania wspólnie z rodzicami/ z pomocą rodziców ;-)

 

06.04.2020 Poniedziałek

Temat: Wielkanocne zgadywanki.

Cele: Poznanie tradycji i obyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Rozwijanie słownictwa związanego z omawianym tematem.

1. Rozwiązanie zagadek dotyczących Świąt Wielkanocnych:

A. Zgodnie z wielkanocnym zwyczajem słodkie upominki każdemu rozdaje.  /zajączek wielkanocny/

B. W ten świąteczny dzień każdy z nas się śmieje. A woda nie z nieba, lecz z wiader się leje. /śmigus dyngus/

C. W wielkanocnym koszyczku leżeć będą sobie. Zanim je tam włożę, ślicznie je ozdobię./pisanki/

D. Tyle w koszyczku leży pisanek! A pośród nich z masła .../baranek/

 

2.Przeczytanie z rodzicami dowolnej bajki związanej z Wielkanocą.

3. Dla chętnych: Wielkanocna książeczka aktywizująca do druku :-) 

A tutaj zamieszczam link do strony, na której znajdziecie bardzo fajny sposób na wykonanie solnych pisanek :-)

https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/04/solne-pisanki/?fbclid=IwAR0tnPKM3zGslb-kbsH0vu3-SFwO7Yi_77x5UguqQQ3fSPXQcRp2IEUFb1E

 

07.04.2020 Wtorek

Temat: Barwne pisanki.

Cele: Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej. Rozwijanie słuchu muzycznego. Utrwalenie piosenki w języku obcym.

1. Utrwalenie piosenki ,,Pisanki, Pisanki”.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

2. J. angielski:

Utrwalanie piosenki ,, The Way the Bunny Hops”. Naśladowanie ruchów króliczka.

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

3. Dla chętnych:

- sposób na wykonanie owieczki z papieru 3D

https://www.youtube.com/watch?v=L8FUTb4Grf8&fbclid=IwAR1kzJNj27sOb-h-8vkC6YAW1QWEmmn00tQZreAdec7wbSUVk9khrSz9qNI

- wielkanocne zadania BEZ NUDY :-)

https://kodowanienadywanie.blogspot.com/2020/04/zadania-bez-nudy-wielkanoc.html?fbclid=IwAR23sFhVmWZlgnU_MeRZ_KHdRtJXZ9zfkk1TMVbiBBgwCQj7ztKR3NpEifo

- przypomnijcie sobie zabawy ruchowe, które znacie z przedszkola i zaproście do nich członków rodziny:

,, Krasnoludek" https://www.youtube.com/watch?v=TFh2hW0KEmc

,, Baby Shark" https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

,,Praczki" https://www.youtube.com/watch?v=35ztvWERAQ0

Udanej zabawy kochani ! 

 

08.04.2020 Środa

Temat: Wielkanocne dyktando.

Cele: Rozwijanie percepcji wzrokowej. Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5. Utrwalanie znajomości kolorów. Doskonalenie sprawności manualnej.

1. Wielkanocne dyktando matematyczne:

Uszykuj kartkę i kredki. Na środku kartki narysuj brązowy koszyczek. W koszyczku narysuj 3 pisanki- 1 żółtą, 1 czerwoną i 1 niebieską. Po lewej stronie koszyczka narysuj zajączka wielkanocnego. Po prawej stronie koszyczka narysuj żółtego kurczaczka. Ozdób koszyczek wielkanocnymi palmami.

2. Dla chętnych Karty Pracy (załącznik nr 9,10,11 w galerii)

3. Zachęcam do zapoznania się ze stroną:

https://balonblum.pl/

Strona propnuje bardzo fajne aktywności dla dzieci ;-)

Wiem, że już nie możecie się doczekać aż odwiedzi Was zajączek. Zapraszam Was serdecznie do internetowego spotaknia z zajączkiem w czwartek o godz. 11:00 na facebookowym profilu: DUSIOWE INSPIRACJE (link poniżej). A rodziców zajączek prosi o pomoc (szczegóły poniżej).

https://www.facebook.com/animacjeduski/posts/2872953519437748

INFORMACJA DLA RODZICÓW

Nasza propozycja na spotkanie z zającem Strona - Duśkowe animacje na facebook,niżej również link :

https://www.facebook.com/animacjeduski/

Informacja od autorki spotkania:

UWAGA!!! UWAGA!!! PILNA WIADOMOŚĆ OD ZAJĄCA!!!  TYLKO DLA RODZICÓW
Zajączek już przygotowany na czwartkową wizytę, ale prosi rodziców o pomoc
Przygotuj :
Miejsce do skakania i tańczenia z dobrą obserwacją zająca
Wytnij kolorowe jajka z papieru. Sam dostosuj wielkość do orientacji dziecka. W czwartek rano naklej je w różnych miejscach w pomieszczeniu w którym będzie się bawić z zającem. Nie chowaj za bardzo
Kartkę A4 lub większą, pisak i coś do zakrycia oczu ( mogą być dłonie mamy)
Kolorowy papier A4 lub większy, nożyczki, klej lub zszywacz.
Koszyczek
W innym pomieszczeniu pochowaj to co wg Ciebie dziecko ma dostać od " zajączka" np słodycze. Po spotkaniu zając da hasło do poszukiwań
Przygotuj wodę do picia... będzie sporo ruchu. Jeśli możesz przekaż wiadomość innym rodzicom.

09.04.2020 Czwartek

Temat: Tańcząca kukurydza.

Cele: Samodzielne wykonanie eksperymentu pod nadzorem osoby dorosłej. Obserwowanie zachodzących zmian i wyciąganie wniosków.

1. Eksperyment ,,Tańcząca kukurydza":

Do wykonania eksperymentu będą potrzebne: kukurydza, ocet, soda oczyszczona, słoik z wodą.Do słoika wlewamy wodę tak, aby zakrywała ponad połowę jego objętości. Dodajemy 2 łyżki sody i mieszamy. Następnie wsypujemy ziarna kukurydzy aby uzyskać efekt tańczącej kukurydzy. Na samym końcu należy dodać 25 ml octu. Nastąpi reakcja sody z octem, po czym nasze ziarenka zaczną swój wesoły taniec :-) 

2. Zachęcam do zapoznania się ze słownictwem wielkanocnym w języku angielskim. Poproście dorosłych o włączenie filmiku i powtarzajcie nazwy symboli wielkanocnych po lektorze :

https://www.youtube.com/watch?v=7yx2xIpNiQ4

3. W galerii umieściłam ćwiczenie- Pisanki we wzorki. Zadanie polega na dokończeniu wzorków na pisankach. Można również pisanki narysować na kartce z dowolnym wzorkiem.

4. Kochani dodatkowo dla chętnych (gdyby sie Wam nudziło) w plikach umieściłam kolorwankę wielkanocną w formacie XXL. Należy wydrukować wszystkie części kolorowanki , a nastepnie skleić według wzory i wielka kolorowanka gotowa :-) 

UDANEGO ZAJĄCZKA :-) !

 

10.04.2020 PIĄTEK

Temat: Pisanki, pisanki...

Cele: Rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności plastycznych. Rozwijanie samodzielności.

Kochani mam nadzieję, że wszystkich odwiedził Zajączek :)! Ostatnie zadania na ten tydzień:

1. Wykonanie pisanek wielkanocnych dowolną techniką . Poniżej kilka propozycji- oczywiście możecie wykonać je w dowolny sposób :-)

https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/04/solne-pisanki/?fbclid=IwAR2ywhd_bPWJH_2Ick_LE939uOnWp2NXq2VW_ct8BLHggwqk-C1qbjxeKiE

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/03/wielkanocne-pisanki-z-balonow-zabawa-dla-dzieci/

https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/04/naturalne-barwienie-jajek-nasze-eksperymenty-w-kuchni/

https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE

2. Kolejnym z zadań na dzisiaj będzie pomoc w przygotowaniach do zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Kochani- posegregujcie zabawki, ułóżcie książeczki na półce, pomóżcie rodzicom w lekkich pracach porządkowych.

Chciałabym też złożyć Wam oraz Waszym bliskim życzenia :-)

W dzień Święta Wielkanocnego
życzę Wam jajka smacznego,
świąt pogodnych i radosnych
oraz tchnienia wiosny!

Wesołego Alleluja !

 

14.04.2020 Wtorek

Temat: Zielona wyspa.

Cel: Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej.

1. Zabawa muzyczno- ruchowa ,,Na ziemi zostaje” do ulubionej piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

2. Zabawa muzyczna z pokazywaniem ,,Boogie Woogie”.

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w&list=RDQMo2y5ObY1PWM&start_radio=1

 

15.04.2020 Środa

Temat: Święto Ziemi.

Cele: Wdrażanie do bezpośredniej działalności na rzecz ochrony środowiska. Kształtowanie postaw proekologicznych. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego. Rozwijanie umiejętności manualnych.

 

Kochani! W przyszłym tygodniu- 22 kwietnia- obchodzimy Dzień Ziemi. Dlatego w tym tygodniu pragne przybliżyć Wam ten temat :-)

Zadania na dziś:

1. Przeczytanie wiersza ,, Ziemia- nasza planeta” Bożeny Formy ( załącznik nr 12 w galerii). Odpowiedź na pytania do wiersza:

- Co znajduje się na ziemi?

- Co powinniśmy robić, aby dbać o ziemię?

 

2. Narysuj obrazek przedstawiający sposoby dbania o naszą planetę.

 

3.Osłuchanie z piosenką ,, Ziemia to wyspa zielona”.

https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA

 

16.04.2020 Czwartek

Temat: Nasze śmieci.

Cele: Poznanie potrzeby dbania o środowisko oraz sposobu segregacji odpadów. Rozwijanie zdolności manualnych. Doskonalenie umiejętności liczenia.

1. Rozmowa na temat segregowania odpadów

 ( załącznik nr 13 w plikach poniżej):

- Skąd się biorą śmieci?

- Gdzie można spotkać śmieci?

- Co robimy ze śmieciami? Gdzie powinny trafić?

- Jaki kolor ma pojemnik, do którego wrzucamy papier? /niebieski/

- Jaki kolor ma pojemnik, do którego wrzucamy plastik? /żółty/

- Jaki kolor ma pojemnik, do którego wrzucamy szkło? /zielony/

2. Do kolejnego zadania będą Ci potrzebne: kartka, kolorowy papier kredki, klej, nożyczki, gazetki reklamowe z żywnością. Wytnij z kolorowego papieru prostokątne pojemniki- będą to nasze kosze na odpady. Wytnij po 1 pojemniku w kolorze zielonym, niebieskim i żółtym. Przyklej je na kartkę. W gazetce reklamowej znajdź 3 produkty, które mają plastikowe opakowania. Wytnij je i przyklej na pojemnik, do którego wrzucamy odpady z plastiku. Odszukaj 4 produkty w papierowych opakowaniach, wytnij je i przyklej na pojemnik, do którego wrzucamy papier. Znajdź 2 produkty w szklanych opakowaniach, wytnij je i przyklej na kosz, do którego wrzucamy szkło. Gotowe!

3. Dodatkowo dla chętnych dołączam w plikach kilka zadań ;-)

17.04.2020r. Piątek

Temat: Sprzatanie to tez ruch!

Cele: Rozwijanie sprawności ruchowej. Reagowanie na polecenia. Zainteresowanie nauka języka angielskiego poprzez zabawę. Odpowiedź na pytania na podstawie obejrzanego filmiku.

RELIGIA

1. Posłuchajcie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=sMFKnxZyHJE

2. Pokolarujcie obrazki (załączniki)

Gimnastyka:

Ćwiczenia z wykorzystaniem gazet:

1. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Zamiana miejsc”.

Na mojej gazecie siedzę sobie (dzieci siadają)
Na mojej gazecie bębnię sobie (uderzają o gazetę otwartą dłonią)
Na mojej gazecie śpię sobie (kładą się w wygodnej pozycji)
A kiedy usłyszę ton ( uderzenie w bębenek)
Szybko uciekam stąd (dzieci zamieniają się miejscami z rodzeństwem lub rodzicami).

 

2. Jazda na gazecie” – siadamy na gazecie lub kartce A4, odpychamy się rękami i nogami raz w przód, raz w tył, poruszamy się na gazecie.

3. Kładziemy gazetę na środku pokoju. Dzieci biegają swobodnie  przy dźwiękach dowolnej piosenki, gdy dźwięk umilknie wykonują polecenia:
-podejdź do gazety skradając się
-podejdź do gazety skacząc jak piłeczka
-podejdź do gazety tupiąc
-podejdź do gazety skacząc na jednej nodze
-podejdź do gazety na czworakach.

J. angielski:

Osłuchanie z piosenką ,, Clean up song”.

https://www.youtube.com/watch?v=SFE0mMWbA-Y&feature=emb_logo

Po wysłuchaniu i obejrzeniu piosenki odpowiedzcie na pytania:

Jakie zabawki odkładają dzieci w piosence?

Czy dzieci posprzątały swoją salę przedszkolną?

Dlaczego należy sprzątać po zakończonej zabawie?

 

Miłego weekendu kochani!

 

20.04.2020 Poniedziałek

Temat: Co w trawie piszczy?

Cele: Rozwijanie zainteresowania najbliższym otoczeniem. Pobudzanie wrażliwości na piękno przyrody. Rozwijanie motoryki ręki.

 

Dzień dobry Kochani! Oto zadania na dziś:

1.Co słychać w trawie?”- zajęcia z wykorzystaniem tekstu piosenki Urszuli Piotrowskiej „Lubię leżeć na trawie” (załącznik nr 14). Pytania do tekstu:

- Jakie zwierzęta możemy zauważyć na łące?

- Czym zajmuje się pszczoła?

- Jakie zwierzątka gromadzą zapasy?

- Kto skacze w trawie?

2 ,,Łąka”- ćwiczenie grafomotoryczne

 ( załącznik nr 15).

Powodzenia ! :-)

 

21.04.2020 Wtorek

Temat: Nasze kwiaty.

Cele: Ćwiczenie koordynacji wzrokowej i spostrzegawczości. Doskonalenie umiejętności liczenia. Doskonalenie sprawności manualnej. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych.

Dzisiaj Wiewiórki czas na trochę matematyki. Oto zadania:

1. ,,Liczymy kwiaty”- policzcie wszystkie kwiaty, jakie znajdują się w waszym domu. Powiedzcie, jakie mają kolor. Zapytajcie domowników o nazwę tych kwiatów. Możecie również zrobić to zadanie w przydomowym ogródku.

2. Wiosenne karty pracy- Karta pracy nr 1 i 2.

3. Zabawa ruchowa ,,Jestem słońcem"dzieci w przysiadzie, głowy schowane, powoli podnoszą się, rozprostowują ręce, nogi, tułów, wyciągają ramiona w górę, przechodzą kilka kroków i znów wracają do przysiadu.

4. Zabawa ruchowa ,,Bociany"- dzieci chodzą unosząc wysoko kolana, na dźwięk/ klaśnięcie stają na jednaj nodze i rozkładają w bok ręce.

Miłej zabawy !

 

22.04.2020 Środa

Temat: DZIEŃ ZIEMI

Cele: Nauka nowej piosenki. Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu. Doskonalenie motoryki małej.

Kochani! Dzisiaj obchodzimy Dzień Ziemi. Z tej okazji przygotowałam dla Was następujące zadania:

1. Nauka piosenki ,, Ziemia to wyspa zielona”.

https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA

Tekst:

Nie warto mieszkać na Marsie, 
nie warto mieszkać na Venus. 
Na Ziemi jest życie ciekawsze, 
powtarzam to każdemu . 

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
wśród innych dalekich planet. 
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
więc musi być bardzo zadbany. 

Chcę poznać życie delfinów 
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla 
i z kotem móc się bawić. 

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
wśród innych dalekich planet. 
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
więc musi być bardzo zadbany. 

Posadźmy kwiatów tysiące. 
Posadźmy krzewy i drzewa, 
niech z nieba uśmiecha się słońce, 
pozwólmy ptakom śpiewać. 

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
wśród innych dalekich planet. 
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
więc musi być bardzo zadbany.

2. Dzień Ziemi- układanka ( załącznik nr 16)

 

23.04.2020 Czwartek

Temat: Kolorowa łąka.

Cele: Poznanie  wiadomości o środowisku przyrodniczym jakim jest łąka i jej mieszkańcach. Wypowiadanie  się na podstawie informacji zawartych w filmie. Kształtowanie koordynacji słuchowo-ruchowej.

Edukacja przyrodnicza:

1. Filmik edukacyjny pt. ,, Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 3 – Łąka”.

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Pytania do filmu:

- Jakie zwierzęta pasą się na łące?

- Jakie kolory maja kwiaty na łące?

- Jaką porą roku łąka wygląda najpiękniej?

- Jakie nazwy kwiatków zapamiętałaś/eś?

- Dlaczego motylek składa skrzydełka?

- Co robi myszołów nad łąką?

2. Opowieść ruchowa „Spacer na łąkę”.

Jest pogoda słonko świeci, dziś na łąkę idą dzieci - raz, dwa, trzy.
(dzieci maszerują rytmicznie przy akompaniamencie dowolnej melodii)

A tu nagle pada deszczyk - kap, kap, kap.
(dzieci w przysiadzie uderzają rytmicznie o podłogę)

I po liściach tak szeleści - szur, szur, szur.
(dzieci pocierają dłonią o dłoń)

Deszcz ustaje - słonko świeci i na łąkę biegną dzieci - hyc, hyc, hyc.
(dzieci biegają i rytmicznie podskakują)

Dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą - wszędzie błoto - hop, hop, hop.
(dzieci robią duże podskoki - nauczyciel wyznacza rytm)

Jest pogoda słonko świeci  żabka wyszła im naprzeciw - bęc, bęc, bęc.
(dzieci rytmicznie naśladują skoki żabki)

Do odpoczynku zachęciła i opowiadanie szybko wymyśliła.

 

24.04.2020 Piątek

Temat: Barwne tulipany.

Cele:Doskonalenie zdolności plastycznych i manualnych. Przypomnienie i utrwalenie nazw zwierząt domowych języku angielskim/

Witajcie Kochani! Oto zadania na dziś:

1. Praca plastyczna ,,Tulipany” Załącznik nr 17 w galerii :-) Potrzebne będą farbki plakatowe, widelec oraz pędzelek lub paluszki.

2. J. angielski:

Piosenka ,,BINGO” z wyklaskiwaniem rytmu:

https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

Przypomnienie nazw zwierząt domowych :

https://www.youtube.com/watch?v=oDDkLGcje00

Powtarzajcie proszę nazwy zwierząt po angielsku.

 

Have fun! Miłego weekendu Wiewióreczki :-)

 

27.04.2020 Poniedziałek

Temat: Jestem dumnym Polakiem.

Cele: Doskonalenie i trening pamięci. Przypomnienie i utrwalenie hymnu narodowego. Rozumienie prostych poleceń i wyrażeń w języku obcym.

Kochani witajcie w poniedziałek! Oto zadania na dziś:

 

1. Nauka wiersza ,,Katechizm polskiego dziecka” W. Bełzy.

Kto Ty jesteś? Polak mały.

Jaki znam Twój? Orzeł biały.

Gdzie Ty mieszkasz? Między swemi.

W jakim kraju? W polskiej ziemi.

Czym ta ziemia? Mą ojczyzną.

Czym zdobyta? Krwią i blizną.

Czy ją kochasz? Kocham szczerze.

A w co wierzysz W Polskę wierzę.

Coś Ty dla niej? Wdzięczne dziecię.

Coś jej winien? Oddać życie.

 

2. Wysłuchanie i przypomnienie hymnu narodowego ,,Mazurek Dąbrowskiego”- zwrócenie uwagi na prawidłową postawę podczas słuchania hymnu.

J. angielski:

1.Osłuchanie z piosenką pt. ,, On, In, under, by song”.

https://www.youtube.com/watch?v=DHb4-CCif7U

2. Zabawa ruchowa ,, Simon says”-

Poproście rodziców, aby wskazywali Wam polecenia:

clap your hands- klaszczemy

jump- skaczemy

sit down- siadamy

stand up- wstajemy

turn around- wykonujemy obrót

Powodzenia :-)

 

28.04.2020 Wtorek

Temat: Jestesmy Polką i Polakiem.

Cele: Rozwijanie zdolności muzycznych i poczucia rytmu. Doskonalenie pamięci. Ćwiczenie spostrzegawczości i małej motoryki.

Zadania na dziś:

1. Przypomnienie piosenki pt. ,,Jesteśmy Polką i Polakiem”- uczyliśmy się tej piosenki w listopadzie, z okazji Dnia Niepodległości:

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

2. Utrwalenie wiersza pt. ,,Katechizm polskiego dziecka”.

3. Zadanie- karta pracy nr 3 ( w galerii)

Miłej pracy :-)

 

29.04.2020 Środa

Temat: Pan Złotóweczka.

Cele: Przypomnienie waluty, która obowiązuje w Polsce. Poznanie nominałów poszczególnych monet. Rozwijanie logicznego myślenia. Doskonalenie liczenia w zakresie 8.

Kochani!

1. Jak wygląda pieniądz?

Poproście dorosłego o pomoc w tym zadaniu. Waszym zadaniem jest obejrzenie naszych pieniążków, czyli monet i banknotów. Zobaczcie, jakie mają nominał, wielkość, kształt. Przypomnijcie sobie, że nasze pieniądze to złotówki :-)

2. Rozmowa matematyczna?

- Czy wszystko można kupić za pieniądze?

- Do czego potrzebne są ludziom pieniądze?
- Co można kupić?
- Czego nie można kupić?
- Jaka waluta obowiązuje w Polsce?

3. Zadanie- karta pracy nr 4.

4. DLA CHĘTNYCH: w załącznikach nowa książeczka zręcznościowa plus kilka kart pracy ;-)

Miłego dnia!

 

30.04.2020 Cwartek

Temat: Moja piękna Polska.

Cele: Poznanie podstawowych oznaczeń na mapie. Doskonalenie umiejętności plastycznych. Uwrażliwianie na piękno przyrody. Ćwiczenie spostrzegawczości.

Edukacja przyrodnicza:

1. Oglądanie mapy Polski- zwrócenie uwagi na oznaczenie miast, rzek, granic, gór ( Załącznik nr 18 bądź dowolna mapa).

Edukacja plastyczna:

2. Do wyboru jedna z 2 prac plastycznych:

-,,Moja piękna Polska”

Spójrz przez okno lub wyjdź na dwór. Rozejrzyj się dookoła. Narysuj lub namaluj krajobraz znajdujący się blisko Twojego domu. Zwróć uwagę na elementy przyrody i umieść je na swojej pracy.

- ,, Uśmiechnięta flaga Polski”- zgodnie z instrukcją, załącznik nr 25.

Miłego weekendu !

 

04.05.2020 Poniedziałek

Temat: Trampolinek detektywem.

Cele: Wdrażanie do uwaznego słuchania ze zrozumieniem. Rozwijanie mowy- odpowiadanie na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu.

Dzień dobry kochani! Dzisiejsze zadania:

1. Wysłuchanie opowiadania U. Piotrowskiej pt. ,,Przygoda Trampolinka na wsi” (załącznik nr 19).

2. Rozmowa na temat opowiadania:

- O kim jest opowiadanie?

- Kto poprosił Trampolinka o pomoc?

- Z jakimi zwierzątkami rozmawiał Trampolinek?

- Gdzie odnalazł się kotek?

3. Zabawa dramowa ,, Na wiejskim podwórku”.

Poproście mamę, tatę, babcię, dziadka o pomoc w zabawie. Ich zadaniem będzie wymienianie nazw zwierząt mieszkających na wsi. Natomiast wasze zadanie to naśladowanie ruchów i odgłosów tych zwierzątek.

Powodzenia!

 

05.05.2020 Wtorek

Temat: Pożyteczne zwierzęta.

Cele: Poznanie życia zwierząt na wsi. Kształcenie słuchu muzycznego i poczucia rytmu.

Edukacja muzyczna:

1. Nauka piosenki pt. ,,Dziadek fajną farmę miał”:

https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

Tekst

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo,

Kurki na niej hodował, ijaijaoooo,

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.

 

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo

Krówki na niej hodował, ijaijaoooo,

Krówki muu tu i muu tam,

Mu tu, mu tam, ciągle tylko muu.

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.

 

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo,

Świnkę na niej hodował, ijaijaoooo,

Świnka chrumchrum tu i chrumchrum tam,

Chrum tu, chrum tam,

ciągle tylko chrum chrum.

Krówki muu tu i muu tam,

Mu tu, mu tam, ciągle tylko muu.

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.

 

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo

Kaczki na niej hodował, ijaijaoooo,

Kaczki kwakwa tu i kwakwa tam,

Kwa tu, kwa tam, ciągle tylko kwaaa.

Świnka chrumchrum tu i chrumchrum tam,

Chrum tu, chrum tam, ciągle tylko chrum

. Krówki muu tu i muu tam,

Mu tu, mu tam, ciągle tylko muu.

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo

2. Filmik edukacyjny pt. ,, Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi”:

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

3. Ćwiczenia buzi i języka:

a) Jak koza przesuwaj żuchwę raz w lewo, raz w prawo.

b) Naśladuj przeżuwanie trawy przez krowę.

c) Kląskaj jak konik.

d) zrób ryjek świnki, wysuwając wargi do przodu tak , aby zęby były widoczne.

 

06.05.2020 Środa

Temat: W wiejskiej zagrodzie.

Cele: Doskonalenie umiejętności liczenia. Ćwiczenie umiejętności porównywania liczebności, określania mniej, więcej, równo. Budzenie zainteresowaniem świata przyrody. 

Kochani! Zadania na dziś:

1. Zabawa matematyczna z wykorzystaniem ilustracji ,, Zwierzątka na wsi” ( załącznik nr 20 w galerii).

Policz:

- Ile jabłek jest na drzewie?

- Ile marchewek widzisz na obrazku?

- Ile świnek tapla się w błotku?

- Ile kwiatków widzisz na obrazku?

Porównaj:

- Których zwierząt na obrazku jest więcej- owiec czy świnek?

- Czy małych kaczuszek jest tyle samo ile kurczaczków?

2. Zadanie ,, Droga na farmę”- karta pracy nr 9 w galerii

3. Zabawa paluszkowa:

Każdy mój paluszek

w zwierzątko zmienić muszę.

Gruby, okrągły kciuk

w owczarka zamienię tu.

Ten wskazujący to koń,

po łące goń go goń.

Środkowy jak krówka jest

mleczko dawać chce.

Serdeczny to stara koza,

zaprzęgnę go do wozu.

A mały paluszek .... beee,

w owieczkę zamienił się.

 

Powodzenia!

 

07.05.2020 Czwartek

Temat: Co lubią zwierzęta?

Cele: Budzenie zainteresowaniem świata przyrody. Poznawanie zwyczajów zwierząt z gospodarstwa. Doskonalenie sprawności manualnych oraz motoryki ręki. 

Edukacja przyrodnicza:

1. Filmik edukacyjny pt. ,, Co jedzą zwierzeta wiejskie?”:

https://www.youtube.com/watch?v=2LOpSLZe2RA&vl=pl

2. Prawda czy fałsz:

- Czy króliki jedzą trawę?

- Czy krowa je cukierki?

- Ulubiony przysmak kaczki to banan.

- Kogut je ziarna i nasiona.

3. Dla chętnych karty pracy nr 5,6,7,8.

Miłego dnia Kochani!

 

08.05.2020 Piątek

Temat: Na wsi.

Cele: Czerpanie radości z wykonywania pracy plastycznej. Zainteresowanie nauką języka angielskiego poprzez zabawę.

Witajcie w piątek kochane Wiewiórki :-) Na dzisiaj przygotowałam następujące zadania:

Edukacja plastyczna:

1. Praca plastyczna pt. ,,Papierowa krowa” ( załącznik nr 21). 

Potrzebne materiały: papierowy talerzyk lub biała kartka techniczna, z której wytniecie koło, klej, nożyczki, papier kolorowy lub kredki/pisaki pisak do zrobienia łatek i pyszczka :-)

2. Dla chętnych- karty pracy w załącznikach (jabłuszka, zwierzęta na wsi, liczenie- zwierzęta na farmie, rolnik skojarzenia)

 J. angielski:

1. Poznanie nazw wiejskich zwierząt przy pomocy nagrania:

https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc

2. Przypomnienie piosenki o piesku Bingo:

https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

 

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu ! 

 

11.05.2020 Poniedziałek

Temat: Przygody zwierząt.

Cele: Wdrażanie do słuchania ze zrozumieniem. Rozwijanie logicznego myślenia. Poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt.

 

Dzień dobry! Nasz temat tygodnia dotyczy dzikich zwierząt :) Zadania na dziś:

1. Bajeczka logopedyczna ,,Wycieczka do Zoo” ( załącznik nr 22 w galerii).

 2. Zagadki o mieszkańcach Zoo:

a) W Australii na drzewach żyję,

     tam śpię, jem i piję.

     Mym przysmakiem oczywiście

     są eukaliptusa liście. ( KOALA)

b) Powolne bardzo ma ruchy

     i nie skrzywdzi nawet muchy.

     Gdy na nerwach mu ktoś gra,

     do skorupy się schowa.(ŻÓŁW)

c) Egzotyczne, dziwne zwierzę,

     jaki kolor ma - ja nie wiem.

     Barwę swoją ciągle zmienia,

     z najbliższego otoczenia.(KAMELEON)

d) Na Antarktydzie żyje

     elegancki czarny ptak,

     dużo pływa lecz nie lata,

     ma na sobie czarny frak. (PINGWIN)

e) Skacze, psoci i figluje,

     z gałęzi na gałąź przeskakuje.

     Kto figlarkę ową zna,

     chętnie jej banana da. (MAŁPA)

3. Narysuj jedno ze zwierzątek, które pojawiło się z poznanej dzisiaj bajeczce.

 

Pozdrawiam !

 

12.05.2020 Wtorek

Temat: W Zoo.

Cele: Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej i poczucia rytmu poprzez zabawę. 

Edukacja muzyczna:

1. Rytmiczna rozgrzewka w podskokach:

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

2. Zabawa przy piosence ,,Idziemy do Zoo”:

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

Kiedy gra muzyka, poruszamy się swobodnie po pokoju. Podczas przerw w muzyce wykonujemy wskazane polecenie:

-skaczemy jak małpki

- chodzimy jak pingwin

- ryczymy jak lew

- syczymy jak wąż

- machamy skrzydłami jak papuga.

3. Zabawa muzyczna z Misiem Gregorem:

https://www.youtube.com/watch?v=M4iConu7-0s

Naśladujemy ruchy misia :-)

POWODZENIA!

 

13.05.2020 Środa

Temat: Wyprawa do Afryki.

Cele: Rozwiązywanie zadań matematycznych z treścią i układanie do nich równań. Doskonalenie umiejętności liczenia. 

Zadania na dziś:

Edukacja matematyczna:

1. Rozwiązywanie zadań z treścią. Układanie działań matematycznych za pomocą dowolnych klocków:

a) Na drzewie siedziały 4 małpki ( weź 4 brązowe klocki). 2 małpki zeskoczyły z drzewa (odkładamy 2 klocki). Ile małpek zostało?

b) Na wybiegu dla zwierząt stały 3 żyrafy (żółte klocki) i 4 zebry ( białe klocki. Ile zwierząt było razem?

c) Na wybiegu było 7 słoni (niebieskie klocki). 3 słonie poszły napić się wody. Ile słoni pozostało?

2. Zadanie- karta pracy nr 10.

3. Dla chętnych- KLOCKI zręczna książeczka w załącznikach :-)

 

14.05.2020 Czwartek

Temat: Zabawy zwierząt.

Cele: Doskonalenie sprawności fizycznej. Udział w zabawach ruchowych. Rozwijanie zainteresowania nauką języka angielskiego.

 

Gimnastyka:

1. Zabawa ruchowa ,,Zwierzęta”:

Chodzimy swobodnie po pokoju. Na hasło ,,papugi” machamy skrzydełkami. Na hasło ,,niedźwiedzie”- chodzimy na czworakach, a na hasło ,, krokodyle” kładziemy ręce na biodrach i stawiamy duże kroki.

2. Zabawa ruchowa ,,Lwy i lwiątka”:

Na hasło "duże lwy" dzieci skradają się wyciągając przed siebie ręce (kocie ruchy).
Na hasło "małe lwiątka" podskakują, turlają się, kładą się na plecach i energicznie poruszają rękami.

3. Zabawa ruchowa ,,Foki”:

Marsz w dowolnych kierunkach pokoju. Na hasło "foki" przejście do leżenia przodem.
"Foki się rozglądają" - powolne unoszenie się na rękach. Nogi złączone na dywanie. Spoglądanie w górę i na boki - ruchy głową.

 

J.angielski:

1. Poznanie angielskich nazw zwierząt zamieszkujących zoo:

https://www.youtube.com/watch?v=REikcvM705c

2. Osłuchanie z piosenką ,,Walking In the jungle”:

https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4

Good luck !

 

15.05.2020 Piątek

Temat: Groźny jak lew.

Cele: Doskonalenie sprawności manualnej i umiejętności plastycznych.

Witajcie w piątek Kochani ! Dzisiaj mam dla Was bardzo przyjemne zadanie- mam nadzieję, że Wam się spodoba!

1. Praca plastyczna ,, Król lew”- załącznik nr 23.

Potrzebne materiały: rolka po papierze toaletowym, farbki i/lub kolorowy papier, pompony lub plastelina, ewentualnie druciki kreatywne, klej, nożyczki, pisaki.

Wykonajcie lwa według wzoru na zdjęciu w galerii :-) Jego grzywa może być wykonana z drucików kreatywnych lub po prostu z pasków kolorowego papieru.

Religia- pokoloruj obrazek w załącznikach .

 

Miłego weekendu!

 

18.05.2020 Poniedziałek

Temat: Układ Słoneczny.

Cele: Poznanie wiadomości dotyczących przestrzeni kosmicznej i układu słonecznego. Rozwijanie logicznego myślenia. Ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na określony temat. 

Kochane Wiewiórki! W tym tygodniu zamienicie się w Odkrywców tajemnic Kosmosu ! :-) Mam nadzieję, że ta przygoda Wam się spodoba. Zadania na dziś:

Edukacja językowa:

1. Bajka edukacyjna dla dzieci pt. ,, Układ słoneczny dla dzieci”.

https://www.youtube.com/watch?v=RRKJDn_8Su0

Rozmowa na temat filmiku:

- Co może wylądować na księżycu?

- Jaka planeta jest najmniejsza i krąży najbliżej słońca?

- Wokół której plany krążą 2 księżyce?

- Która planeta posiada wokoło pierścień?

2. Z czym kojarzy Ci się kosmos? Praca z obrazkiem (załącznik nr 24).

Proszę zadać dziecku pytanie, z czym kojarzy mu się kosmos. Obrazek może być pomocą i zachęceniem do rozmowy. Można opisać wygląd planet, wymienić ich nazwy, wprowadzić nazwy elementów przestrzeni kosmicznej, np. droga mleczna, gwiazdozbiór itp.

3. Dzielenie wyrazów na sylaby z wyklaskiwaniem:

KOSMONAUTA, UFOLUDEK, PLANETY, GWIAZDY, RAKIETA, SŁOŃCE, KSIĘŻYC

 

Pozdrawiam !

 

19.05.2020 Wtorek

Temat: Tańczące ufoludki.

Cele: Doskonalenie poczucia rytmu.  Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. 

 

Kolejny dzień kosmicznej przygody przed Wami :-)

Edukacja muzyczna:

1. ,, Podróż po planetach”- zabawa ruchowa:

https://www.youtube.com/watch?v=SCMAcaNwGwo

2. Wymyślcie własny układ choreograficzny kosmicznego tańca do piosenki ,, Ufoludki na urlopie”. Wszystkie ruchy dozwolone! :-) 

https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw

3. Dla chętnych- w załącznikach kosmiczne karty pracy.

 

Udanej zabawy!

 

20.05.2020 Środa

Temat: W przestrzeni kosmicznej.

Cele: . Usprawnianie procesów poznawczych. Rozwój wyobraźni przestrzennej. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 6 i więcej. Doskonalenie sprawności manualnej.

Edukacja matematyczna:

1. Budowanie modelu rakiety z dowolnych klocków.

2. Nazwanie kolorów, jakie mają klocki na zbudowanej rakiecie.

3. Praca z obrazkiem ( załącznik nr 26):

- otocz pętlą 2 dowolne rakiety

- otocz pętlą 4 ufoludków

- otocz pętlą 6 gwiazd

- otocz pętlą 1 planetę

4. Zadanie- karta pracy nr 11

Miłego dnia kochani ;-)

 

21.05.2020 Czwartek

Temat: Podróż rakietą.

Cele: Rozwijanie sprawności i koordynacji ruchowej. Doskonalenie rzutu do celu. Rozwijanie zainteresowania nauką języka angielskiego. 

Gimnastyka:

1. ,,Centrum lotów kosmicznych”- zabawa ruchowa.

Wyznaczamy jedno miejsce w pomieszczeniu, które będzie bazą kosmiczną ( dywan, krzesło, kanapa itp.). Na dźwięk dowolnej piosenki dziecko (rakieta) wyrusza w podróż po przestrzeni kosmicznej ( pokoju). Kiedy muzyka ustanie, dziecko powoli wraca do bazy.

2. ,,Spadające gwiazdy” – zabawa rzutna.

Zaproście do zabawy rodzeństwo/rodziców/dziadków. Ze starych gazet, papieru wykonujemy kule- to będą nasze gwiazdy. Na środku pokoju robimy linię. Dzielimy się na 2 drużyny, każda otrzymuje równą liczbę gwiazd ( kul z papieru). Ustawiamy na zegarku alarm na 1 minutę. Po włączeniu zaczynamy przerzucać gwiazdy na stronę przeciwnej drużyny . Wygrywa ta drużyna, która po upływie czasu ma na swojej stronie mniej gwiazd J

3. Fitness dla dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

J. angielski:

1. Poznanie słownictwa związanego z tematyką kosmosu w j. angielskim- powtarzajcie proszę wyrazy po lektorze:

https://www.youtube.com/watch?v=VVsRPx1IIyE

 

Miłej zabawy !

 

22.05.2020 Piątek

Temat: Magiczna galaktyka.

Cele: Rozwijanie kreatywności.. Doskonalenie sprawności manualnej.

Edukacja plastyczna:

1. ,, Galaktyka w słoiku”- załącznik nr 27,  potrzebne materiały:

Słoik, woda, barwniki ( lub farbki plakatowe), wata, brokat, patyczki np. do szaszłyków.

Wykonanie:

  1. Zabarw wodę na niebiesko
  2. Dodaj watę do wysokości płynu
  3. Dosyp brokat
  4. Zamieszaj patyczkiem
  5. Dodaj więcej waty (mniej więcej tyle co poprzednio)
  6. Zalej wodą zabarwioną na czerwono
  7. Dosyp brokat
  8. Zamieszaj patyczkiem

Gotowe !

Miłego weekendu :-)

 

25.05.2020 Poniedziałek

Temat: Ja i moja rodzina.

Cele: Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Zachęcanie do swobodnej wypowiedzi. Wzmacnianie więzi w rodzinie. 

Kochani! W tym tygodniu zaproście do zabawy i pomocy w wykonywaniu zadań członków swojej rodziny :-)

Edukacja językowa:

1. Praca z obrazkiem ( załącznik nr 28). Odpowiedz na pytania:

- Ile osób widzisz na obrazku?

- Czy na obrazku znajdują się babcia i dziadek?

- Kto jeszcze należy do tej rodziny?

2. Rozmowa o swojej rodzinie. Zastanów się i odpowiedz:

- Jak lubisz spędzać czas ze swoją rodziną?

- Co robisz, gdy ktoś z rodziny ma kłopot?

- Co lubisz robić tylko z mamą?

- Co lubisz robić tylko z tatą?

3. ,, Rodzina”- nauka rymowanki z pokazywaniem na palcach.

Ten pierwszy to Dziadziuś, (kciuk)

tuż obok Babunia. (wskazujący) Największy to Tatuś, (środkowy)

a przy nim mamusia. (serdeczny)

A to ja dziecina mała, (mały)

i to jest rodzinka, moja ręka cała.

 

26.05.2020 Wtorek

Temat: Dzień Matki.

Cele: Obchodzenie Dnia Matki. Rozwijanie umiejętności składania życzeń. Doskonalenie sprawności manualnej i umiejętności plastycznych. 

Kochani! Dziś bardzo ważne święto- Dzień Matki ! Z tej okazji mam dla Was kilka zadań :-)

1.Złóżcie mamie życzenia J

2.  Powiedzcie mamie, za co ją kochacie.

3. Mamie będzie miło, gdy posprzątacie swój pokój :-)

4. Zaśpiewajcie mamie swoją ulubioną piosenkę.

5. Wykonajcie dla mamy laurkę ;-)

 

Miłego dnia :-)

 

27.05.2020 Środa

Temat: Dom moich marzeń.

Cele: Wykonanie rysunku na podstawie instrukcji. Rozróżnianie kierunków lewo/prawo. Doskonalenie umiejętności liczenia. Utrwalenie nazw kolorów. 

Edukacja matematyczna:

1. ,,Dom moich marzeń”- dyktando rysunkowe.

Weź kartkę. Połóż ją poziomo. Na środku kartki narysuj dość duży prostokąt- to będzie ściana domu. Następnie narysuj czerwoną kredką trójkątny dach. Weź niebieską kredkę i narysuj nią 4 okna. Pokoloruj je. Brązową kredką narysuj jedną parę drzwi. Tym samym kolorem narysuj z lewej strony domu płotek, który składa się z 5 desek (prostokątów). Z prawej strony domu czerwoną kredką narysuj 3 kwiaty. W lewym górnym rogu kartki narysuj słońce. W dowolnym miejscu narysuj członków swojej rodziny J

2. ,, Dom”- skojarzenia.

Dokończ zdanie:

Dom to… .

3.  Karta Pracy nr 12.

RELIGIA

Krótki film o Matce Bożej - https://www.youtube.com/watch?v=SSAaGrG1V-k

Piosenka - https://www.youtube.com/watch?v=LSnpQYW_44I&list=RDs3Ski-eVn64&index=2

 

28.05.2020 Czwartek

Temat: Poruszajmy się razem!

Cele: Doskonalenie sprawności ruchowej i poruszania się w rytm muzyki. Rozwijanie zainteresowania nauką języka angielskiego.

Gimnastyka:

Zaproście do wspólnych zabaw rodzeństwo i rodziców:

1. Krasnoludek:

https://www.youtube.com/watch?v=TFh2hW0KEmc

2. Boogie Woogie:

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w

3. Baby Shark:

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

J. angielski:

1. Family members- talking flashcards:

https://www.youtube.com/watch?v=FHaObkHEkHQ

2. Osłuchanie z piosenką ,, I love my mummy”:

https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

Powodzenia!

 

29.05.2020 Piątek

Temat: Drzewo genealogiczne mojej rodziny.

Cele: Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny. Doskonalenie umiejętności manualnych i zdolności plastycznych.

Kochani ! To ostatni dzień z zadaniami w tym tygodniu. Dzisiejsze zadanie jest bardzo przyjene, poprościę mamę lub tatę o pomoc w jego wykonaniu.

Stwórzcie drzewo genealogiczne swojej najbliższej rodziny (rodzeństwo, rodzice, dziadkowie). Możecie użyć wzoru ( załącznik nr 29) lub wykkonać je według własnego pomysłu. Możecie użyć zdjęć jak rownież narysować każdego z Waszych bliskich.

 

Powodzenia! Miłego weekendu :-)

 

01.06.2020 Poniedziałek

Temat: Dzień Dziecka.

Wita Was słoneczny ranek,
tyle dzisiaj niespodzianek,
tyle przygód czeka nas.
Pierwszy czerwca ! Wstawać czas !
Dzisiaj święto wszystkich dzieci –
to szczególny dla nas dzień.
Jasne złote słonko świeci,
spoza chmur uśmiecha się :)

Kochani ! Z okazji Waszego święta przygotowałam dla Was dzisiaj dość nietypowe zadanie :-) Zorganizujcie w domu własne kino. Wybierzcie ulubioną bajkę, przygotujcie ulubione przekąski. Zasłońcie okna, aby poczuć się jak w prawdziwej sali kinowej. Rozsiądźcie się wygodnie i razem z rodzeństwem/rodzicami cieszcie się tym dniem i wspólnym czasem :-)

Dla chętnych wrzucam link do gry interaktywnej ,,Dzieci świata":

https://view.genial.ly/5ec91b27ad9c9e0d8e207940

Życzę Wam baaaardzo udanego dnia, przesyłam moc uścisków i całusów !

 

02.06.2020 Wtorek

Temat: Tańce połamańce.

Cele: Nauka nowej piosenki. Rozwijanie sprawności ruchowej. Rozwijanie słuchu muzycznego.

Edukacja muzyczna:

1. Nauka piosenki ,, Jesteśmy dziećmi”:

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Śpiewające Brzdące – Jesteśmy dziećmi

1. Czy jesteś z Afryki,

Czy też z Ameryki,

Nie jest ważne gdzie mieszkamy,

Bo jesteśmy tacy sami.

Ref. Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

 I żeby miło płynął nam czas.

2. Czy mówisz po polsku,

Czy też po japońsku,

Wszyscy dobrze rozumiemy,

Czego tak naprawdę chcemy.

Ref. Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

2. ,,Tańce połamańce” – zabawa muzyczno- ruchowa:

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

Powodzenia!

 

03.06.2020 Środa

Temat: Dzieci z całej Ziemi.

Cele: Rozwijanie spostrzegawczości i małej motoryki. 

Witajcie w środę Wiewiórki !

1. Kodowanie- kolorowanka (karta pracy nr 13)

2. ,,Dzieci świata”- ułóż obrazek (załącznik nr 31)

 

Miłego dnia! 

 

04.06.2020 Czwartek

Temat: Mała reporterka.

Cele: Rozwijanie wiedzy dotyczącej przyrody w innych zakątkach świata. Kształtowanie zainteresowania nauką języka angielskiego. 

 

Edukacja przyrodnicza:

1. Obejrzenie przygód Neli Małej Reporterki, podczas wycieczki na Sri Lanke, Cejlon oraz Azję:

https://www.youtube.com/watch?v=I4hBATGEi-Y

J. angielski:

1. Talking flashcards- action- nauka czasowników w języku angielskim:

https://www.youtube.com/watch?v=hzo9me2fdzg

Powodzenia !

 

05.06.2020 Piątek

Temat: Co lubię robić?

Cele: Doskonalenie motoryki ręki. Rozwijanie kreatywności i zdolności plastycznych.

Edukacja plastyczna

Kochani! Wasze zadanie na dziś to wykonanie pracy lastycznej na temat ,, Co lubię robić?". Technika dowolna- możecie to narysować, namalować wykleić. Format pracy A4.

 

Życzę Wam udanego i słonecznego weekendu !

 

08.06.2020 Poniedziałek

Temat: Barwna tęcza.

Cele: Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. Doskonalenie formułowania odpowiedzi na pytania. Rozwijanie mowy. 

Edukacja językowa:

1. Wysłuchanie opowiadania pt. ,, Urodziny Piotrusia” ( załącznik nr 32).

2. Rozmowa na temat treści opowiadania:

- Jaki prezent najbardziej spodobał się Piotrusiowi i dlaczego?

- W jakich kolorach były te farby?

- Co Piotruś nimi namalował?

- Co to jest tęcza?

3. Rozwiązanie zagadki:

Czy wiesz, jaka pora roku u nas wszystkich uśmiech wzbudza?

 Chociaż każdy lubi wiosnę – ono nadzieję naszą rozbudza:

na podróże, dni gorące, odpoczynek z rodzicami,

uśmiech podczas wspólnych zabaw w morzu pomiędzy falami. (lato)

 

09.06.2020 Wtorek

Temat: Znam kolory.

Cele: Nauka nowej piosenki. Doskonalenie słuchu muzycznego i poczucia rytmu.

1. Zabawa muzyczno- ruchowa:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

2. Nauka piosenki ,, Znam kolory”:

https://www.youtube.com/watch?v=owzja2wW8Nk

1. Słoneczko jest żółte, pomidor czerwony,

 niebo jest niebieskie, ogórek zielony.

 ref. Żółty, czerwony, znam kolory, znam kolory, niebieski, zielony.

2. Kurczaczek jest żółty, truskawka czerwona,

morze jest niebieskie, a trawa zielona.

ref. Żółty, czerwony, znam kolory, znam kolory, niebieski, zielony.

3. Słoneczko jest żółte, pomidor czerwony,

niebo jest niebieskie, ogórek zielony.

ref. Żółty, czerwony, znam kolory, znam kolory, niebieski, zielony.

Powodzenia :-)

 

10.06.2020 Środa

Temat: Kolorowa kostka.

Cele: Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 6 oraz umiejętności przyporządkowywania liczbom określonych cech. Utrwalanie kolejności kolorów w tęczy.

Edukacja matematyczna:

1. Zabawa matematyczna ,, Kolorowa kostka”:

Do zabawy będzie potrzebna zwykła kostka używana w grach planszowych. Zadanie polega na wyrzucanie kostką danej liczby oczek i nazywanie rzeczy, która jest w kolorze odpowiadającym wyrzuconej liczbie:

1- żółty

2- czerwony

3- zielony

4- niebieski

5- fioletowy

6- brązowy

Np. Gdy wyrzucimy liczbę 1, wymyślamy jedną rzecz, która ma kolor żółty, np. banan J

2. Letnie kwiaty- wybierzcie się na spacer. Starajcie się po drodze uzbierać bukiet z pięknych, kolorowych barwnych kwiatów. Nazwijcie ich kolory.

3. Wykonajcie kartę pracy nr 14.

RELIGIA

1. Film o uroczystości Bożego Ciała

https://www.youtube.com/watch?v=sBAvzHfxB_w

2. Pokoloruj obrazek (załącznik)

 

15.06.2020 Poniedziałek

Temat: Bezpieczne wakacje.

Cele: Ćwiczenie pamięci i koncentracji. Rozwijanie mowy, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

Witajcie w poniedziałek! Oto zadania na dziś:

1. Nauka na pamięć dowolnej  zwrotki wiersza    ,, Bezpieczne wakacje” M. Platy:

1.Przyszło już lato, nadeszły wakacje,
Czekają na ciebie same atrakcje:
Wspinaczki w górach, wyjazd nad morze,
Zwiedzanie  zabytków, rejs po jeziorze.

2.Lecz żeby wakacje były udane,
Posłuchaj rad, które są tutaj dane:
Chodząc po górach drogi przedszkolaku
Nigdy nie zbaczaj z wybranego szlaku,
Trzymaj się trasy, idź za przewodnikiem,
Bądź mądry, grzeczny i nie bądź psotnikiem.

3.Nad morzem słonko mocno świeci,
Grzeje, opala dorosłych i dzieci.
Posłuchaj mamy lub taty, co powie:
"Na plaży miej kapelusz lub czapeczkę na głowie.
Kremem trzeba posmarować i buzię i ciało,
by potem nie piekło i nie bolało.
Od czasu do czasu usiądź też w cieniu
- wtedy nie ulegniesz groźnemu poparzeniu."

2. „Uwaga światło” zabawa ruchowa.
Dzieci reagują odpowiednio na kolory prezentowane przez rodzica. Czerwone światło – stój, zielone światło idź. Zmianę świateł oznajmia rodzic. Kto się poruszy na świetle czerwonym odpada z zabawy.

Powodzenia :-)

 

16.06.2020 Wtorek

Temat: Odpoczynek nad wodą.

Cele: Doskonalenie zdolności muzycznych i poczucia rytmu. 

Edukacja muzyczna:

1. Zapoznanie z piosenką ,,Zozi- Bezpieczne wakacje”:

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

Dowolny taniec przy piosence.

2. Zabawa ruchowa z Pipi i Scooby-Doo:

https://www.youtube.com/watch?v=TgBhPVMcR7c

Miłego dnia!

 

17.06.2020 Środa

Temat: Na plaży.

Cele: . Poznanie zasad, jakie należy przestrzegać podczas letniego wypoczynku nad wodą. Rozwijanie mowy.

Edukacja przyrodnicza:

1. Film edukacyjny ,,Bezpieczne wakacje nad wodą” (do 3 minuty)

https://www.youtube.com/watch?v=cn5pS8xXXFU

2. Rozmowa na temat filmu:

- Kto pilnuje porządku na plaży?

- Co wyznacza granice kąpieliska?

- Kiedy nie można wchodzić do wody?

- Dlaczego nie wolno skakać do wody?

- Dlaczego nie możemy wyrzucać śmieci do wody?

3. Narysuj obrazek przedstawiający zasady bezpiecznego wypoczynku na plaży.

Religia:

1. Piosenka „ Sercem kocham Jezusa”

https://www.youtube.com/watch?v=5REeBurQYaw

2. Kolorowanka w załącznikach :-)

 

18.06.2020 Czwartek

Temat: Aktywne wakacje.

Cele: Doskonalenie sprawności fizycznej. Zainteresowanie nauką j.angielskiego.

 

Gimnastyka:

1. Zabawa ruchowo- naśladowcza ,, Na wakacjach”.

Dzieci udają się w podróż wakacyjną wykorzystując różne środki lokomocji. Rodzic informuje dziecko, jakim środkiem lokomocji podróżuje, a dzieci naśladują ten środek transportu.

2. „Fale”- zabawa z chustką

Dzieci wykonują małe, średnie lub duże płynne ruchy, aby wywołać faliste wznoszenie się i opadanie chustki.

J. angielski:

 Obejrzenie i wysłuchanie historyjki obrazkowej ,,My summer vacation”:

https://www.youtube.com/watch?v=V_BnhRJmxtA

 

19.06.2020 Piątek

Temat: Wakacyjne ślady.

Cele: Doskonalenie sprawności manualnej. Rozwijanie umiejętności plastycznych i kreatywności.

 

Edukacja plastyczna:

1. Wykonanie pracy plastycznej ,,Wakacyjne ślady” ( załącznik nr 33)

Do wykonania pracy będą potrzebne: biała kartka A4, kolorowy papier, słomki/druciki kreatywne, klej, farbki, nożyczki.

- odrysuj swoje stopy na kartce kolorowego papieru i je wytnij

- odmierz odpowiednią długość słomki i wytnij 2 kawałki, które będą paseczkami w waszych klapkach

- naklej kawałki słomki na wycięte szablony stóp

- podziel kartkę w poziomie na 2 części, dolną część pomaluj na żółto, górną na niebiesko wykonując pędzelkiem falisty ruch

- po wyschnięciu farbek naklej swoje papierowe klapki na kartkę

Praca gotowa !

Kochane Wiewióreczki! Miłego weekendu, do uslyszenia w poniedziałek :-) 

22.06.2020r. poniedziałek

Temat:Już lato

Cele: nabywanie wiedzy o nowej porze roku - lecie. Wyzwalanie pozytywnych emocji w związku z nowa porą roku.

Rozpoczęła się kolejna kalendarzowa pora roku- lato. Poiedzcie rodzicom z czym Wam się lato kojarzy. Teraz posłuchajcie  wierszyka autorstwa p. Agaty Dziechciarczyk pt. "Przyszło lato" 

Przyszło dzisiaj lato

Usiadło na ławce

Patrzyło jak w górze

Fruwają latawce

 

Rozgrzało słoneczko

Aż do czerwoności

Nadchodzą wakacje

Masz od teraz gościć

 

Zawołało wietrzyk

Powiewaj nam raźnie

Ale nie za mocno

Tylko chłódź przyjaźnie

 

Potem poszło dróżką

Wprost przed siebie lato

Pomachało ręką

Wszystkim polnym kwiatom

 

Zawołało dzieci

Chodźcie do mnie proszę

Wspaniałe przygody

Dla Was wszystkich niosę

 

Wędrówki po górach

Pływanie w jeziorach

Budowanie zamków z piasku

Szukanie potwora

 

Przez okres wakacji

Jestem dzieci z Wami

Pobawię się chętnie

W berka kolorami

 

Zagram z Wami w piłkę

Wesoło poskaczę

Niech wesołe buzie

U wszystkich zobaczę

 

Opowiedzcie o czym był wierszyk. Zapraszam Was do zabawy z piłką. Zaproście do zabawy rodziców lub rodzeństwo. Możecie rzucać lub kopać piłkę do siebie. Podając piłkę wymyślajcie słowa na poznane samogłoski np. a jak arbuz, o jak okulary itp. Jeśli macie ochotę narysujcie piękne słońce, by przez całe lato nam towarzyszyło. Możecie wykorzystać kredki, farby, kredę, a może narysujecie słoneczko patykiem na piasku. Powodzenia !

23.06.2020  wtorek

Temat: Wakacje, wakacje!

Cele ogólne:
- Zapoznanie dzieci z ciekawymi miejscami, przeznaczonymi na wakacyjny wypoczynek (morze, góry, las, wieś).
- Aktywizowanie myślenia i rozwijanie mowy poprzez wypowiadanie się na dany temat,                                                                                                                     - doskonalenie liczenia

Dzisiaj tatusiowie mają swoje święto, złóżcie im życzenia i zaproście do wspólnych zabaw. 

1. Zabawa wprowadzająca ,,Powitanie części ciała”
Dzieci nazywają części swego ciała i jednocześnie wykonują określone ruchy:
,,To są palce dłoni, które zamieniają się w magiczne skrzaty, które witają się z:
Palce witają się ze sobą, witają się ze swoją głową, głaszczą włosy,
witają się z uszami (dotykają je), nosem- liczą dziurki w nosie, usta, brodę, głaszczą szyję, klepią się po ramionach, głaszczą swój brzuch, uda, liczą kolana, witają się z kostkami, pietami”.

2. Wakacyjna zagadka:
Cieszy się dziecko , mama i tato ,
że w końcu zaczęło się gorące ... ( lato ).
Dzieci dzielą nazwę lato na sylaby.

3. Słuchanie wiersza B. Formy ,,Lato i dzieci”.
Lato do nas idzie,
zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki
w dużym koszu niesie.
Słoneczka promienie
rozrzuca dokoła.
− Chodźcie się pobawić! −
głośno do nas woła.
Nad morze i w góry
chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi
czas z przedszkolakami


4. Rozmowa na podstawie wiersza i ilustracji.
– Gdzie zatrzymało się lato?
- Gdzie lato nas zaprasza? ( do lasu, nad morze, w góry)

5.Zabawa ,,Co to za wakacyjne miejsce?                                                                                                                       - rodzic wymienia kilka przedmiotów związanych  z morzem ,lasem, górami np. plaża, parawan, kuter, statek, molo itp.

6. Zabawa dydaktyczna ,,Figuraki wybierają się nad morze”.
Przygotowujemy figury geometryczne( koła, kwadraty i trójkąty) jeden duży i po trzy, cztery małe). Dzieci opisują ich wygląd przeliczają boki, kąty, rysują figury w powietrzu, na dywanie.
Rodzic  opowiada, że figuraki i ich dzieci wybrały się na wakacje nad morze. Kiedy dotarły na miejsce miały zamieszkać w odpowiednich domkach (duże figury) jednak zanim odnalazły swoje domy postanowiły najpierw zobaczyć morze i poszły na plażę. Kiedy tam dotarły zerwała się wielka burza (zerwał się silny wiatr, pojawiły ciemne chmury i błyskawice, zaczął padać deszcz) dzieci figuraki bardzo się wystraszyły i postanowiły szybko odszukać swoje domy - musimy im w tym pomóc .
Dzieci dopasowują małe figuraki do odpowiednich domów i przeliczają małe figurki

7. Zabawa wyciszająca, masaż relaksacyjny ,,Letni spacerek”(tatuś opowiada i rysuje opowieść na plecach dziecka, można zamienić się rolami i rysuje dziecko)
Na niebie płyną obłoki, świeci słońce,
przedszkolaki wybrały się na letni spacer
po drodze spotkały panią na szpileczkach,
pana w trampeczkach
tu stąpały słonie
i biegły konie,
wtem przemknęła szczypaweczka,
spadł drobniutki deszczyk.
Czy przeszedł cię dreszczyk?
 

24.06.2020  środa

 Temat: „Na wakacje spokojnie wyruszamy, bo zasady bezpieczeństwa dobrze znamy”.

Cele ogólne:

1.Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku w różnych sytuacjach i miejscach.                                               2.Utrwalenie i uświadomienie dzieciom zagrożeń, jakie niesie ze sobą korzystanie z kąpielisk oraz uwrażliwienie na skutki beztroskich i nierozważnych zabaw, jak również zachowań w wodzie.                                                                                                                                                                                                          3.Przybliżenie dzieciom istoty znajomości własnego imienia i nazwiska, połączone z omówieniem prawidłowego sposobu zachowania się w sytuacji zgubienia się.

 

Już za parę dni wakacje. Dzisiaj również porozmawiajcie z rodzicami na temat „jak należy się zachowywać, by wakacje były udane”.

1.„Gdzie można pojechać na wakacje?” – rozmowa swobodna z dzieckiem.

2.Wiersz Wiery Badalskiej pt. „Wakacyjne rady”.

Płynie w rzeczce woda, zimna, bystra, czysta

tylko przy dorosłych z kąpieli korzystaj.

Jestem zdradliwa rzeka.

Orzeźwienie w mej wodzie na ciebie czeka.

Lecz podstępne są moje fale,

którymi monotonnie o brzeg walę.

Niebezpieczne dno moje,

które czyha na zdrowie twoje.

Nie wchodź lepiej do mej wody.

Gdzie indziej szukaj ochłody.

 

W jeziorze miły kolego,

kąp się pod okiem dorosłego.

Najlepiej w miejscu dozwolonym

i przez ratownika strzeżonym.

Jeśli nie chcesz stracić zdrowia i urody

Zrób krótką rozgrzewkę, a potem skacz do wody.

 

A  na plaży, tłum ludzi w słońcu się smaży.

Wiedz o tym, że udar słoneczny jest niebezpieczny.

Zatem pamiętaj mały zuchu,

olejkiem się nasmaruj i opalaj się w ruchu.

 

Gdy do lasu wkraczasz przyjacielu,

musisz pamiętać o rzeczach wielu

Nie zostawiaj po sobie śmieci!

Chyba już wiedzą o tym dzieci.

 

Nie wolno ogniska palić, bo las się może zapalić.

 

Nie niszcz drzew, nie łam krzaków.

Nie płosz saren, nie męcz ślimaków.

 

Pszczołę, czy wiewiórkę dotykaj oczami,

A one mile wspominać będą spotkanie z wami.

 

Kwiaty chronione niech pozostaną tam, gdzie rosną.

Tam, gdzie płatki rozchyliły wiosną.

Bo w wazonie zaraz umierają.

I nawet wspomnienia po sobie nie zostawiają.

 

Żyj z przyrodą w zgodzie!

Bo to dzisiaj jest w modzie.

A ja powiem Wam coś jeszcze.

Nie wchodźcie w gęste trawy, bo tam są kleszcze.

Z łatwością wbijają się w skórę

I w naszym organizmie czynią wielką awanturę.

 

Urządzamy grzybobranie – jaka rada stąd wynika?

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz nie wkładaj go do koszyka.

 

Jagody  nieznane gdy zobaczysz w borze

nie zrywaj, nie zjadaj, bo zatruć się możesz.

 

Każdy lubi grzyby smażone, czy marynowane.

Więc pamiętaj! Zbieraj tylko dobrze ci znane.

 

Niszcząc trujące nie czyń sobie rozkoszy

bo to pokarm dla leśnych smakoszy.

 

Będąc na wakacjach pamiętajcie,

że bezpiecznie możemy przejść przez jezdnię po pasach

lub gdy zaświeci się zielone światło dla przechodniów.

 

Gdy nie ma pasów ani świateł zatrzymujemy się na brzegu chodnika,

spoglądamy w lewo, w prawo i jeszcze raz w lewo.

 

Dopiero wtedy, gdy nie nadjeżdża żaden pojazd

możemy przejść na drugą stronę drogi.

 

Nie bawcie się na jezdni. To nie miejsce do zabawy!

 

Jadąc samochodem, pamiętajcie o zapinaniu pasów bezpieczeństwa.

 

Nigdy nie odchodź z nieznajomymi.

Jeśli obca osoba zaczepia cię  na ulicy,

oddal się od niej i powiedz o tym rodzicom

 

Pamiętajcie! Jeżdżąc na rowerze,

dobrze jest zakładać kask rowerowy.

Chroni on głowę przed urazem w razie upadku.

 

Głowa nie jest od parady i służyć ci musi dalej,

dbaj więc o nią i osłaniaj kiedy słońce pali.

 

Gdy huczą grzmoty, szumi ulewa

nie chroń się nigdy pod wysokie drzewa.

 

Gdy w lesie, w polu, czy za domem,

znajdziesz jakiś dziwny przedmiot zardzewiały

Nie dotykaj go! Śmierć niosą niewypały!

 

Zapamiętajcie wakacyjne przestrogi, a wtedy Wasze wakacje będą udane.

3.Analiza treści wiersza ze szczególnym zwróceniem uwagi na  niewłaściwe zachowanie się dzieci i dorosłych podczas wypoczynku nad wodą, przybliżenie skutków złego zachowania.

 4.„Dobrze – źle” – zabawa orientacyjno – porządkowa. Słuchanie zdań opisujących zachowanie się dzieci w trakcie letnich wyjazdów i wycieczek. Reagowanie na komunikaty słowne w umówiony wcześniej sposób (dobrze – tupiemy i bijemy brawo, źle – stoimy w bezruchu).

5.Zabawa ruchowa przy znanej, wybranej przez dziecko muzyce.

25.06.2020r czwartek

Temat. Piosenka  "Niech żyją wakacje"

Cele:

1.Osłuchanie z piosenką "Niech żyją wakacje"                                                                                                                                                                                      2. Rozwijanie słuchu muzycznego                                                                                                                                                                                                       3. Tworzenie atmosfery radości  i oczekiwania na letni odpoczynek

Posłuchajcie piosenki, opowiedzcie o czym jest piosenka. Chętne dzieci mogą próbować śpiewać.

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

 

26.06.2020 Piątek

Kochani !

Na odległość, nie w przedszkolu, z dala gdzieś od swojej Pani

wciąż pracował każdy dzielnie- jestem dumna z Was Kochani !

Dziś wspominam to z podziwem i dziękuję sercem całym,

że tak wiele było chęci w każdym przedszkolaku małym!

Choć nie mogę Was zobaczyć i przytulić osobiście

Przesyłam Wam całuski i uśmiech oczywiście :-)

Zyczę Wam kochane Wiewiórki bezpiecznych wakacji,

spędzonych w gronie rodziny

i czekam, aż we wrześniu znowu się zobaczymy ! :-)

 

W załącznikach dodaję dyplom dla Was kochani, mistrzow zdalnej edukacji :-)

 

Chcę też rownież podziękować Szanownym Rodzicom,

za Państwa trud i zaangażowanie w tym trudnym

dla wszystkich czasie.

Dziękuję za współpracę i stały kontakt.

 

Serdecznie pozdrawiam

Joanna Majcherek



Galeria zdjęć:



Załączniki: